Sandy Evolution – akce v Darwinově duchu
Sandy Evolution
Platforma: Freeware
Výrobce: Pocketninja
- Iritující obtížnost
- Vizuální stylizace
- Idea přebírání podoby oponentů
- Iritující obtížnost
sandyeco_01
Netradičně vypadající Sandy Evolution z rukou vývojáře s přezdívkou Pocketninja přichází s neméně netradiční ideou přebírání podoby nepřátel. Díky tomu lze převzít podobu každého ze zabitých oponentů a vyzkoušet si jejich zabijácké schopnosti. Bohužel, v jádru zajímavý nápad má dílem kvůli provedení a dílem kvůli své podstatě několik pořádných háčků.
Prvním je samotný princip shmup arkád, alias stříleček, alias například mého oblíbeného příkladu Raptor: Shadow of the Darkness. Ve většině z nich oponenti vydrží velmi malý počet zásahů, zatímco hráčův stroj absorbuje celý muniční sklad, než se v plamenech zřítí k zemi. Je to logické, málokoho baví neustále umírat. Pamatujete, akce ve shmupech je vždy tak rázná, jak nepřehledná; pomalý realismus přenechejme milovníkům Flashpointu.
Jakmile ale vytvoříte hru, ve které se převtělujete do oponentů, je třeba hráčově avatarovi snížit život, jinak by vám každý na nějaké kradení genomu prděl a zůstal by ve svém nezničitelném stroji. V Sandy Evolution tedy základní hráčův samohyb umírá už po prvním zásahu. Obtížnost jde ale ještě dále, protože potvory, v něž zmutujete, vám taky vydrží jen omezený počet sekund a pokud budete zasaženi, tak ani to ne.
Ano, některé shmupy svou obtížnost vystavují na odiv, a třeba japonské shmupy jsou ztělesněním slova "náročnost", ale zde v Západní civilizaci preferujeme hry, u kterých vzteky nerozmlátíte počítač. Pocketninja mohl hru zachránit neomezeným počtem životů, nebo alespoň trochu zjednodušit rozumným počtem savepointů, ale bohužel tak neučinil. A neustále dokola prohrávat v sebelépe vypadající hře nespadá pod mou definici zábavy. Začínat Sandy Evolution znovu a znovu po každém nevydařeném úhybném manévru, realizovaném navíc skrze nepřesnou klávesnici, je iritující a frustrující.
Nevylučuji, že některým masochisticky laděným hráčům se obtížnost Sandy Evolution bude zamlouvat. Stejně tak radím nepodceňovat mou neschopnost jako hráče stříleček. I s přihlédnutím k polehčujícím okolnostem ale právě kvůli absenci rozumných savepointů nejde než zakroutit hlavou a smutně se zamyslet nad promrhaným potenciálem.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 8 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Byt 3+1, Brněnská, Vinice
Brněnská, Plzeň - Severní Předměstí
3 999 000 Kč