Jednou z nejdůležitějších stránek správného RPG je příběh a bohužel v případě Pána Kouzel se jedná o jednu z nejslabších částí hry vůbec. Opět jako již mnohokrát se totiž ocitáme v situaci, kdy je země na první pohled zcela ztracena, všichni zklamali a poslední chrabrý hrdina, na němž závisí spokojenost celé lidské rasy jste právě vy. Podaří se vám vyřešit tuto zdánlivě bezvýchodnou situaci?
Hned zpočátku před vámi stojí přetěžká volba jednoho ze tří bojovníků. Ty se navzájem liší ve třech zobrazených atributech, přičemž jeden vyniká v té, druhý zase v jiné a je jen na vás, kterému dáte přednost, přičemž vaše volba se pochopitelně promítne do jednotlivých možností ve hře samotné.
Začínáte v malé vesničce, vcelku mírumilovné – na nepřítele totiž narazíte jen opravdu zřídka. Tak to však pochopitelně nezůstane až do konce, ba právě naopak. Začne totiž pořádně přituhovat a na vás bude vyžadováno, abyste pěkně hbitě metali s mečem či sesílali svá smrtící kouzla, to jsou totiž zároveň jedině dvě zbraně, jež vám budou dány k dispozici. Celkově se však dá prohlásit, že zcela vystačí a to jak na nepřátele vzdálené tak i ty, kteří se již přihrnuli až přímo k vám. Obecně však bohužel bude platit, že boj na blízko je podstatně účinnější než ten na dálku. Stačí totiž malé zaváhání a minutí požadovaného cíle, což způsobí v horším případě úplnou smrt hlavního hrdiny.
Celkově však bohužel Pán Kouzel nabízí hodně, HODNĚ málo, což také potvrzuje fakt, že v pomyslném boji s Little World jasně prohrál. Když už jsme u té kritiky, také grafika mohla být rozhodně zpracována líbivěji a to ještě není ani řeč o příběhu, či snad hratelnosti. Ta se totiž v mnohých fázích pohybuje snad i kolem bodu mrazu. Celkově mě osobně Pán Kouzel příliš nenadchnul. Stručně řečeno se jedná o lehce nadprůměrné RPG, které neurazí, ovšem ani žádným způsobem neohromí.