Mondo Agency - tak nějak na půli cesty
Jak patrno samozvaný Cactus hledá nová řešení a postupy na poli herního designu. Na tom ostatně není nic špatného, pokud výsledky jeho pokusů putují tam kam mají - tedy na, ze zásady vývojářské, servery typu experimental-gameplay.
Ve chvíli kdy se však jeho díla s nálepkou plnohodnotné hry dostávají do rukou nic netušícím hráčům, nastává problém - plnohodnotnými hrami totiž rozhodně nejsou.
To platí i pro titul Mondo Agency. Poté co se záměrně lámanou angličtinou dozvíte svůj primární úkol - spasit prezidenta a tedy svět, či svět a zároveň prezidenta - taková malá tautologie, haha, hra vás vrhá vstříc deseti submisím.
Každou z nich, uvádí monolog "nadřízeného" - jakási zenová moudra, která pro mě představují snad nejsvětlejší bod titulu.
Samotné mise, byť se tváří bůhvíjak invenčně, byly ve skutečnosti již někde k vidění. Ať už je vaším úkolem, projít portálově se chovající labyrint, bránit základnu, běhat po přilétajících plošinách ve vzduchoprázdnu, či se proplétat, s vaším pohybem se modifikující, houštinou, vždy si s jistou neurčitostí vybavíte jinou hru, kde již onen prvek, pro danou submisi stěžejní a v podstatě jediný, byl použit.
Co tedy ve skutečnosti tahá hru z průměru a alternativně laděné jedince donutí titul stáhnout, je audiovizuální zpracování.
Zvuková stránka, i přes svou strohost a banálnost, skutečně funguje a působí. Ve chvílích, kdy například musíte ubránit generátory a deformovaný hlas "nadřazeného" cosi děsivě chrčí, zatímco se na vás ze všech stran ženou skupiny nepřátel, máte opravdu co dělat,abyste tep udrželi v normálu. Důstojné je i samotné podbarvení levelů, vyvolávající dojem odtržení.
Co za zvukem výrazně kulhá je grafické zpracování. Jistě, v poslední době se zdá být trendem, naplácat na lokaci šest černých a bílých čtverců a prohlásit to za umělecké pojetí, ale ono se to s uměním nemá tak lehce.
Zvlášť pustí-li se grafik do minimalismu, musí být neobyčejně protřelý. V případě Mondo Agency, však onen jemný cit nutný pro odlišení uměleckosti od lacinosti chyběl.
Vizuální pojetí je jednoduché a monochromatické, takže ve finále neurazí a v porovnání s "programmers artema" stále jasně vítězí, přesto rozhodně není hodné valnějšího obdivu. To je ostatně věta, naneštěstí platná pro celou hru.
Řečeno bez oklik - Modno Agency nelze upřít působivé momenty a těch pár svěžích nápadů, přesto celkově působí spíše jako designové demo a to ať už je řeč o délce jednotlivých levelů, vizuálním zpracování, či celkovém pojetí titulu.
Stojí tedy za shlédnutí, ale spíše jen vývojářům.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 10 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...