Hra je postavená na velmi jednoduché premise, která říká, že jakmile jde o něco důležitého, člověk se okamžitě zamotá a ztratí hlavu. V Escape Sequence jde jen o to, abyste si zapamatovali správnou cestu k únikovému modulu, než celá základna vyletí do povětří. Nestačí vám to? Že je váš orientační smysl je dokonalý? Že jste se ještě nikdy neztratili? No, uvidíte sami.
Občas je osud zlomyslný do té míry, až se zdá, že všechno dobré se pokazí zrovna v tu nejnemožnější chvíli. Přesně to je i situace, do které jste postaveni, pokud si Escape Sequence zahrajete. Stanice již dlouho existovat nebude a vy máte všehovšudy posledních několik desítek vteřin na únik.
Hráč na začátku každé úrovně upírá svůj zrak na tabuli s popisem únikové cesty. Naštěstí se během této sekvence, během níž má co nejdetailněji mapu teoreticky nastudovat čas neodpočítává. Ten začne být limitem až když hráč stiskne tlačítko a dá se do praktické části. Pak je každá vteřina drahá.
Schválně píšu "teoreticky nastudovat", protože úniková cesta na složitém plánku je totiž jen ideální řešení záchrany. V reálu totiž spoustu dveří, které vedou nejpříměji k vašemu cíli, blokují všemožné krabice či jiné haraburdí, a tak je třeba nacházet sekundární únikové cesty. Díky jakési základní implementované fyzice objektů vám může kancelářská židle pod nohama celkem znepříjemnit cestu.
Nastudování tabule je tedy jen první část a vyplatí se při ní uvažovat i o oněch náhradních možnostech, jak kterou potenciální překážku překonat. Aby toho nebylo málo (to, že se rozloha a obtížnost mapy a celé úrovně s každým levelem zvyšuje, je naprosto samozřejmé), autor přichystal i několik dalších nemilých překvapen.
Především je řeč o slepých chodbách, které na mapě nejsou zobrazeny, nebo třeba o terminálech, do kterých je pro otevření další cesty třeba naťukat správný kód, jenž se ovšem zpravidla povaluje někde úplně jinde. Náročnost se tedy zvyšuje, ale hráč má zase v každé úrovni k dobru více vteřin než v té předchozí.
Escape Sequence je akční a adrenalinová záležitost, která leckomu může i trochu pošimrat nervy. Ačkoliv se v ní toho mnoho neděje, tedy alespoň ve smyslu klasických akčních her (nikdo se vás nesnaží zabít, ani po nikom nestřílíte), samotný fakt, že vás neustále na zátylku mrazí pocit z nedostatku času, to plně vynahrazuje.
zdroj: www.youtube.com