Dispečer - zapeklitá logická hra s autobusy
Už od prvního okamžiku spuštění je zřejmé, že logická gameska Dispečer, jež vznikla ve spolupráci 3D Games a Sleep Teamu, patří k tomu nejlepšímu, co může soutěž BonusWeb Game Competition nabídnout. Její technické provedení je totiž precizní po všech stránkách. Základní námět je jednoduchý: na malém prostoru autobusového depa udělali nepořádní řidič pořádný bordel při parkování. Dostat vybraný autobus ven tak bývá pořádný problém, zvláště když pohyb s jednotlivými Karosami je možný jen v jednom směru, to jest dopředu/dozadu, ne už ale zatáčením do stran. Tato premisa vystačila autorům k přípravě dvaceti pěti úrovní s rostoucí obtížností: první desítka je spíše mechanické manévrování, jež brzy obvykle dospěje k pozitivnímu výsledku, úrovně zhruba od patnácté výše už ale nabírají grády a na první pohled se zdají jistojistě neřešitelné.
Výtečný nápad je podpořen zcela profesionálním provedením. Samotné autobusy jsou roztomile, ale hlavně realisticky vymodelovány, prostředí je sice stále stejné, ale tu a tam je alespoň zpestří změna denní doby. Grafika je trojrozměrná (což je vzhledem k názvu autorského týmu ostatně i logické), ale nikterak zvlášť náročná, povedl se i design hlavního menu, které je vkusnější než u leckterého komerčního titulu. Hlavním trumfem Dispečera ale zůstává výtečná hratelnost, kvalitně nadesignované logické problémy nutí neustále se vracet k aktuálně rozehranému levelu a pocit zadostiučinění, když se neskladné Karosy uspořádají do vhodného tvaru a před cílovým vozem se otevře volná cesta, je prostě úžasný. Dispečer je po všech stránkách kvalitně odvedená práce – a není tak divu, že si v celkovém účtování soutěže BonusWeb Game Competition odnesl celkové první místo.
Vyjádření porotců:
Tomáš Krajča (90%): Vynikající logická hra, dostatečná počet úrovní, plynule rostoucí obtížnost, kvalitní design, originální námět, profesionální technické provedení – to vše hovoří jasnou řečí pro vítězství Dispečera v celé soutěži.
Dan Viktorin (87%): 47/50 za hratelnost, 28/30 za grafiku, 12/20 za ozvučení -> celkově 87/100 možných.
Michal Polesný (75%): Logická hra připomínající Skladníka s naprosto okouzlující grafikou. Nevím proč, ale mám chuť začít jezdit městskou hromadnou dopravou :-)
Ondřej Zach (90%):
Klady: Nádherně zpracované téma logického rychlíku s pěknou 3D grafikou a dobrou hratelností
Zápory: Nic
Michal Acler (90%):
- nejlepší
- jednoduché, návykové
- pěkná grafika
Alena Varkočková (88%)
- velice zábavné
-perfektní audiovizuální zpracování
-chytlavé
Petr Poláček (90%):
Plus – dobrý design úrovní, super hratelnost, povedená zvuková kulisa a grafika, povedené menu, snadné ovládání, stabilita
Minus – chybí hudba
Zdeněk Polách (nehodnotil): Vypadá to jako zajímavá logická hra. Má pěknou grafiku i šikovný nápad. Bohužel se mi nepodařilo přijít na ovládání. Šipky dopředu a dozadu sice pohybují s autobusem, ale šipky do stran rotují s kamerou a pokud se hra ovládá jen na numerické klávesnici, má notebook smůlu.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 353 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Klempíř - Pokrývač do Německa
Arcon Personalservice GmbH
nabízený plat:
75 260 - 90 320 Kč