Crypt Worlds je cokoliv, jen ne hra pro masy. Nebude populární a absolutní většina lidí, co k ní kdy přičichne, ji po pěti vteřinách vypne a odinstaluje. Přesto je tak divná, až je přitažlivá. Bůh ví, v čem tkví její magie.
Vaším úkolem je porazit hlavního „padoucha“ Dandygara, ovšem k tomu je potřeba po zdejším absurdním světě posbírat desítku talismanů. Jakkoliv je to zápletka primitivní, první šok na sebe nenechá dlouho čekat.
Otevřený svět Crypt Worlds je tvořený absolutně pomatenými mapami, které jsou plné těch nejbizarnějších výjevů, jaké si jen nedokážete představit. Hra působí jako noční můra Davida Lynche po lobotomii.
S každou z desítek postav, které zde potkáte, můžete mluvit, vyslechnout si krátký příběh, splnit nějaký úkol a dokonce ji můžete… No, pomočit.
Ano, močení je zdejší herní mechanikou, kterou je třeba používat k otevření dalších lokací a možností. Někdy vám naplnění rezervoáru na zemi otevře cestu dál, jindy odhalí skrytý dialog, nebo talisman. Crypt Worlds je doslova přeplněná nepovinnými lokacemi a záludnostmi.
Stejně tak je ale plná existenciálních a hlubokých monologů postav. Je to hra na pomezí šílenosti a promyšleného uměleckého díla. Je potřeba ji brát s rezervou. Ostatně, stejně jako tento článek i samotné hodnocení.