1916 – s bajonety proti dinosaurům
1916
Platforma: Freeware
Výrobce: Dadiu
- Atmosféra
- Audiovizuál
- Interaktivní prostředí
- Braková story
- Slabší hratelnost
1916
Bojiště Druhé světové války, Washingtonu D.C. či náhodných arabských zemí máme ze stříleček prolezlé křížem krážem – každý přece ví, co je M1 Garand a že na Bílý dům se musí útočit po křídle. Naproti tomu První světová je ve hrách tématem stále neprávem opomíjeným. Udělat se s tím něco rozhodli vývojáři ze školy Dadiu, kteří dali dohromady hru s výmluvným názvem 1916.
Probuzení v zákopu První světové se ve stupnici hrůzy blíží jenom snad jenom probuzení u pana Jigsawa ve sklepě, popřípadě ještě probuzení na záchytce. Onen odér strachu je zkrátka všudypřítomnný. Lidstvo si zákopovou válku právem zdémonizovalo – všimněte si, že Druhá světová podobně univerzálního strašáka nemá. A právě na to sází i 1916, jež hráče vrhne osamoceného proti nepříteli, který prorazil obranné linie a obsadil vaše zákopy. To celé sledujete podbízivým černobílým vizuálem, roztřeseným pohledem a doprovozené excelentními zvuky.
Hratelnost přitom sází na adventurní prvky jako je nacházení papírů s popisy událostí či klíčů k dalšímu postupu. Rovněž je čas od času třeba si obstarat plynovou masku a špatným nápadem není ani najít nějakou tu flintu či pár prskavek – protivník se jaksi nevykope sám od sebe. Jako zbraň lze sice použít více méně jakýkoliv z mnoha kusů válejícího se bordelu, mlátit ale protivníky botou nemůžu doporučit.
Bohužel, namísto chladné a neúprosné reality, totiž ataku nepřátelských vojáků, se 1916 sám a dobrovolně zretardoval a nabídl elementy brakovější než celý Team Fortress 2 – protivníky v 1916 jsou totiž robotičtí dinosauři. A je to venku. Jejich zjevení sice může poprvé vyděsit, jakmile je ale sledujete pěkně pohromadě zdálky, atmosféra páchá sebevraždu. Desetkrát se autoři mohli snažit o steampunk, ale robosauři v jinak děsivě vážné hře působí asi jako kdyby vám parťáka v Call of Duty dělal Krteček. Nepříliš dobrý systém míření je navíc poplatný oné snaze o adventuru, a jakmile na vás 1916 vrhne protivníků více, očekávejte finiš.
Je to převeliká škoda především kvůli hrátkám s audiovizuálem hry. Všemožné roztřesené vsuvky, zrnitost, poškrábanost obrazu a další podobné hovadinky by dělaly čest i v komerční hře. Nepodchycenost samotné herní náplně ale sráží 1916 hluboko do zákopového bahna.
Videonávod na 1916 od dobrotince z YouTube:
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 36 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Prodej rodinného domu 142 m2, pozemek 655 m2
Těšetice, okres Znojmo
7 975 000 Kč