E3 2006: GTA klony podle filmů

Po vydání první 3D verze GTA se s různými hrami stejného ražení roztrhl pytel, na E3 za zavřenými dveřmi předváděli společnosti Eidos a VU Games své vlastní GTAčka, tak si o nich pojďme něco povědět.

Reservoir DogsReservoir Dogs
Najal je Joe, vidíc v nich ty správné lidi pro tento kšeft. Zakázal jim mluvit mezi sebou o soukromých záležitostech. Dokonce ani neznají svoje pravá jména. Vše se zdálo v pořádku, ale znenadání se na místě objevila policie, jako by je někdo dopředu informoval. Někteří utekli, někteří to nestihli a byli na místě mrtví. Pan Oranžový je po tom všem vážně zraněn a je panem Bílým odvezen do opuštěného skladu, kde zavolá na pomoc Joa. V krátké době se objeví i někteří další členové týmu. Nyní je na čase zjistit, proč se na místě objevila policie.
Takhle začíná kultovní film Reservoir Dogs (Gauneři, rok 1992) Quentina Tarantina, a v podstatě také nová hra od Eidosu, která má i stejný název - Reservoir Dogs. Pokud jste film viděli, víte, že se skoro celý odehrává v opuštěném skladu, a akční hra z tohoto prostředí by asi nebyla přijata úplně kladně. Toho si jsou vědomi i autoři a tak se zaměřují na události odehrávající se v době nepovedené akce. Nám byla předvedena ukázka ze dvou různých lokalit, nejdříve obchod s diamanty, odkud se musí jeden z gaunerů dostat a poté jízda autem do skladiště.

Při prvním pohledu na hru se vynořila myšlenka na další klon GTA.

Reservoir DogsPři prvním pohledu na hru se vynořila myšlenka na další klon GTA, ale se zaměřením na akční situace. Hlavní postavy jsou schopné používat několik druhů zbraní, brát rukojmí a schovávat se za předměty nebo za sloupy. Nejzajímavější je funkce braní rukojmí, není totiž účelem všechny postřílet (to jen většinu), ale místy projít i bez prolévání krve. Pokud máte rukojmí ve správné poloze, ale i nadále se snaží klást odpor, není nic jednoduššího je usměrnit dobře mířenou ránou o zeď, stůl či jinou příhodnou plochu. Na celé hře asi nejvíc upoutá příběh, tedy za předpokladu, že neznáte původní předlohu, pokud ano, asi nebudete ničím překvapeni. Grafické zpracování je vcelku průměrné, ničím neobvyklým nevybočuje, prostě standard v tomto žánru. Ono se ani není čemu divit, primární platformou, na kterou byli Gauneři dělání je stařičká PS2. A na závěr jeden bombónek, ve hře uslyšíte jen jeden originální hlas, který znáte z filmu, je jím Michael Madsen jako Mr. Blonde.

Scarface: The World Is YoursScarface: The World Is Yours
Drogový král Tony Montana se na plátnech kin objevil v roce 1983 pod taktovkou uznávaného režiséra Briana De Palmy v podání skvělého Al Pacina. O dvacet tři let později se námětu chytla společnost VU Games a chce se pokusit fenomenální úspěch zopakovat v podobě hry Scarface: The World Is Yours. Autoři se rozhodli začít s dějem v momentě, kdy ve filmu hlavní hrdina umírá. Scénárista hry prostě prohlásí, že se zabití nepovedlo a po několika měsících rekonvalescence se můžete ujmout vykonání vendety. Proti Reservoir Dogs, které se tak nějak snaží držet linie filmu, se Scarface vydává cestou vlastního příběhu. Tony se musí dostat zpět do kurzu, a tak z počátku vykonává podřadné práce, aby si vydělal dostatek peněz a mohl se postavit úhlavnímu nepříteli.

Autoři se v případě Scarface nechali inspirovat serií GTA více než je zdrávo.

Scarface: The World Is YoursZ ukázaných záběrů (předváděných na PS2) grafická stránka jako by z oka vypadla GTA a dost stejné bylo i zpracování jednotlivých úkolů. I zde si musíte pro zadání někam zajet a pak někoho zbít, okrást, zabít nebo nabourat (bude toho samozřejmě i víc). Autoři se v tomto ohledu očividně nechali inspirovat GTA více, než je zdrávo. Svou fantazii nechali pracovat až při akčních scénách, kde se kromě klasického pohledu můžete na chvilku přepnout do FPS a ve zpomaleném čase se oddávat precizní střelbě (asi hráli GUN). V normálním pohledu je k dispozici vylepšená verze zaměřování, kdy má každý terč několik zásahových zón (nohy, ruce, hlava), a na předváděné PS2 verzi se na gamepadu muselo v rychlosti vybírat, kam že to chcete vlastně střílet. Jen taková malá odbočka, většina multiplatformových her byla předváděna na Xboxu360 nebo PS2, v některých případech se nejednalo o šťastnou volbu, ale zpět ke Scarface. Tony má ve svém světě naprostou volnost, včetně možnosti vcházet do budov a během toho vás neotravují obrazovky s loadingem. Pokud vám chyběla při hraní GTA možnost nakupování aut nebo jiných předmětů, bude pro vás Scarface příjemným zpestřením. Tony si totiž může vybavit své obydlí podle vašich představ, a to včetně rozmístění nábytku. Na výběr je několik dekorací, užitkových věcí nebo vozidel, prostě si zařídíte království podle svého.

I přes nesporné klady obou her (a jejich předloh) se podle ukázky zdálo, že zajímavější volbou bude remake Tarantinovského filmu. I když asi nepůjde o tak komplexní záležitost jako v případě Scarface, z celé projekce vyzařovala větší možnost vžití se do rolí hlavních postav. Oba tituly jsou naplánovány na konec roku, a tak se snad před Vánocemi dočkáme recenzí.