Diskuze

Praská bublina? Vývojáři Eve Online končí s hrami pro virtuální realitu

Islandská společnost CCP se rozhodla zavřít svá tři interní studia, která se věnovala vývoji titulů pro virtuální realitu. V tuto chvíli to prý není rentabilní. Bude takových více?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TB

Já myslím, že to trochu zveličujete. Je to jen jedna špatná zpráva, která rozhodně neznamená prasknutí bubliny. CCP zavírá studio v Atlantě a prodává studio v Newcastle. Neznamená to ale, že by navždy skončili s vývojem pro VR. Chtějí jen počkat pár let, než se VR trh rozroste (podívejte na jejich web, s VR očividně počítají i v budoucnu https://www.ccpgames.com).

A to se myslím děje. Namátkou: ceny HTC Vive i Oculus Rift šly v posledních týdnech podstatně dolů. Microsoft vypustil svůj vlastní VR headset (Minecraft VR bude úžasný). Třeba v Kickstarterové kampani dostala firma Pimax více než 4M$ na 8k headset (žádala o 200K$). Zanedlouho vyjdou takové VR pecky, jako Skyrim VR, nebo Doom VRF. Google spustil projekt Poly (mrkněte sem: https://poly.google.com/view/8AX2IcuO86M) a dále vylepšuje Google Earth VR (teď i se Street View VR). Zuckerberg prohlásil, že chce miliardu uživatelů VR (https://goo.gl/iGorJ4).

Takže dobré zprávy myslím převažují. Jsem optimista (no jo, jsem asi VR fanboy). :-)

3 0
možnosti
PK
TD

Já osobně se na VR těšil moc (už od devadesátých let), ale ta cena hodně překvapila. Z predikovaných 10k se stalo 20k-30k a k tomu musí člověk dát dalších 30k za něco na čem to poběží. Málo který hráč si může dovolit dát tolik najednou. Tato technologie prostě zatím není pro masy. :-( A bůh ví, jestli kdy bude. :-/

3 0
možnosti
OM

Já jsem zvědavý, jak bude vypadat Fallout 4 VR

3 0
možnosti
JV

prvotni uchvaceni virtualni realitou pominulo jiz v devadesatych letech

0 4
možnosti
AH

Tak u mne urcite .. dela se mi z toho blbe, takze problem vyresen.

0 0
možnosti
LH

Virtuální realita je jako elektromobily...Muska na ně

0 1
možnosti

VR má pro mě jeden dost zásadní problém a to, že člověk něco vidí, ale mnohdy nic necítí. Citelné to bylo třeba v RE7, kdy bez VR váz nepřítel zvedl do výšky a vy jste se proletěli. ve VR Vám zhasne obrazovka, protože to samozřejmě s VR technologii prostě zpracovat jinak asi momentálně nejde (asi jedině opravdu nějak napojit VR na nervovou soustavu). Osobně to pro mě naopak kazí zážitek a radši si zahraju v temném pokoji klasicky a do hry se ponořím. Stejně tak mi moc nevyhovuje způsob pohybu onou teleportací, ale jsou samozřejmě už i možnosti ovládat pohyb plynule ovladačem. I tak si myslím, že druhý pokus je lepší než ten první, ale už dost dlouho se to rozjíždí a myslím si, že se od toho ještě dost firem odvrátí. Momentálně to, co VR nabízí se nevyplatí v porovnání jen se vstupními náklady na pořízení VR...

0 0
možnosti
MV

M29a44r92t72i12n 62V41i76t

3. 11. 2017 19:07

ovladani pohybu teleportaci je z duvodu, ze by se cloveku jinak delalo hrozne spatne. Plynuly pohyb ve VR bez zpetne vazby pretizeni clovek nezvlada dobre.

0 0
možnosti
JB

Jako člověk, který do virtuální reality investovat nechce, vítám, že se zdroje přesunou z tohohle pro mě lichého odvětví

2 6
možnosti
TK

Stejně jako 3d TV, velmi dlouho je kolem toho humbuk, natěšují se zákazníci, ale výsledek nic moc. Z principu to funguje jen omezeně. Až se půjde napojit přímo na oční nerv, tak potom možná.

0 0
možnosti
JP

J86a52n 98P11r63o31k44o21p

3. 11. 2017 15:02

Ja jsem s 3d televizi spokojeny :) mam pasivni 3d a bryle mi nevadi (jsou lehke) a takovej Avatar je proste nadhera :D

0 0
možnosti

Upřímně, čeká se na druhou generaci helem. Oculus a další prostě první generaci nedotáhli tak, aby byl zážitek dokonalý a lidé za to nebyli ochotni zaplatit nekřesťanské peníze.

3 1
možnosti
AH

Nejde jen o helmy .. jde i o hardware. Pokud budpu vyvojari lpet na tom, ze grafika musi byt stejna jako v 2D hrach, tak proste na VR budete potrebovat mnohem silnejsi hardware. VR potrebuje casto vyssi rozliseni nez monitory, potrebuje vyssi framerate (90 i 120 fps), a v kazdem pripade potrebuje 2 obrazy.

1 0
možnosti