- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já myslím, že to trochu zveličujete. Je to jen jedna špatná zpráva, která rozhodně neznamená prasknutí bubliny. CCP zavírá studio v Atlantě a prodává studio v Newcastle. Neznamená to ale, že by navždy skončili s vývojem pro VR. Chtějí jen počkat pár let, než se VR trh rozroste (podívejte na jejich web, s VR očividně počítají i v budoucnu https://www.ccpgames.com).
A to se myslím děje. Namátkou: ceny HTC Vive i Oculus Rift šly v posledních týdnech podstatně dolů. Microsoft vypustil svůj vlastní VR headset (Minecraft VR bude úžasný). Třeba v Kickstarterové kampani dostala firma Pimax více než 4M$ na 8k headset (žádala o 200K$). Zanedlouho vyjdou takové VR pecky, jako Skyrim VR, nebo Doom VRF. Google spustil projekt Poly (mrkněte sem: https://poly.google.com/view/8AX2IcuO86M) a dále vylepšuje Google Earth VR (teď i se Street View VR). Zuckerberg prohlásil, že chce miliardu uživatelů VR (https://goo.gl/iGorJ4).
Takže dobré zprávy myslím převažují. Jsem optimista (no jo, jsem asi VR fanboy).
Já osobně se na VR těšil moc (už od devadesátých let), ale ta cena hodně překvapila. Z predikovaných 10k se stalo 20k-30k a k tomu musí člověk dát dalších 30k za něco na čem to poběží. Málo který hráč si může dovolit dát tolik najednou. Tato technologie prostě zatím není pro masy. A bůh ví, jestli kdy bude.
Já jsem zvědavý, jak bude vypadat Fallout 4 VR
prvotni uchvaceni virtualni realitou pominulo jiz v devadesatych letech
Tak u mne urcite .. dela se mi z toho blbe, takze problem vyresen.
Virtuální realita je jako elektromobily...Muska na ně
VR má pro mě jeden dost zásadní problém a to, že člověk něco vidí, ale mnohdy nic necítí. Citelné to bylo třeba v RE7, kdy bez VR váz nepřítel zvedl do výšky a vy jste se proletěli. ve VR Vám zhasne obrazovka, protože to samozřejmě s VR technologii prostě zpracovat jinak asi momentálně nejde (asi jedině opravdu nějak napojit VR na nervovou soustavu). Osobně to pro mě naopak kazí zážitek a radši si zahraju v temném pokoji klasicky a do hry se ponořím. Stejně tak mi moc nevyhovuje způsob pohybu onou teleportací, ale jsou samozřejmě už i možnosti ovládat pohyb plynule ovladačem. I tak si myslím, že druhý pokus je lepší než ten první, ale už dost dlouho se to rozjíždí a myslím si, že se od toho ještě dost firem odvrátí. Momentálně to, co VR nabízí se nevyplatí v porovnání jen se vstupními náklady na pořízení VR...
ovladani pohybu teleportaci je z duvodu, ze by se cloveku jinak delalo hrozne spatne. Plynuly pohyb ve VR bez zpetne vazby pretizeni clovek nezvlada dobre.
Jako člověk, který do virtuální reality investovat nechce, vítám, že se zdroje přesunou z tohohle pro mě lichého odvětví
Stejně jako 3d TV, velmi dlouho je kolem toho humbuk, natěšují se zákazníci, ale výsledek nic moc. Z principu to funguje jen omezeně. Až se půjde napojit přímo na oční nerv, tak potom možná.
Ja jsem s 3d televizi spokojeny :) mam pasivni 3d a bryle mi nevadi (jsou lehke) a takovej Avatar je proste nadhera :D
Upřímně, čeká se na druhou generaci helem. Oculus a další prostě první generaci nedotáhli tak, aby byl zážitek dokonalý a lidé za to nebyli ochotni zaplatit nekřesťanské peníze.
Nejde jen o helmy .. jde i o hardware. Pokud budpu vyvojari lpet na tom, ze grafika musi byt stejna jako v 2D hrach, tak proste na VR budete potrebovat mnohem silnejsi hardware. VR potrebuje casto vyssi rozliseni nez monitory, potrebuje vyssi framerate (90 i 120 fps), a v kazdem pripade potrebuje 2 obrazy.