Ballistics - slušně adrenalinová jízda

  • 2
Za titulem, o kterém bude dneska řeč, stojí švédský developer GRIN. Ballistics bude jejich prvotina a žánr, na který vsadili, je závodní simulace. A to dokonce zatraceně rychlá závodní simulace - jak říkají autoři, čekat můžete cosi jako ""speed beyond imagination"".
Ballistic

Za titulem, o kterém bude dneska řeč, stojí švédský developer s poťouchlým názvem GRIN. Ballistics bude jejich prvotina a žánr, na který vsadili, je závodní simulace. A to dokonce zatraceně rychlá závodní simulace - jak říkají autoři "speed beyond imagination". Řídit budete vznášedla zvaná Speedery, která jsou buďto připevněna k magnetickému poli, které jim vlastně vytváří dráhu, nebo se můžou pohybovat i na volno. Nejtěžším úkolem pilota vznášedla je pak zvolit ten správný poměr mezi rychlostí a ovladatelností stroje. Rychlost je vůbec to, na co Ballistics klade důraz, a normální automobily nebo motorky nepřipadaly autorům dostatečně adrenalinové.

Což by Speedery právě být měly. A aby to ani trochu nemohlo zavánět nudou, musíte mít do závodu nějakou motivaci. Pro někoho je možná získání prvního místa motivací dostačující, ale pro ty, komu by to snad bylo málo, je tu ještě systém vylepšování vznášedel. Funguje přesně Ballistic tak, jak byste čekali - za peníze, které v závodech vyděláte, si můžete svůj Speeder opravovat (což bude po některých kolizních situacích opravdu třeba) a taky po pochopitelně vylepšovat. Každý Speeder se skládá z několika částí, z nichž asi největší vliv na vaše výkony na trati má motor. Co motor, to jiné vlastnosti vozu - s novým motorem tedy vždycky získáte novu akceleraci, nové chlazení, nové magnetické vlastnosti a vlastně prostě skoro nové vznášedlo. Navíc samozřejmě můžete kombinovat různé motory s různými karosériemi a tak dál, takže ve výsledku si můžete svého Speedera zcela přetvořit k obrazu svému - může být třeba děsivě rychlý na úkor ovladatelnosti nebo naopak skvěle manévrovatelný, ale nedosahující až tak oslnivých rychlostí.

Tratě, po nichž budete se svým vozítkem svištět, poskytují snad všechny možné varianty prostředí, které by vás mohly napadnout. Sibiřské velehory, amazonská džungle, podvodní trať, futuristické městské okruhy inspirované Blade Runnerem a Pátým elementem… plus samozřejmě nezbytná hromádka vlastních, dočista originálních tratí, bez kterých by Ballistics riskoval, že bude označen jen za Ballisticněčí kopii. Aby se tomu tak trochu předešlo, přiznali autoři už předem inspiraci takovými tituly, jako je Rollcage nebo Wipeout. Až se osvědčíte v první, lehčí várce tratí, čeká vás postup mezi elitu, kde jsou závody náročnější a soupeřící piloti kvalifikovanější. I když se celkový počet okruhů pohybuje na docela nízkém čísle (tuším, že je to sedmička), tvrdí autoři, že by to k dlouhodobé zábavě mělo stačit - už jen z toho důvodu, že se Speedery nejste vázáni jen na ježdění po zemi, ale můžete si to drandit v podstatě kudy chcete. Dalším zpestřením jsou všelijaké boostery (to jsou zpestření příjemná) a překážky (a to jsou zpestření nepříjemná), kterými je trať posázená.

Pokud se nemýlím, tak GRIN právě hledají publishera a až se jim to podaří, můžete se možná těšit na slušnou adrenalinovou jízdu.


Témata: Developer