Michal Jonáš
27. 2. 2001 13:02
Re:
Máš pravdu, je to BTCC, máme tam překlep.
Ovšem v druhém bodě s tebou nemůžu souhlasit.
Osobně jsem dohrál kompletní trojici těchto her i na největší obtížnost.
Hlavně dvojka je silně obtížná.
Fyzika vozů v těchto hrách byla opravdu navržena s ohledem na jejich skutečné vlastnosti, asi nevíš, že na tvorbě všech dílů se podíleli i jezdci opravdového šampionátu např. Rickard Rydell.
Jednou z podmínek udělení licence pak bylo zachování specifických jízdních vlastností vozů.
Codemasters brali v potaz i předpisy "FIA Class 2 Touring Car Technical Regulations", které platí na tuto třídu závodních vozů.
Souhlasím ale s tebou, že trojka je snažší než předchozí díly, ovšem také opustila pro ni již svazující ostrovní licenci.
V roce 2000 jsem na vlastní oči viděl závod v Donigtonu a musím říci, že chování vozů se zas tak moc neliší od této série.
Stačí srovnat jízdu například v RR Type 4, nebo v sérii Need for Speed.
Rozdíl mezi nimi a toto hrou v chování vozů je propastný.
Arkády jsou ve své podstatě zaměřeny na rychlý postup hrou a jednoduché ovládání pro všechny.
TOCA o tomto ale není, zvláště dvojka. Stačila sebemenší chybka a už ses vezl v hodinách.
A co se týče umístění, neodpovídá to realitě, za to je pak hra obtížnější.
V TOCE 2 například seriál na první dvě obtížnosti končí někde v jeho druhé polovině a i když vyhraješ, jednoduše končíš.
Jen na nejtěžší obtížnost se to dá dojet do úplného konce.
Mě to trvalo několik týdnů, kdy jsem mnohokráte opakoval jeden závod. :-)
Pro arkády by Codemasters nepotřebovali licenci.
Hry s licencemi totiž slouží i k propagaci závodu.
V Donigtonu jsem viděl i neprodejná promo CD s hrou.
Samozřejmě jsou i ortodoxnější simulátory, třeba F 355 na Dreamcast, ale arkáda TOCA tozhodně není a není to jen můj názor, podívej se na ostatní herní servery či magazíny...