Ekologická linka bude vozit cestující zdarma a podle radnice má ulevit dopravě v centru města a snížit tím i zatížení centra emisemi. Jezdit bude ve všechní dny mezi 9. a 17. hodinou.
„Zavedením nové linky chceme oslovit nejen stávající cestující městské hromadné dopravy, ale i ty, kteří pro cestu do centra využívají auta. Elektrobus nabídne možnost dopravy do centra bez starosti s hledáním místa k zaparkování, v tomto případě navíc zcela zdarma,“ řekl primátor města Zdeněk Fink.
Linka pojede na trase Velké náměstí - Adalbertinum - Muzeum - Ulrichovo náměstí - Střelnice - Centrál - Muzeum - Magistrát města - Velké náměstí (tam vznikne nová zastávka). Okruh zvládne za 15 minut. O napojení Velkého náměstí na síť veřejné dopravy uvažuje město dlouhodobě. Naposledy tam jezdil autobus číslo 0 v 50. letech (více čtěte zde). Radnice si tuto trasu vybrala ze sedmi variant, které připravil dopravní podnik.
„Byla zvolena optimální trasa z několika hledisek. Jde především o cenu provozu či omezení na jednoho řidiče, protože ti na trhu práce chybí. První návrh například počítal s vedením až k nádraží, ale to by bylo příliš drahé,“ vysvětlil ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové Miloslav Kulich. Měsíční provoz linky má stát 80 tisíc korun a radnice ho letos uhradí z rozpočtové rezervy.
Z návrhu provozní doby i trasy vyplývá, že Zelená linka lidem příliš neulehčí cestování do práce. Pomůže spíše těm, kteří už v centru jsou. Startuje totiž později a nezajíždí k nádraží ani k záchytnému parkovišti u koupaliště Flošna. Z parkovacích domů je nejblíže Katschnerka, zhruba 5 minut chůze od zastávky Centrál.
„Pokud někde zaparkuji a pak se chci někam přemístit, mohl bych ji využít. Chceme vyzkoušet, zda takovou linku budou lide využívat. Zatím půjde o testovací provoz, který budeme průběžně vyhodnocovat,“ dodal Kulich.
Nový spoj nebude mít číselné označení, ale ponese název Zelená linka. Radnici by měl pomoci ve stanovení další koncepce hromadné dopravy v centru. Už dříve se vedení magistrátu nechalo slyšet, že by u Adalbertina mohla vzniknout pěší zóna (psali jsme zde).
„Podporuju plány znesnadnit pohyb po městě pro individuální automobilovou dopravu,“ řekl k návrhu před dvěma lety primátor.
Takto testovali nový elektrobus v září minulého roku v Ostravě:
22. září 2016 |