„V tuto chvíli jednáme s pěti partnery, kteří mají o pojmenování haly zájem. Nový název by měl začít fungovat už na začátku příštího roku,“ říká prezident hokejové Sparty Viliam Sivek s tím, že nic bližšího zatím prozradit nemůže.
Popírá, že by nové jméno haly mohlo zmást její návštěvníky. „Jsme připraveni na propagaci nového názvu dát hodně peněz, aby se o přejmenování lidé dozvěděli. Navíc chceme smlouvu uzavřít na nejméně pět let,“ dodal Sivek.
Přejmenování čeká i vysočanskou Sazka Arenu. Její zaměstnanci kvůli tomu budou muset mimo jiné vyměnit tisíce tabulek s názvem stadionu.
Pražské fanoušky, kteří na zápasy do těchto hal chodí pravidelně, nechávají změny názvů v klidu.
„Já jdu na hokej do sportovní haly a na fotbal na Letnou. A je mi úplně jedno, jestli se stadion jmenuje třeba Lego Arena, jen když se tam hraje,“ usmívá se Jiří Havel z Jižního Města.
Proč tedy firmy platí miliony korun ročně, aby bylo jejich jméno na fasádách sportovišť, když je to jejich návštěvníkům úplně ukradené?
„Důvodů je víc – firmám se například líbí, že jejich jméno je vytištěné na každé vstupence. Společnost je pak viditelnější,“ připomněl jeden z důvodů šéfredaktor časopisu Marketing & Media Daniel Köppl. Kromě toho může firma získat i na tom, že svoje jméno spojí se sportovním klubem nebo kulturní událostí.