Ronaldinho ovládl reklamu. A Češi?

  • 280
Berlín, Praha - Ronaldinhova vláda nad fotbalovým světem je po včerejšku stvrzena ve všech směrech. Brazilský driblér kraluje nejen na trávníku, ale i v reklamě: podle studie agentury BBDO je hráčem s nejvyšší marketingovou hodnotou. Komerční značka "Ronaldinho" je ceněna na 1,35 miliardy korun.

Tato suma dostala záložníka před dosavadní jedničku Davida Beckhama. "Beckham má stále nejznámější tvář, ale Ronaldinho nad ním vyhrává mládím a fotbalovou genialitou. Spíš než díky fotbalu je Beckham populární pro svůj kredit metrosexuála," komentuje výsledky BBDO.

Je to zkrátka nyní pro Ronaldinha se vším všudy "jogo bonito". Tak se portugalsky řekne "báječná hra" a tak se jmenuje reklamní kampaň, na níž se právě podílí.

"Jogo bonito je styl, který chtějí lidé vidět," řekl Ronaldinho pro Reuters. Brazilce chtějí vidět jak na hřišti, tak v reklamách.

Ronaldinho je věčně rozesmáté "velké dítě", které fotbalem baví diváky i samo sebe. Proto je ideální postavou pro reklamní agentury. A kdo je za ním a Beckhamem? V top dvacítce s nejcennější marketingovou hodnotou nefiguruje žádný český hráč.
Přesto je snadné ukázat na jednoho, který je stvořen pro reklamu. Je jím Petr Čech.
Podle statistiků nejlepší brankář světa má obrovský potenciál, aby brzy pronikl mezi elitní skupinu.

Předurčují ho k tomu skvělé výkony, prestižní angažmá v bohaté Chelsea, dobrý vzhled, inteligence i skupina lidí, jež o něj v tomto směru pečuje.

■ Kolik vynášejí (Nejprodejnější fotbalisté)

1. Ronaldinho (Barcelona) 1,35
2. Beckham (Real) 1,29
3. Rooney (Manchester) 1,26
4. Eto’o (Barcelona) 0,88
5. Messi (Barcelona) 0,87
Čísla jsou v miliardách korun

"Při vší úctě ke Kateřině Neumannové, nejlépemarketingově ohodnoceným sportovcem v této republice je Petr Čech," prohlašuje člověk, který je obeznámen s marketingovými smlouvami sportovců, ale nepřeje si být jmenován.

Čech má lukrativní smlouvu třeba s ČSA a podle jeho agenta Pavla Zíky se nyní soustředí na spolupráci s celosvětovými firmami. Konkrétní být Zíka odmítl, ale proslýchá se, že Čech jedná o kontraktu s telekomunikačním gigantem Samsung.

"O Petrově pozici svědčí, že má v nové smlouvě s Chelsea jako jeden z mála na světě zakotvena osobnostní marketingová práva, jejichž část si od něj klub kupuje," prozrazuje Zíka.

Jinými slovy: Chelsea má v Čechovu pozici velkou důvěru, proto věří, že se jí odkoupení části jeho reklamních práv mnohonásobně vrátí.

O tomtéž nedávno složitě jednala Barcelona s Ronaldinhem. To je pro Čechovo postavení výmluvné.

Za gólmanem zeje mezi českými hráči v marketingu mezera. Pavel Nedvěd sice pózoval v reklamě na přídi Titaniku jako Leonardo DiCaprio, ale přece jen ho limituje vyšší věk. A Milan Baroš zřejmě nedostatečně využil koruny krále střelců na Euru 2004.


EURO 2024: Los skupin, program zápasů, stadiony

Fotbalové EURO 2024 se bude hrát od 14. června do 14. července 2024 v deseti neměckých městech. Čtyřiadvacet účastníků bude rozděleno do šesti čtyřčlenných skupin. Čeští fotbalisté se v základní skupině střetnou s Portugalskem, Tureckem a Gruzií.

Česko - Portugalsko, Česko - Gruzie, Česko - Turecko