- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
S respektem k tomu, co již bylo napsáno níže, navruhuji objednávání i na Emergency: "Dobrý den, pozítří ve dvě mě přivezou se střelnou ránou do břicha .. ne .. ano .. děkuji .. jistě .. chápu .. jsem tedy objednán až na šestou..."
Takže, VZP vyplácí doktorům o 4-5 Kč na kapitačních platbách víc Při těch 1,5 milionu pacientů to dělá ca 6 milionů měsíčně, 72 milionů ročně. Akorát jsem teda nepochopil vo co go. Z definice " zařídí o vyšetření u specialisty nebo se objednávat na operaci. I
to jim na požádání zařídí praktičtí lékaři, kteří dokážou i lépe než
pacienti vysvětlit, nakolik je případ komplikovaný a naléhavý....Takže, z toho mi vycházejí dvě věci, jednako, že ten praktik může klidně říct "podle mě to nepospíchá, tak za půl roku (aniž pořádně ví co pacientovi je - právě proto ho posílá na vyšetření nebo do nemocnice aby to zjistili). Druhako už vidím jak nějakej obvoďák volá primářovi do nemocnice a přesvědčuje ho, aby zrovna jeho pacienta operoval už příští tejden a všechny plánované operace odsunul....
Pokud jdu s něčím hodně akutním (uraz), nesetkal jsem se, že bych seděl pul dne v čekárně....Jdu-li s chřipkou,či jinou nemoci, rád si počkám, protože vím, že doktorka mě opravdu vyšetří a věnuje se mi. Měl jsem doktorku, kam jsem přišel, 10min v čekárně max, u ní asi 5minut, a odcházel jsem s receptem na imudol a diagnozou "nějaká viroza" pravidelně co šest měsíců...jakékoli příznaky spadaly do diagnozy "nějaká viroza"... Teď mam doktorku jinou, narazil jsem na ni náhodou a nemůžu si ji vynachválit...věnuje se mi, podívá se...nikam nespěchá nejsem jen "hlava", jsem Její pacient-klient. A stejný je to u zubaře. Když je potřeba, seděl jsem na křesle hodinu místo naplánovaných 30ti minut, jen proto, že se mu nedařilošetřit zub (zadní, hodně špatný). Věnoval se mi, snažil se a povedlo se mu to. Vím, že když si počkám, vyplatí se mi to, když bude potřeba bude se věnovat mně. Jen pro doplnění, ta oprava zubu byla na pojišťovnu, byl to zadní zub, spatně dostupný, a jeste se mi furt omlouval.
Jeste dodám, že u specalního vyšetření-RTG, SONO, CT...tam věřím, že je možné naplánovat čas vyšetření a mělo by se to dodržovat a pokud nebudou ti, co si čas koupí, mohlo by to i vycházet...
ZPMVČR prezentuje jako novinku kartu života pro své pojištěnce. Na trhu je ale Karta pomoci, která má daleko širší použití - chrání život lépe, je pro klienty všech zdravotních pojišťoven a nejen pro lékaře v případě nehody či kolapsu, ale i pro hasiče a policisty. Navíc držitelé Karty pomoci mají velmi výhodné nákupy u firem. Takže celou ZPMVČR s jejich napodobeninou strčí do kapsy...
Široká veřejnost bohužel o ničem takovým neví,není to nejspíš dostatečně propagováno.Všeobecně jsem ale určitě pro zpřístupnění informací přes internet,mám IZIP a jsem spokojen,akorát mě mrzí,že ne všechny zdrav. zařízení jej používají,nahradil bych i zdrav. dokumentaci nějakou elektronickou podobou.
neexistuje zadny zpusob, jak cekani u lekare zrusit. Lekar osetri totiz za urcity cas pouze urcity pocet pacientu, pri cemz neni presne znamo, jak dlouho to u ktereho pacienta bude trvat. Jsou dva scenare : bez objednani, ale vmezerit se nekam, kde zrovna objednany pacient neprisel (znamena treba cekani 4 hodiny, ale osetreni ten samy den) Druhy scenar : objednani na presny cas ("ano, objednat Vas samozrejme muzeme, ale mame ke dnesnimu dni objednano na 14 dni dopredu, vydrzite s tou zlucnikovou kolikou tak dlouho ? Dekujeme za porozumeni :-)" )
Ono se píše o objednávání u obvoďáků, což skoro nikdo nedělá, ale sestřičky to tam musí nějak v čekárně ukočírovat, aby se pacienti nepoprali kdo je na řadě. Čili, pokud těch objednaných bude pár, tak je prostě v tu hodinu-minutu vřadí,a ti ostatní počkají..Samozřejmě, zase se předpokládá, že ten obvoďák tomu pacientovi může věnovat leda pár minut,stejně víc nezjistí a pošle ho někam na snímkování nebo ke specialistovi...Z hlediska předvolebních triků jde ovšem o dva podrazy - jednako, za to že jsou najednou čekárny poloprázdné vděčíme tomu, že za návštěvu lékaře musíme (všichni) platit, ale na druhé straně jak v článku píší, za "ochotu" lékaře že pacienta přednostně objedná, platí VZP lékařům paušálně třeba 1500 (z vybraného pojištění ode všech), , místo toho aby si takový nadstandard pacient zaplatil, pokud by to vyžadoval ...
Mimochodem - CSSD chce z pojistoven udelat jednu, monopolni, zejo?
objednal jsem se na stoma-chirurgii na nepříjemný zubařský zákrok.
Byl jsem objednán na 8:30hod. - přišel jsem v 8:15 a čekárna plná k prasknutí.V 8:45 se nic nedělo a napětí stoupalo - sebral jsem odvahu a do čekárny , kde bylo cca 30 lidí jsem se zeptal kdo je objednán na 8:30 - ano - byli jsme to všichni..........logice zdar a naivitě zvláště !!!
se telefonicky objednat na určitou hodinu, mne vedla ke změně mého praktického lékaře. Nepochopím, že si to někdo neumí zorganizovat tak aby to šlo.
a proto si stále vymyšlejí různá vyšetření atd. Přesně jak v Americe. Plastit to hotově, tak potřebujeme 10% lékařů.
Praktici i zubaři i gyndaři i pediatři mají kapitaci. TZn když k nim přijdete jednou za týden, jednou za měsíc nebo jednou za rok, pořád za vás má těch cca 50 korun měsíčně. Nezávisí to od počtu návštěv. A když vás bude vyšetřovat moc, tak dostane od pojištovny pokutu a hradí to ze svého. Takže si nejprve zjistěte fakta a až pak pište.......