- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je tam chyba v nadpisu. Inflaci způsobuje zdražování autopojištění.
haha, už zase každoroční tlak na zvýšení pojistného a přitom je to zase dost silně pokroucená lež - pojišťovny nám neustále lžou - ve výroční zprávě ČAP se od roku 2011 jako u jediného pojištění se u pov ve statistikách objevuje nesmyslný výpočet nákladů, který u ostatních pojištění není. Navíc POV je ve skutečných nákladech zařazeno do položky ostatní pojištění, i když se jedná o jedno z největších vybraných pojištění. Vtipné je, že takové pojistné plnění za krádež ve výši 290 mil. ve statistice má svojí položku ale POV s nákladem dle pojišťoven ve výši 29 mld. si samostatnou položku nezaslouží.
Pokud analyticky vezmeme ten fakt, že oprava auta a s ním spojené pojistné plnění bude stát stejně jak u pov tak i u havarijního, protože oprava je vždy stejná + navýšení za případné plnění za ublížení na zdraví, tak se dostáváme k zajímavým číslům. Havarijní plnění je v průměru za posledních 10 let stále stejné a osciluje okolo 25.000 na jednu pojistnou událost. Výběr z tohoto pojištění v roce 2010 byl ve výši 15,5 mld. a plnění bylo 11,1 mld - zisk tedy vychází na 4,4 mld., v roce 202 výběr pojistného 23,6 mld, plnění 14,6 mld - zisk je 9 mld. a to počet škodních událostí vzrostl o 46%.
V roce 2010 (poslední rok s řádnou statistikou) u POV byl výběr ve výši 22,5 mld. plnění 10,3 mld - zisk 12,2 mld. Pokud budeme předpokládat stejný vývoj jako u havarijního, tak kolik potom je zisk při výběru pojistného POV ve výši 27 mld za rok 2020?
Haha, pokud pojistku nezaplatím smlouva zaniká ... článek o ničem.