Diskuze

Bojíte se ztráty karty? Máte proč.

Zvláště v současné době, kdy se díky povodňové katastrofě zvýšil počet ztrát platebních karet, je dobré se na řešení ztráty karty podívat blíže. Ten, kdo již někdy přišel o svou platební kartu ví, jaké problémy z takové ztráty vyplývají. Ale co vy? Víte, jak se máte v případě ztráty či odcizení platební karty zachovat a na co vše se připravit?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

tonda

29. 8. 2002 16:10
tajemnemu
To ze ti karta prijde postou mas pravdu jenze pin ti tam prijde taky vetsinou po trech dnech od obdrzeni karty.Tim padem je docela jednoduche zneuziti?
0 0
možnosti

tajemny z USA

26. 8. 2002 8:24
V USA je to lepsi
No ve statech to mate lepsi, tady co jsem mel konto, tak za stratu karty, zpomel jsem ji nechte v bankomatu, jsem nic nezaplatil, jeste se me v klidu zeptali ktera byla moje posledni transakcea vse v pohode, vse sem ohlasil pres telefon, a nikde jsem nemusel litat jako blazen a vyrizovat nejake papiry. No a nova karta vam prijde behem 7-10 pracovnich dnu , ale prevazne ji mate jiz behem 4 dnu. Jedinou nevyhodou tady je ze karta je vam  zasilana postou primo do schranky,a muze vam byt touto cestou odcizena, ale zase se nic nedeje protoze , nikdo nezna vas pin.
 takze proc v cechach si banky uctuji, nebylo by lepsi se lepe postarat o zakaznika? Tak by meli i vice penez v bance, protze by meli vice zakazniku
0 0
možnosti

apokalypsa

23. 8. 2002 9:53
Proc vlastne platebni kartu ?
Neni lepe platebni kartu vubec nemit ? Hotovost je lepsi.
0 0
možnosti

Tom

22. 8. 2002 8:09
Stoplist
Stoplist skutečně existuje. Viděl jsem ho na vlastní oči, když jsem platil na benzínce v Chorvatsku a obchodník před použitím imprinteru (žehličky) porovnal číslo karty s papírovým seznamem. A proč to dělal? No protože za zadržení karty uvedené na stoplistu dostane obchodník nezanedbatelnou finanční odměnu (to je dáno smluvně).
0 0
možnosti

Art

21. 8. 2002 16:38
blokace
Myslim, ze rozdilny poplatek za blokaci mezi el. a embos. kartou je dan tim, ze el. kartu lze pouzit jen na el. terminalu, ci-li hned po blokaci banka nic netrati. Embos. kartou lze platit i po blokaci na zehlickach do urciteho limitu a banka muze dost tratit tak si to vynahrazuje vyssim polatkem za blokaci, zda se mi to logicke. Jinak v te vychvalovane cizine, sice v rade bank nechteji poplatek za blokaci, ale o to vice se plati za vystaveni karty. Ono, kdyz si poridite u nas za 5000 Kc Dinners Club, taky mate blokaci zdarma, protoze ten poplatek je v cene karty. Jinak banky ziji z transakci a tak i poplatky za karty, blokace, provize bance jsou zavisle na objemu transakci, az budou lidi platit kartama jako v USA vetsinu svych nakupu, budou poplatky nizsi.
0 0
možnosti

jenik

21. 8. 2002 19:14
Re: blokace
V EU neznam jedinou banku, ktera by si troufla nabizela VISA a MASTER karty za poplatek! Dinners Club karta je ve srovnani s Master a Visa k nicemu.
0 0
možnosti

BUTYL

21. 8. 2002 16:16
Blbost se stoplistem
Jsem obchodínk příjímající platební karty pomocí imprinteru, v životě jsem neobdržel žádný stoplist, mám stanovaný limit, dokterého mohu přijímat a nad limit ověřuji telefonem.Stoplisty zasílané obchodníkům je HOVADINA!!!
0 0
možnosti

jenik

21. 8. 2002 15:35
mily pane Louthane
Platil jsem normalni, v ceske mluve 'prestizni' embosovanou kartou mnohokrat, kdy obchodnik pouzil pouze zehlicku. A nikdy se neobtezoval nahlizet do seznamu, ktery by musel byt tlusty jako telefonni seznam mensiho mestecka.Serazeni cisel, aby se dobre hledalo - jednoduse cesky receno vzestupne, ze.Obchodnik nema povinnost porovnavat pri transakci pod autorizacnim limitem se stoplistem.  Pri neautorizovanych transakcich nese riziko banky. Jenom ceske banky se pokouseji hojit na klientech tisicovymi poplatky za 'uvedeni' na stoplist. Tuto nehoraznost sezadna zapadoevropska banka svym klientum prodavat nepokousi. 
drahy pane matete lidi.Vzheledm k tomu, ze jste zavisly na prijmench za reklamu od ceskych bank, tak to nijak neprekvapuje.
 
 
0 0
možnosti

cassiopeya

21. 8. 2002 13:42
C O Ž E ?????????????????????????
"Na druhém konci linky se vás operátor zeptá na jméno, rodné číslo, případně i váš PIN.", píše autor zcela nesmyslně ve svém článku. Je to dezinformace ! Nikomu a nikdy, ani zaměstnanci banky, nevyzrazujte svůj PIN ! Nemá na to nárok, nesmí se vás na něj ptát. Pane autore, opravte to rychle v článku a nepleťte lidi!
0 0
možnosti

jenik

21. 8. 2002 12:01
trik se stoplistem
zadna zapadoevropska banka nemate klienty rozlisovanim blokace a stoplistu. Jednoduse oznamite kradez/ztratu a tim konci vase odpovednost za transakce. Vymahani poplatku za uvedeni karty na 'stoplist' je jednoduse trik ceskych bank.
Stoplist rozesilany obchodnikum je bachorka
Obchodnik, ktery prijme kartu pro transakci pod dohodnutou hranici pro autorizaci neni povinen kontrolovat jekykoliv seznam kradenych karet (technicky to neni vubec mozne, takovy seznam by obsahoval desetitisice cisel karet z celeho sveta). Za takovou transakci nese odpovednost banka pokud jsou splneny trivialni podminky, jako platnost karty a shoda podpisu.
Tento clanek  je nejapnym pokusem zduvodnit loupeznictvi ceskych bank. 
 
0 0
možnosti

Jiří Louthan

21. 8. 2002 14:17
Re: trik se stoplistem
Vážený pane Jeníku, nevím jakou máte zkušenost s embosovanou kartou Vy, ale já ze dokonce ze své zkušenosti vím, že stoplist existuje. Obchodník, který umožňuje transakci pomocí imprinteru jej má k dispozici a kdykoli může porovnat číslo zákazníkovy karty s čísly karet v seznamu. Čísla v seznamu jsou řazena tak, aby vyhledávání nebylo nijak složité a nezabíralo obchodníkovi příliš mnoho času. K reakci pana Milera. Děkuji za upozornění na chybné číslo pro blokaci karty u České spořitelny. Ačkoli toto číslo již neplatí, přesto mi bylo sděleno na zákaznické lince banky. Náprava bude ihned provedena. Co se týče reakce Cassiopey, pak za tuto desinformaci se omlouvám. Uznávám, že zadávání PINu operátorovi pro blokaci karty je nesmysl a tuto informaci v článku okamžitě opravuji.
0 0
možnosti

Miler.Josef@seznam.cz

21. 8. 2002 11:56
Ztráta Karty
Narazil jsem na tento článek a řekl si dobrý nápad i dal jsem číslo odpovídající mému bankovním úřadu Česká spořitelna a ejhle volané číslo neexistuje.2x jsem se pokoušel .Tak jak to je? Miler Josef F.Kriegla 2886 276 01 Mělník
0 0
možnosti