- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ta casova uspora je diky tunelu 30 minut !!!! (ted nevim, jestli rikali Locarno-Lugano, nebo Belinzona-Lugano) ....
V letošním jízdním řádu ujede nejrychlejší vlak Bellinzona-Lugano za 27 minut, v příštím roce za 14 minut. Úspora je tedy asi 13 minut. V některých relací to může být více, ale to není primárně díky tunelu, to je tím, že lépe vyjdou přestupy resp. vedení přímé linky.
My umime taky tunel za tolik miliard.
A za rok ne za deset let.
V CR se stavebni firma vybira podle nejnizsi ceny. Kvalita nikoho nezajima. Ceny si mezi sebou prehazuji velke firmy, ktere dosahnou na predem dane podminky. U projekcnich firem nerozhoduje renome, kde zvladli obtizny projekt bez chyb. Kde se usetrilo. Opet jen nejnizsi cena. Pak to tak vypada. Mizerne projekty, kde se prodelavaji stamiliony. Mizerna kvalita dodavatelu...
A dokážete teda uvést nějaký příklad ze železnice? Kdy něco zásadního nějaká firma zkazila? Obávám se, že ne. Toto opravdu problém není.
V ČR je problém zcela jiný. Nedostatek politické vůle, koncepčního plánování a byrokratické procedury, kterými samotní úředníci nejsou schopni správně projít.
Málo platný, Švýcaři jsou u mě skuteční odborníci v oboru dopravního inženýrství. Pokud má něco logiku, drží se toho a realizují. A my si tady akorát hrajeme na byrokraty. V dopravních stavbách jsme fakt zaostalí a největší vliv na tento stav mají ti, kteří tomu nerozumí.
A změna nenastane. Nikdo z těch odpovědných se nechytí za nos.
Někde se staví a jinde zase jen mluví (a slibuje).
Dejte si koblihu, je smažená na řepkovém oleji