Britský maloobchodní řetězec Tesco bude prodávat náplasti v různých odstínech...

Britský maloobchodní řetězec Tesco bude prodávat náplasti v různých odstínech barvy kůže. | foto: Tesco

Tesco začalo prodávat náplasti pro tmavou pleť. Pozdě, reptají zákazníci

  • 271
Nápad britského řetězce uvést na trh náplasti v různých odstínech pleti přichází poté, co se jeden z tweetů Afroameričana Dominiqua Apollona stal virálním. Apollon v příspěvku popisuje, jak poprvé použil náplast, která se shodovala s barvou jeho kůže. Na sociálních sítích se někteří zákazníci ptají, proč společnost podobný produkt nenabídla už dávno.

V České republice se zatím náplastí v různých barvách pleti nedočkáme. „Momentálně uvedení na český trh neplánujeme,“ říká Václav Koukolíček, manažer externí komunikace české odnože společnosti Tesco. Nový typ náplastí je však dostupný online

„Jsme jedním z největších řetězců supermarketů ve Velké Británii a proto si myslíme, že je naší povinností, aby výrobky Tesco odrážely rozmanitost našich zákazníků a kolegů,“ řekla o novém produktu ředitelka sekce Zdraví, krása a wellness Nicola Robinsonová. Mimo jiné uvedla, že Tesco je prvním supermarketem, který tuto novinku zavádí.

Na vývoji produktu se podílela síť kolegů Tesca, skupina BAME (Black Asian Minority Ethnic). Ta pracuje na začleňování personálu z řad rasových menšin do firmy, která má podle údajů Statisty jenom ve Spojeném království víc jak 344 tisíc zaměstnanců.

„Přišli jsme na to, jak zásadní emoce se za zdánlivě banálním produktem může skrývat,“ komentovala Paulette Balson, ředitelka skupiny BAME. „Jeden z našich kolegů během průzkumu uvedl, že se jeho dítě stydělo ve škole za náplast na obličeji, která se nehodila k barvě jeho pleti. Uvědomovalo si zkrátka, že vyčnívá.“

Tesco se odhodlalo zavést různě barevné náplasti poté, co se tweet Dominiqua Apollona, viceprezidenta výzkumu v neziskové advokátní skupině Race Forward, stal virálním. „Pětačtyřicetkrát se země musela otočit kolem slunce, abych mohl zažít, jaké to je mít na sobě náplast v barvě mojí pleti. Skoro se neubráním slzám,” napsal Apollon na Twitter v dubnu minulého roku. Příspěvek byl od té doby sdílen víc jak stotisíckrát.

Na Apollonův tweet loni na jaře reagoval i britský herec John Boyega, který se stal známým díky roli Stormtroopera ve filmu Star Wars: Síla se probouzí. „Během natáčení jsem se několikrát říznul a maskérky všechny náplasti museli přetřít nahnědo,“ píše Boyega. 

Twitteru se to líbí

Tesco je se svými 741 pobočkami největším řetězcem supermarketů ve Velké Británii. „Věříme, že uvedení naší nové řady náplastí s různými odstíny pleti je důležitým krokem, který, jak doufáme, bude napodobován dalšími maloobchodníky a supermarkety po celé zemi,“ řekla Robinsonová. Náplasti různých odstínů jsou nyní dostupné online, během šesti týdnů by se měly objevit ve všech obchodech řetězce Tesco na britských ostrovech, píše BBC.

Marketingový tah maloobchodního řetězce se líbí uživatelům sociální sítě Twitter. Ve svých příspěvcích se však mimo jiné ptají, proč podobný produkt není v nabídce supermarketů už delší dobu. 

Náplasti různých barev pleti ocenili i odborníci. Například expertka na rozmanitost v poradenské firmě Green Park, Nicola Paulová říká, že „supermarkety jsou velmi soutěživé, když dojde na agendu udržitelnosti. Bylo by skvělé, kdyby přicházely se stejnými nápady jako nyní Tesco.“