Středa 22. ledna 2020, svátek má Slavomír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 22. ledna 2020 Slavomír

Startup chce prorazit s pánským vibrátorem. Líbil se víc než Apple Watch

  18:00aktualizováno  18:00
Startup MysteryVibe chce změnit vnímání sexu. Podle firmy se totiž sex stává spíše součástí wellness. Kromě tomu přizpůsobitelných vibrátorů chce výrobce v kampani upozornit také na to, že na každý jeden orgasmus průměrné ženy připadají tři mužská vyvrcholení. Přesto jejich novinka patří právě mužům.

Pánský vibrátor Tenuto | foto: MysteryVibe

Stephanie Alysová, spoluzakladatelka firmy na výrobu sexuálních pomůcek MysteryVibe, si ráda vychutnává momenty, kdy přednáší na technologických konferencích. Když začne mluvit o sexu a potěšení, posluchači se nejdřív usmívají a chichotají, postupně se ale jejich výrazy mění na vážné a zvědavé. 

„Snažím se nabídnout jiný úhel pohledu. Překvapování lidí je cesta, jak ukázat vážný úmysl naší vize,“ říká.

Fotogalerie

Firma dodává na trh vibrátor Crescendo, který má různé způsoby využití a umí se přizpůsobit tělu uživatele. Verze Tenuto, která se připíná na penis, je právě ve výrobě. Mise firmy je však hlubší. „Chceme změnit vnímání sexu. Když lidé pomyslí na sex, přemýšlí jen o penisu a vaginální penetraci. Sex je ale mnohem víc,“ cituje Alysovou britský list Independent.

MysteryVibe minulý týden vyhrála jednu z kategorií soutěže Design Week Awards, a porazila tak například hodinky Apple Watch. Během tří posledních let firma od investorů vybrala čtyři miliony dolarů (89,4 milionu korun). Předobjednávky na vibrátor Tenuto, který se začne prodávat na podzim, se jen hrnou.

Společnost je jednou z nové vlny tzv. sex-tech firem. Hodnota tohoto trhu se odhaduje na 15 miliard dolarů (335,4 miliardy korun). 

Ve srovnání s dobou před několika málo lety po sexuálních technologiích investoři prahnou, tvrdí spoluzakladatel podniku Soumyadip Rakshit. Podle něj má tento trh obrovský potenciál a o tom přesvědčil i investory, kteří dosud byli k odvětví spíš zdrženliví.

Alysová a Rakshit se potkali v roce 2008 jako konzultanti v poradenské firmě Deloitte. Od té doby sledovali trend podpořený vydáním erotického románu Padesát odstínů šedi, kdy se lidé přestávali stydět o sexu mluvit. „Sex začal být považován za část wellness a tento trend stále narůstá,“ tvrdí Alysová.

V roce 2014 se dvojice spojila s finančnicí Shanshan Xuovou a hardwarovým designérem Robem Weeklym a založili MysteryVibe. Alysová vidí v pomoci lidem vytvořit si hlubší vztah se svým tělem podnikatelskou příležitost. „Vždycky mě toto téma fascinovalo. Sama jsem vyrůstala ve skvělé sexuální výchově a porozumění, že sex je důležitou součástí života,“ říká.

Lidé prý nechtějí vibrátory ve tvaru genitálií

Sexuální průmysl zároveň začal dospívat. Sexuální hračky se proměňovaly z růžových plastových pomůcek ve tvaru penisu v inovativnější a designové výrobky. MysteryVibe uspořádala skupinovou diskusi na téma, zda lidé chtějí sexuální pomůcky ve tvaru genitálií. Odpověď byla ne.

Zakladatelé firmy tedy chtěli vytvořit produkt, který bude celkově ohýbatelný. „Zkoušeli to lidé před námi, ale vývoj je složitý,“ říká Alysová. Inspirovali se pantem z drobného laptopu, který se musí za svojí životnost mnohokrát ohnout a zároveň zůstat ve stejné pozici.

Vývoj hardwaru je ale nákladný. Proto v roce 2015 zveřejnili svůj záměr na crowdfundingové platformě. Díky získaným penězům mohli vyrobit produkt se šesti motorky, který byl schopný vibrovat z různých úhlů a díky aplikaci přizpůsobit pulsování přání uživatele.

Vibrátor Crescendo, který přišel na trh v roce 2016, se prodává v 58 zemích a aplikaci k němu si stáhlo více než 450 tisíc lidí.

Loni firma spolu s reklamní agenturou McCann odstartovala kampaň Close the Gap (v překladu uzavřete mezeru). Kampaň, která se záměrně časově „potkala“ s požadavky britské vlády na zveřejňování rozdílů mezi mužskými a ženskými platy, upozorňovala na to, že na každý jeden orgasmus průměrné ženy připadají tři mužská vyvrcholení.

Firma má 10 zaměstnanců na plný úvazek, ale díky spolupráci s agenturami využívá talenty z různých oborů. Podle Alysové totiž chce jen málo lidí kvůli stigmatu pracovat pro sexuální průmysl. 

MysteryVibe nyní rozjíždí kampaň na pánskou pomůcku Tenuto, jejíž vývoj trval dva roky. Ten má být „přizpůsobitelným vibrátorem, který se připevní na kořen penisu a hráz pro delší a intenzivnější sexuální zážitek“. Šest vibračních tělísek má stimulovat muže i jeho protějšek. 

„Tradiční trh pro ženy je velmi rozvinutý. Což se rozhodně nedá říct o výrobcích pro muže,“ konstatuje Alysová. „Chceme představit luxusní pomůcku, kterou budou muži i ženy hrdě používat.“

Autor:
  • Nejčtenější

Ministru Kremlíkovi zlomila vaz zakázka na elektronické dálniční známky

Vladimír Kremlík končí ve funkci ministra dopravy. Prezident Miloš Zeman vyhověl návrhu premiéra Andreje Babiše, aby...

E-shop s dálničními známkami uděláme zdarma. Na webu se objevila nová výzva

Zatím co ministr dopravy za ANO Vladimír Kremlík si za zakázkou na e-shop s dálničními známkami stále stojí, většina...

Ministerstvo nakreslilo 400 km nových dálnic. Okruh obkrouží střední Čechy

Ministerstvo dopravy připravuje novou koncepci dálnic, která by aktuálně plánovanou síť rozšířila o více než čtyři sta...

Amerika hrozí Česku obchodní válkou kvůli chystané digitální dani

Spojené státy hrozí České republice odvetou v případě, že Česko prosadí chystanou digitální daň. Ta by postihovala mimo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zboží z IKEA bude letos možné vyzvednout nově v sedmi dalších městech

Nábytkářský řetězec IKEA v Česku letos otevře výdejní místa v sedmi dalších městech. Zákazníkům budou dostupná v Hradci...

Premium

Vážné nemoci nepadají z nebe. Ničí nás stres, shodují se psycholog i psychiatr

Lidské tělo má něco jako vnitřní baterku. Když dlouho jedete na rezervy, vypne se imunitní systém a­ organismus to...

Premium

Elitní trenér o zákulisí MMA, drogách, penězích i zženštilé společnosti

Pod jeho vedením vyrostl český šampion Martínek, o něhož projevila zájem slavná organizace UFC. Pro boj v kleci...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

  • Další z rubriky

Trump oznámil, že chystá dramatické změny ve Světové obchodní organizaci

Americký prezident Donald Trump avizoval změny ve fungování Světové obchodní organizace (WTO), které označil za...

Ochranka za stamiliony. Světové ekonomické fórum hlídá policie i armáda

Na výročním zasedání Světového ekonomického fóra se každoročně sjíždí důležití politici, předsedové vlád a zástupci...

Trumpův nápad se uchytil, ke změně názvu Max už Boeing vyzývají i zákazníci

Šéf společnosti Air Lease Steven Udvar-Hazy vyzval amerického výrobce letadel Boeing, aby přestal u svých letounů...

Propast mezi bohatými a chudými dosáhla šokujících rozměrů, varuje Oxfam

Dvě tisícovky světových miliardářů mají větší majetek než 4,6 miliardy lidí dohromady. V pondělí to ve své zprávě...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz