Startup chce prorazit s pánským vibrátorem. Líbil se víc než Apple Watch

  18:00aktualizováno  18:00
Startup MysteryVibe chce změnit vnímání sexu. Podle firmy se totiž sex stává spíše součástí wellness. Kromě tomu přizpůsobitelných vibrátorů chce výrobce v kampani upozornit také na to, že na každý jeden orgasmus průměrné ženy připadají tři mužská vyvrcholení. Přesto jejich novinka patří právě mužům.

Pánský vibrátor Tenuto | foto: MysteryVibe

Stephanie Alysová, spoluzakladatelka firmy na výrobu sexuálních pomůcek MysteryVibe, si ráda vychutnává momenty, kdy přednáší na technologických konferencích. Když začne mluvit o sexu a potěšení, posluchači se nejdřív usmívají a chichotají, postupně se ale jejich výrazy mění na vážné a zvědavé. 

„Snažím se nabídnout jiný úhel pohledu. Překvapování lidí je cesta, jak ukázat vážný úmysl naší vize,“ říká.

Fotogalerie

Firma dodává na trh vibrátor Crescendo, který má různé způsoby využití a umí se přizpůsobit tělu uživatele. Verze Tenuto, která se připíná na penis, je právě ve výrobě. Mise firmy je však hlubší. „Chceme změnit vnímání sexu. Když lidé pomyslí na sex, přemýšlí jen o penisu a vaginální penetraci. Sex je ale mnohem víc,“ cituje Alysovou britský list Independent.

MysteryVibe minulý týden vyhrála jednu z kategorií soutěže Design Week Awards, a porazila tak například hodinky Apple Watch. Během tří posledních let firma od investorů vybrala čtyři miliony dolarů (89,4 milionu korun). Předobjednávky na vibrátor Tenuto, který se začne prodávat na podzim, se jen hrnou.

Společnost je jednou z nové vlny tzv. sex-tech firem. Hodnota tohoto trhu se odhaduje na 15 miliard dolarů (335,4 miliardy korun). 

Ve srovnání s dobou před několika málo lety po sexuálních technologiích investoři prahnou, tvrdí spoluzakladatel podniku Soumyadip Rakshit. Podle něj má tento trh obrovský potenciál a o tom přesvědčil i investory, kteří dosud byli k odvětví spíš zdrženliví.

Alysová a Rakshit se potkali v roce 2008 jako konzultanti v poradenské firmě Deloitte. Od té doby sledovali trend podpořený vydáním erotického románu Padesát odstínů šedi, kdy se lidé přestávali stydět o sexu mluvit. „Sex začal být považován za část wellness a tento trend stále narůstá,“ tvrdí Alysová.

V roce 2014 se dvojice spojila s finančnicí Shanshan Xuovou a hardwarovým designérem Robem Weeklym a založili MysteryVibe. Alysová vidí v pomoci lidem vytvořit si hlubší vztah se svým tělem podnikatelskou příležitost. „Vždycky mě toto téma fascinovalo. Sama jsem vyrůstala ve skvělé sexuální výchově a porozumění, že sex je důležitou součástí života,“ říká.

Lidé prý nechtějí vibrátory ve tvaru genitálií

Sexuální průmysl zároveň začal dospívat. Sexuální hračky se proměňovaly z růžových plastových pomůcek ve tvaru penisu v inovativnější a designové výrobky. MysteryVibe uspořádala skupinovou diskusi na téma, zda lidé chtějí sexuální pomůcky ve tvaru genitálií. Odpověď byla ne.

Zakladatelé firmy tedy chtěli vytvořit produkt, který bude celkově ohýbatelný. „Zkoušeli to lidé před námi, ale vývoj je složitý,“ říká Alysová. Inspirovali se pantem z drobného laptopu, který se musí za svojí životnost mnohokrát ohnout a zároveň zůstat ve stejné pozici.

Vývoj hardwaru je ale nákladný. Proto v roce 2015 zveřejnili svůj záměr na crowdfundingové platformě. Díky získaným penězům mohli vyrobit produkt se šesti motorky, který byl schopný vibrovat z různých úhlů a díky aplikaci přizpůsobit pulsování přání uživatele.

Vibrátor Crescendo, který přišel na trh v roce 2016, se prodává v 58 zemích a aplikaci k němu si stáhlo více než 450 tisíc lidí.

Loni firma spolu s reklamní agenturou McCann odstartovala kampaň Close the Gap (v překladu uzavřete mezeru). Kampaň, která se záměrně časově „potkala“ s požadavky britské vlády na zveřejňování rozdílů mezi mužskými a ženskými platy, upozorňovala na to, že na každý jeden orgasmus průměrné ženy připadají tři mužská vyvrcholení.

Firma má 10 zaměstnanců na plný úvazek, ale díky spolupráci s agenturami využívá talenty z různých oborů. Podle Alysové totiž chce jen málo lidí kvůli stigmatu pracovat pro sexuální průmysl. 

MysteryVibe nyní rozjíždí kampaň na pánskou pomůcku Tenuto, jejíž vývoj trval dva roky. Ten má být „přizpůsobitelným vibrátorem, který se připevní na kořen penisu a hráz pro delší a intenzivnější sexuální zážitek“. Šest vibračních tělísek má stimulovat muže i jeho protějšek. 

„Tradiční trh pro ženy je velmi rozvinutý. Což se rozhodně nedá říct o výrobcích pro muže,“ konstatuje Alysová. „Chceme představit luxusní pomůcku, kterou budou muži i ženy hrdě používat.“

Autor:

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Desítky lidí se otrávily ve špičkové španělské restauraci. Žena zemřela

Ilustrační snímek

V restauraci RiFF ve španělské Valencii, zmíněné v prestižním michelinském průvodci nejlepších podniků, kde se můžete...

Ta železnice je zelená katastrofa. Vraťte miliardy, žádá Trump Kalifornii

Ilustrační snímek

Prezident Donald Trump a guvernér Kalifornie Gavin Newsom se ve středu dostali do sporu na Twitteru kvůli masivnímu...

Zásilkovna vytáhne do boje s Českou poštou, začne doručovat balíky

Ilustrační snímek

Česká přepravní společnost Zásilkovna, která se zabývá výdejem zboží z e-shopů, začne na jaře doručovat také balíky....

Dopis pošta doručí jen jednou týdně. Vybranou zásilku až za tři dny

Ilustrační snímek

Česká pošta šetří, nestíhá tak doručovat včas, a proto plánuje, že některé druhy zásilek bude roznášet méně často než...

Soumrak hotovosti. V Česku je Apple Pay a stát rozdá platební terminály

V Česku už funguje Apple Pay. Jak ho aktivujete?

Vstup platební služby Apple Pay může Česko přiblížit ekonomice bez hotovosti. Službu, která umožňuje propojení platební...

Další z rubriky

Modeling nevynáší. Řada modelek se nejen neuživí, ale ještě se zadluží

Modelka Adriana Lima v doprovodu dalších andílků na Victoria's Secret Fashion...

Únor patří módě. Hned ve třech světových metropolích se odehrávají týdny módy Fashion Week - v Londýně, Miláně a...

Německý nejvyšší soud se v kauze dieselgate postavil za zákazníky

Ilustrační snímek

Podle soudců Německého federálního soudu by se majitelé vozů, u nichž společnost Volkswagen manipulovala s měřením...

Nekorektní móda. Světové značky bojují s rasistickými přešlapy

Modelka předvádí kritizovaný model britské značky Burberry na londýnském týdnu...

Špatná reklama, pořád reklama. Jako by se tímto motem v poslední době řídilo mnoho světových módních značek. Naposledy...

Najdete na iDNES.cz