Oceněný výrobek Whoop.de.doo byl uveden na trh koncem roku 2015. V soutěži posuzovala kvalitu a design jednačtyřicetičlenná porota složená z designerů, profesorů i novinářů. Hodnotila například stupeň inovace, formální kvalitu, funkčnost výrobku nebo ekologické aspekty.
„Z ocenění mám obrovskou radost. Cenu vnímám dvojím způsobem. Nejen že porota ocenila návrh, moje značka s hotovým produktem navíc obstála v konkurenci velkých firem, a toho si nesmírně vážím,“ uvedla Marešová.
Whoop.de.doo je řada erotických pomůcek pro ženy. Marešová ji navrhla v rámci diplomové práce, za kterou získala Národní cenu za studentský design 2011. Posláním značky je pomoci překonat stereotypy vytvořené kolem erotických a intimních pomůcek a otevřít debatu ohledně ženské sexuality. O dva roky později založila mladá designerka firmu.
Češka ale nenavrhovala jen erotické pomůcky, které, jak se svěřila v rozhovoru pro OnaDnes, si musela i vyzkoušet. Navrhovala tramvaj pro Prahu, ale i pro přední sklářskou firmu Lasvit, která získala řadu prestižních zakázek pro nejluxusnější hotely v Hongkongu, Šanghaji či Dubaji (rozhovor s Marešovou čtěte zde).
Soutěž Red Dot Design Award má dlouhou tradici, pořádá ji od roku 1955 německé Design centrum Nordhein Westfalen. Na soutěži už dříve zabodovala řada českých firem, například Škoda, Tescoma, Ton, Techo, Cybex či Ravak.
V roce 2011 Marešová pobavila diváky i Jana Krause v jeho show:
19. prosince 2011 |