ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Dodavatel energií zaslal zákazníkům ponožky. Následně přišel s omluvou

  • 134
Dodavatel energií E.ON se omluvil britským domácnostem poté, co jim zaslal balíček s párem ponožek. Společnost chtěla upozornit na problematiku uhlíkové stopy v souvislosti s vytápěním. Pro dárek si však zvolila nevhodnou dobu.

Energetický gigant zaslal dárek v podobě ponožek zhruba 30 tisícům britských domácností. Chtěl je pozitivně motivovat k tomu, aby zvážily možnosti, jak mohou snížit uhlíkovou stopu. Na sociálních sítích se však ponožky setkaly s kritikou a jde tak o druhé marketingové „faux pas“ během krátké doby, informuje BBC.

Ve stejném týdnu konkurenční dodavatel energií OVO Energy se stal terčem kritiky poté, co zaslal zákazníkům odkaz na blog, ve kterém stálo několik tipů pro úsporu energií. Mezi radami se objevilo uklízení domu, mazlení se s mazlíčky nebo nošení více vrstev oblečení. „Doporučovat lidem, aby si oblékli svetr, když nemají na to, aby si zatopili, je urážlivé,“ komentoval rady poslanec Darren Jones. 

Je vám zima a nemáte na topení? Hýbejte se, radil dodavatel energií

Vysoké ceny energií

Britové stejně jako obyvatelé dalších evropských zemí musí čelit vysokým cenám za energie, podle britského Sdružení pro energetiku jim vzrostou účty o více než polovinu.

Podle některých zákazníků jsou ponožky zbytečným plýtváním a peníze by se daly využít lépe. „Nechci vaše ošklivé ponožky. Chci levnější účty za energie prosím,“ napsal jeden ze zákazníků.

„Namísto toho, aby energetické společnosti snížily náklady za energie pro své zákazníky, raději vynakládají tisíce liber ze zisku na ponožky,“ posteskl si další.

Stejně jako dodavatel OVO Energy, i společnost E.ON se za své konání nakonec omluvila. „Pokud jste od nás v poslední době dostali ponožky, rádi bychom řekli, že nám je neskutečně líto, jak se kvůli tomu někteří lidé museli cítit,“ napsala společnost na svém Twitteru a kampaň se rozhodla ukončit.

Mluvčí společnosti následně v prohlášení uvedl, že marketingová akce byla zahájená již v loňském roce a měla lidi povzbudit k tomu, aby přemýšleli o „snížení své uhlíkové stopy“. Jak dodal, nemá nic společného s problémy, kterým musí aktuálně domácnosti čelit.