Nový butik Louis Vuitton v japonské Ósace

Nový butik Louis Vuitton v japonské Ósace | foto: Profimedia.cz

Louis Vuitton hledá nové marketingové cesty. Navrhl „skejťácké“ tenisky

  • 5
Když se řekne Louis Vuitton, většina si představí luxusní kabelky a kufry. „Skejťácké“ boty by pod touto značkou hledal málokdo. Výrobce luxusní módy jde ale s dobou a ve snaze oslovit mladší zákazníky vytvořil streetwearové tenisky. Na jejich podobě spolupracoval s profesionálním skateboardistou Lucienem Clarkem z Jamajky.

Značka Louis Vuitton, která je klenotem mezi šedesáti luxusními značkami francouzského koncernu LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton), prozkoumává nové území. Společnost, která v roce 1854 začínala jako výrobce kufrů a špičkových kabelek, se pustila do streetstylové módy, oznámil portál The Quartz.

Virgil Abloh, kreativní ředitel pánského oddělení Louis Vuitton, ve čtvrtek na Instagramu odhalil, že Louis Vuitton podepsal historicky první dohodu s profesionálním skateboardistou Lucienem Clarkem. Díky ní si tak Clark mohl navrhnout vlastní skateboardové boty. Pro muže, který již nějakou dobu předvádí pro Louis Vuittona, je to zajímavé rozšíření spolupráce.

První ukázka nové obuvi se neobjeví v žádném významném módním časopisu, jak bývá zvykem, ale v legendárnímu skateboardovému magazínu Thrasher. Clarke na svém Instagramu zveřejnil záběry reklamy i boty samotné.

Marketingová výhoda

Dohoda, i když neobvyklá, nemusí být až tak překvapivá. Je známo, že Louis Vuitton si svého kreativního šéfa cení především pro jeho schopnost vytvořit kolem značky dostatečný hype a pomoci něj oslovit mladší a rozmanitější publikum. To je pro luxusní značky v poslední době stále víc důležité. Skateboardová kultura je jednou z cest.

WHERE DO I START?
I DESIGNED MY FIRST PRO SHOE FOR LOUIS VUITTON AND SHOT A SKATE ADVERT FOR THRASHER NBD... VIRAL❗️❗️❗️❗️❗️❗️THIS IS ONLY THE BEGINNING...
MAJOR SHOUT OUT TO VIRGIL FOR FLIPPING THE MF SWITCH! VIDEO PART DROPPING END OF 2020 ✊✊✊ @virgilabloh

24. srpna 2020 v 17:11, příspěvek archivován: 28. srpna 2020 v 10:03

Skateboarding je v oblasti módy oblíbenou subkulturou. Trička s logem Thrasher byla po určitou dobu prakticky základem streetstylové módy. Než se toho ujal Abloh, Louis Vuitton se v roce 2017 dokonce spojil s americkou skateboardovou značkou Supreme.

Oblíbenost skateboardové kultury od té doby nijak neustává, zvláště pokud jde o tenisky. V letošním roce došlo k výraznému oživení tenisek Nike Dunk SB, které „skejťáci“ přijali a popularizovali stejně jako basketbalovou obuv v roce 1985. Abloh skateboardovou kulturu dlouho uznává a „skejťácké“ boty používá jako šablonu pro své návrhy obuvi. Spolupracoval také s Nigem, zakladatelem japonského streetwearové značky A Bathing Ape.

just signed Jamaica’s own @lucienclarke to as the first skater deal of this type. gave him free reign to design his pro model. been filming clips for a year now. first official advert is in the @thrashermag that’s shipping in a second...

24. srpna 2020 v 18:32, příspěvek archivován: 28. srpna 2020 v 10:04

Nové tenisky LV ve spolupráci s Clarkem spojují všechny předešlé spolupráce dohromady. Podrobnosti o uvedení bot na trh včetně ceny zatím ale nejsou známy. I když se boty neprodávají ve velkém množství, nabízejí značce způsob, jak přidat do marketingu nějakou výhodu, zatímco většinu peněz stále vydělává z prodeje luxusních produktů, jako jsou klasické kabelky a parfémy.