- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Panasonic slaví 99 let. Nabídne neviditelnou OLED TV i 4K pro každého
Mezi novinky Panasonicu (Tesly) by mohl být zařazen nový optimalizovaný akumulátor .
Nový typ akumulátoru článků označovaných jako 2170 který společně navrhli Tesla a Panasonic .Bez společnosti Panasonic a jejich špičkových akumulátorů by Tesla nebyla tam kde je tet.
http://www.hybrid.cz/tesla-rozjela-v-gigatovarne-vyrobu-clanku-2170
Jak to mají v Norsku. Rodina má dvě auta např.(Golf GTE) - do práce a města a pak klasický VW Tiguana na delší normální ježdění. Asi tak...
Mám rád alternativní pohony, klidně bych bral i elektromobil, jenže moc to nevidím. Používám tovární zástavbu LPG, plyn je podstatně levnější, výkon jen o 5% menší, což u moderních aut ani nejde poznat a přesto o něj není zájem a paběrkuje na okraji. Většina lidí jezdí s auty ráno do práce kolem 30 km tam a pak zpět. Svítí, topí, hřeje zadní sklo, hřeje zrcátka, poslouchá rádio, stírá při dešti nebo sněžení a k tomu jede. A ke všemu bydlí v paneláku. Elektromobil by ujel za techto podmínek tak 5km a navíc nevím jak by u paneláku lidé své elektromobily nabíjely.
Norsko je světový unikát, protože je to velice malý národ s funkčními veřejnými institucemi a bezpracným bohatstvím díky ropě, která jim náhodou stříká na jejich území.
Žádná jiná země si nemůže dovolit jen tak zdražit 3x auta, protože není Norsko...
No to musí být parada. Analogicky si představte,že aby se u nás prodavál Nissan Leaf za 700 000 Kč, tak Vám ČR zdraží Octavii na 1 200 000 Kč.
Elektromobil bude mít význam a využití, až se vyřeší problém s nabíjením (parkovací místa s nabíječkami s možností placení kartou, inteligentní systémy u domů, které budou vhodně spínat dobíjeni, aby nedocházelo k přetěžování elektrických sítí, a další věci co ještě bude potřeba dořešit), a celkově problémy s bateriemi všeobecně (životnost a kapacita) proto nelze hned teď přepnout a začít chtít prodávat elektromobily. Navíc ty sny, že bude energie z obnovitelných zdrojů je dost mimo reálné možnosti, instalovaný výkon by musel mnohokrát převyšovat současný stav a jak víme místo ubývá, navíc by bylo potřeba vyřešit ukládání energie (baterie absolutně nedostačují) a musely by se posílit a sjednotit rozvody ,aby se mohla elektřina přesměrovávat.
Na závěr elektromobil je opravdu budoucnost ne současnost a žádné nařízení a dotace to nezmění. Je potřeba vývoj elektro-mobility ještě pořádně zainvestovat, než se to masové nasadí.
Jen pro info - treba to "inteligentni dobijeni u domu aby se nepretezovala sit" uz funguje, ona vlastne funguje uz hodne dlouho (skorat se poziva na topeni a ohrev vody, ale pripojit na regulovanou zasovku auto neni problem, par let uz je i specialni tarof na dobijeni auta)...
do teplých krajin je high-end elektromobilů docela použitelný už teď, vyjma nejdelších tras.
ovšem největší masa lidí nebydlí v domech s garáží a možností nočního nabíjení. na parkovišti u paneláku to nejde.
a další věc je, že i startovací autobaterka mi třebas drží celý teplejší 2/3 roku, ale v zimě jak začne mrznout, se mi vybije i 2x, že ji musím vyšroubovat a dát na nabíječku.
zima akumulátorům zřejmě moc nepřeje možná v tom norsku golfský proud omezuje aspoň ty vysloveně mrazy, jinak je to divný.
V EV nejsou olověné baterky, lithiové články se v mraze stávají měkčí (nedají tolik ampér), ale provozem se zahřejí a pak jsou stejné jakoby nepromrzly.
Když si tak pročítám o pevných částicích, tak jediné, co bylo z hlediska těchto bezpečné, byly atmosferické benzinové motory. Pak se nesmyslně začalo hledět na CO2 a už ani ty turbobenziny nejsou bez pevných částic. Nepomáhají ani filtry na dieselech, protože nevyfiltrují nejmenší částice, které jsou nejnebezpečnější. Takže hon na CO2 je v podstatě sebevražda v přímém přenosu. Z toho mi vychází návrat k atmosferickému benzinu, nebo elektro.
Budoucnost mají pouze elektro-auta a je to správné. Ve spojení s elektřinou vyrobenou fotovoltaikou, resp. větrníky se jedná o ideální kombinaci, jak ukládat elektrickou energii.
Že se jedná ale ještě stále o běh na dlouhou trasu je snad každému jasné.
Jara Cimrman to rikal v roce 1905, tady s tim neohromite
No to určitě, větší hloupost jsem snad nikdy nečetl!
paradoxně jsou v Oslu ucpané pruhy pro elektromobily a pruhy pro klasická auta, jsou volné
Důvod, proč opět snížit počet pruhů pro klasická auta.