Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Poptávka po kondomech stoupá. Durex hlásí nárůst tržeb

  • 20
Kondomy se prodávají více než před rokem. Podle společnosti Durex se oproti minulému roku v prvním čtvrtletí 2021 tržby zdvojnásobily a prezervativů se prodává více po celém světě, informuje společnost Reckitt, která se zabývá spotřebním zbožím.

Poté, co se v mnoha státech začala uvolňovat koronavirová opatření, společnost Durex zaznamenala větší poptávku po kondomech. Největší zájem pozoruje především v Číně, ale poptávka se i ve Spojených státech a Evropě.

Zatímco minulý rok na začátku pandemie zájem o prezervativy opadl, jelikož lidé neměli kvůli stresové situaci na sexuální hrátky náladu, naopak s uvolňováním bezpečnostních opatření se situace mění. Kromě prezervativů totiž Durex zaznamenal zvýšený zájem i o jiné produkty určené pro intimní chvíle.

Podle Reckittu si silnou pozici stále drží firmy, které vyrábí dezinfekce. Například firmy, které vyrábí dezinfekce Lysol a Dettol zaznamenaly v prvním čtvrtletí nárůst o 21,1 %. 

„Poptávka po Dettolu a Lysolu je stále velká, jelikož se zákazníci snaží chránit proti šíření viru a dezinfekční prostředky stále používají. Všímáme si, že mnoho lidí upravilo své hygienické návyky a chrání své zdraví více než kdy dřív, protože se už chtějí vrátit do normálu,“ uvedl pro BBC ředitel společnosti Reckitt Laxman Narashimhan.

Podle něj firma dál bude mapovat situaci ohledně covidové pandemie a bude se snažit svými produkty co možná nejvíce přizpůsobit zákazníkům. Poptávka se totiž mění podle toho, jak se vyvíjí pandemie. Momentálně je například o dezinfekce a antibakteriální gely velký zájem v Indii, kde se koronavirus neustále zhoršuje, ale v Číně, která pandemii dostala pod kontrolu, upadá.

Naproti tomu upadá poptávka po lécích a zdravotnických přípravcích, jelikož mnoho lidí si již udělalo zásobu léků pomáhajících při chřipce či nachlazení a momentálně tolik nenakupují. Například léky Neurofen a Strepsils zaznamenaly pokles o 16,4 %.

Návrat k normálu

Vývoj pandemie se promítá i na chování zákazníků. Podle firmy Kantar se například ve Velké Británii mnohem více lidí vrací k nákupům v supermarketech a ustupují od online nákupů. Je ale patrné, že Britové se do obchodů začali vracet až ve chvíli, kdy se zvýšila proočkovanost populace.

V nejhorším stádiu pandemie se totiž tržby velkých obchodů snížily na pouhých 46 %, teď ale meziměsíčně narůstají zhruba o 4 %. K nákupům v obchodech se pak nejvíce vrací skupina nad 65 let, která už je momentálně ve velké míře naočkovaná.

Celkově se tržby britských supermarketů za posledních dvanáct týdnů zvýšily o 5,7 procenta na zhruba 31, 6 milionu liber. „I přesto, že můžeme čekat, že se v příštích měsících bude neustále proměňovat křivka, která ukazuje pokles a nárůst v tržbách, podle současných čísel to vypadá, že se pomalu, ale jistě, začínáme zase vracet do normálu,“ dodává závěrem šéf obchodu a zákaznického oddělení společnosti Kantar Fraser McKevitt.