- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V článku to vypadá pomale na ekonomické perpetum mobile. Problém je v tom, že zákazníci si tu slevu prostě odpracují. Pokud musí každý měsíčně odpracovat 2,45 hodiny, tak tím obchodu ušetří dobrých 25 USD/hod jak nákladů za zaměstnance. Tzn. slevu si v podstatě koupí za 61 USD.
A obchod má nulovou nebo minimální marži. Takže by mě pak zajímalo, z čeho obchod platí opravy a modernizace. Nemusí náhodou zákazníci sáhnout do kapsy a složit se třeba na nové přepravky, nové lednice, nové vymalování prodejny.
Neni mi jasne, jak zajisti, aby tam nekdo nekradl z trzeb. Musi mit nejaky system kontrol.
Za totáče byly taky běžné tzv. akce Z, kdy se nájemníci domu domluvili na některou sobotu a společně všichni řešili drobnější opravy domu, úklid a zvelebování jeho prostranství, protože to vlastně dělali pro sebe. Dosti to také utužovalo i sousedské vztahy a byla vždy hojná účast všech věkových kategorií. Zkuste něco podobného dneska a všichni vás pošlou leda tak do zádele, protože v naší společnosti převládá naprostá lhostejnost ke všemu. Takže si nedělám žádné iluze, že by tohle mělo v ČR úspěch, pokud by se nejednalo doslova o nějakou komunitu, někde na vesnici.
Akce Z byly v podstatě znouzesností. Tak se udělaly věci, na které prostě ze státního nebyly prostředky a kapacity. Takže lidé trávili hodiny a hodiny svého volného času činností suplující stát.
Kdy jsem si přečetl diskuzi, došel jsem k názoru, že já to nevymyslel, tak to musí být špatné! A ono to funguje 50 let!
Ale ne v Cesku. Je otazka, jestli by to tady neco nepotopilo, at uz zlodejina nebo zavist uredniku.
Zrušte úřady a úředníky . Lidí na práci potom bude dost.
muže to fungovat, jen nepište nic o neziskovkach. Díky médiím je to spojené s ultralevici
Co je na tom zvláštního? Od modernizace Kauflandu vybaluju zboží z krabice sám, sám si taky markuju a platím u samoobslužné pokladny, nemusím mít na sobě stejnokroj Kauflandu a platím plnou cenu jen občas něco v akci, když zbude, takže by se u nás mohli učit. Ale já vlastně zapomněl, že v Americe jsou zvyklí zaměstnávat lidi, co vám naskládají nákup do tašky, která je zdarma :-)
Tak na samoobsluzne vybalovani z krabic je tu Penny a hlavně Lidl.
Dobrá myšlenka, snižujeme náklady obchodu, abychom méně zatěžovali dodavatele. Aneb, zákazník koupí jen za určitou cenu, pokud má dodavatel dostat víc, musí ubrat obchod. Jak to pasuje s reklamní masáží o vysokých platech prodavačů v Česku?
Chápu to dobře, že v Česku nakupuji na principu "českého fair trade", kde mám jedinou jistotu, že dodavatele dřu z kůže až z něj stříká krev? A ze stejného důvodu solidárně baštím ošizené jedovaté šmakulády, aby si obchod přišel na svůj zisk?
Mám tady český model. Prodejna s prošlými potravinami z Německa. Lidi se mohou přetrhnout, aby ten neznámý odpad z německého LIDLu s atraktivními nálepkami a za vcelku vysokou cenou na hranici záruky vykoupili.
K neuvěření. Koupíte tedy Lindt či Milky v prapodivných chutích, co nikdo nebere ani zadarmo, pár měsíců po záruce s úžasnou slevou 50%.
Ten obchod je fakt výborný, skvělý zážitek, stačí zajít na 5 minut a okamžitě si připadáte jako ta největší socka a bezdomovec a kolem vás proudí spokojení usměvaví zákazníci s plnými košíky. S klidem uvěříte, že je 30% Čechů v exekuci. Návštěvu tady by měly prodávat zážitkové agentury a obchod by mohl mít další zajímavý příspěvek na svoji existenci.
(To už vymyslel Troška ve Slunce seno. Nic u Čechů neměnit, udělám z Česka skansen socialismu a vyděláme na turistickém ruchu majlant. A z českého mléka budeme dělat knoflíky.)
Sýry, jogurty a salámy prošlé nejsou. Cena hodně dobrá. Kde se bere takové zboží? To není pouhá lepší německá cena. Mám strach, že čeští drobní obchodníci dělají v Německu to samé, co u nás Vietnamci. Najedou na akci a berou celá balení. Němcům nechají prázdný regál. Varianta 2, že potravinová pomoc má silné skuliny a to co pošle německý obchodník v dobré víře na místní chudé, se obratem prodává v Praze za zajímavou cenu.