- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stejná prasárna jako výpalný ose za média.
Dokud bude fungovat robots.txt, může si poskytovatel obsahu vybrat jestli chce být indexován a odkazován, nebo nechce.
Zlaté časy, kdy byl internet ještě médiem menší části světové populace v dobách bez sociálních sítí, bez youtubu, bez googlu, bez komerce a bez zájmu totalitních struktur typu EU na něm profitovat.
Od chvíle uveřejnění internetu pro veřejnost, je založen na komerci. Pamatuji i doby, kdy Google myl minoritní, ale reklama byla podobně vlezlá a všudepřítomná.
Přesně tak, to je nejspíš to hlavní. EU neumí nabídnout místní alternativu, v EU žádná taková vlastní služba není, všechno tedy teče pryč. A to je třeba zaříznout a zregulovat. Kdyby se raději zaměřili na to, proč EU nic takového nevytvořila, proč všechny tyhle služby bez výjimky jsou odjinud...
Pokud to EU přežene, tak zkrátka Google své služby v zemích EU vypne a máme hoooodně velký problém, alternativa neexistuje, EU sama nic nevyplodila, jen škodí jiným. Google to přežije, ale u nás si moc jistý nejsem. A žádný zákon nemůže googlu přikázat, aby někde své služby poskytoval.
On nemusí nic vypínat ! Stačí když ty pisálky co budou chtít za náhled peníze zabanuje a bude ignorovat výzvy k pokutám od EU. Pok osvícené úřednictvo v EU toto vypnutí bude muset provédst samo
To je zase oslavná vymývárna. Když má Google platit za to, že se mně po zadání Afghánec pobodal zobrazí odkazy s 20 - 25 slovy z daných článků, měly by platit i benzínky a trafiky, tam si toho můžu v regále nebo výloze přečíst podstatně víc - a taky tím lákají zákazníky. O kavárnách a hospodách, kde si můžu při přečíst noviny, ani nemluvě.
Ono jde ve skutečnosti o to, že ta klasická, jak se jim dnes říká "mainstreamová", média brutálně ztrácejí čtenáře resp. diváky. Je to tak týden, kdy stranický orgán německých zelenáčů a komoušů taz oznámil, že přestane vycházet v tištěné podobě, a to ne z ekologických důvodů. Nakladatelům ubývají příjmy, neomarxistickým politikům ubývají možnosti vymývání, a to se musí napravit! Za titulek v odkazu a dvacet slov z perexu zaplatíš a běda ti, jestli to na své stránky nedáš!!
Protože je někdo nenažranej a měl sílu si to prolobovat.
Článek nabízí velmi tendenční pohled vydavatele. Aby měl čtenář komplexní pohled, doporučuji si doplnit informace i ze zábavného videa v odkazu: https://youtu.be/89ZkydX0FPw
Mimochodem, to teď asi budou vznikat paradoxní situace, kdy některá média propagují své články formou odkazu na facebooku a googlu formou placené reklamy... To jako bude vydavatel Googlu platit za reklamu a Google jemu zase za odkaz?
Pokud to dobře chápu, jde tu o platby za preview. No a pokud někomu stačí jedna, dvě věty, pak ten celý obsah buď nepotřebuje, anebo je tak "kvalitní", že o něja ani nestojí. Místo, aby vydavatel a autor byli rádi, za reklamu zdarma, chtějí podojit i internet. Jenomže ono se to může snadno obrátit proti nim.
Hlavní problém je, že vydavatel autorského obsahu (mediální dům) se nechce dělit o zisk z autorského koláče se subjektem, který jeho autorský obsah šíří, aby si ho přečetlo co nejvíce lidí. Ono se zapomíná, že vyhledávač Google je taky služba, která má určité náklady. Připadá mi, že EU si myslí, že Google je naprostou samozřejmostí a jeho fungování nic nestojí a proto si za svoji funkci nezaslouží žádnou odměnu. Přičemž stávající stav je takový, že ze šíření odkazu Googlem má profit jak Google, tak i vydavatelství. Ve chvíli, kdy by byla zavedena daň z odkazu, tak se Googlu prostě nevyplatí ty odkazy vůbec dávat, protože z toho nic nebude mít (možná s výjimkou omezení obsahu, což může vadit uživatelům). Jsem moc zvědavý, jak se tohle vyvine.
Já mám zejména strach z toho, že toto bude nutit "vyhledávače" i "obsaháře" ubírat směrem od kvality ke kvantitě.