ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

V Coroně není koronavirus. Vtipům o nákaze čelí pivovar, ale i AliExpress

  • 10
Smrtící koronavirus je jedním z nejvíc medializovaných témat posledních dvou týdnů. Na internetu reaguje na alarmující zprávy (jako obvykle) také řada příspěvků z kategorie černého humoru. Kvůli svému názvu je terčem vtipů především mexické pivo Corona, lidé si však dělají srandu i z čínského e-shopu AliExpress.

Šíření koronaviru je čím dál rychlejší. Čína hlásí již přes 24 tisíc nakažených, přičemž ještě včera uváděla číslo 20 438. Viru už v zemi podlehlo téměř 500 lidí a dopady epidemie, jako výpadky v čínské ekonomice či různá omezení dodávek tamního zboží, už pociťuje celý svět.

Zejména na sociálních sítích se zdravotní krizi snaží odlehčit řada vtipálků, pro které je i smrtící virus vhodným tématem pro zasmání. Podobným vtipům čelí především značka mexického piva Corona Extra. Na internetu se dokonce objevil hoax, že pivovar je ochotný zaplatit 15 milionů dolarů za to, aby byl zdroj nákazy přejmenován na BudLightvirus (Bud Light je konkurenční značka piva, pozn. red.).

“Značná část spotřebitelů chápe, že mezi virem a naším pivem není žádná souvislost,” reagovala v prohlášení Maggie Bowmanová, šéfka komunikace společnosti Constellation Brands, která Coronu distribuuje ve Spojených státech.

Z dat platformy Google Trends, která analyzuje popularitu dotazů v největším internetovém vyhledávači, vyplývá, že koncem minulého měsíce došlo k výraznému nárůstu počtu hledání slovních spojení jako je “beer virus” (pivní virus) a “coronavirus beer” (koronavirus pivo).

Úplně největší zájem uživatelů Googlu o problematiku koronaviru platforma zaregistrovala minulý týden ve čtvrtek. Světová zdravotnická organizace (WHO) tehdy vyhlásila kvůli epidemii globální stav zdravotní nouze. K tomuto zásadnímu kroku přistoupila pošesté v historii.

Pošta kvůli koronaviru zatím neomezí přepravu zásilek mezi Českem a Čínou

AliExpress a roušky Louis Vuitton

Kromě piva Corona se “obětí” koronaviru staly i některé čínské e-shopy. Vtipálci se opřeli hlavně do AliExpressu z portfolia společnosti Alibaba, který je populární i v České republice. Na internetu se objevily například fotografie lidí ve skafandrech s popisky typu „jdu si vyzvednout zásilku z AliExpressu“. Nákaza touto cestou však nehrozí.

Koronavirus se přenáší stejně jako jiná respirační onemocnění, tedy přenosem z člověka na člověka, virus nepřežije mimo lidský organismus více než několik hodin. Zásilkové společnosti, spedice a například ani Česká pošta žádná opatření v souvislosti s možnou nákazou z balíků a zboží obecně nepřijala, protože k tomu není důvod,” uvedlo na svých stránkách ministerstvo zahraničí.

V Česku se zatím virus neobjevil, lékárny však registrují značný zájem o ochranné pomůcky a léky. Koncem minulého měsíce byly například ústní roušky na řadě míst vyprodané. To promítl do svých koláží populární český satirik Tomáš Břínek, který na sociálních sítích vystupuje pod přezdívkou TMBK.