Poradna po telefonu

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, které provozuje síť spotřebitelských informačních center v osmi krajích republiky, zavedlo nedávno placenou informační linku pro spotřebitele „SOS po telefonu“. Denně od 9 do 16 hodin je na ní k dispozici poradce, který pomůže spotřebitelům s řešením problémové situace, do níž se v obchodě či při poskytování služeb dostali.

Spotřebitelé se zde mohou kromě toho dovědět, co se skrývá za určitým kódem „E" na obalech potravin a zda látka může případně způsobit alergickou reakci.

Sdružení zároveň zřídilo na svých internetových stránkách novou formu poradenství. Každý může zadat do připraveného formuláře svůj dotaz, ten se automaticky vloží do databáze a poradce na něj odpoví. V okamžiku, kdy odpověď odejde e­mailem tazateli, zároveň se objeví na internetových stránkách. Ostatní spotřebitelé si pak mohou v otázkách vyhledávat to, co potřebují.

Tento nový přístup nahrazuje dřívější, kdy spotřebitelé zasílali své dotazy obyčejnou e-­mailovou poštou, což neumožňovalo seznámit s řešením jejich problému ostatní zájemce, kteří se třeba potýkají s podobným problémem.

SOS linka: 0900 969 091 (za jednu minutu hovoru meziměstsky, místně či z mobilní sítě Oskar zaplatí spotřebitelé dotovanou cenu šest korun).


Témata: SOS, Test iDNES.cz