"Kazety zmíněné v letáku jsme nikdy neměli," vysvětluje vedoucí supermarketu Meinl na pražském Zahradním Městě Josef Souček a přidává i vysvětlení připomínající doby dávno minulé: "Dodavatel nám je prostě nedodal." Zároveň tvrdí, že cenovky v regále chyběly nedopatřením nebo je zákaznice přehlédla. "Cenovky u audio- i videokazet umisťujeme na zvláštní drátěná oka přímo na zboží," dodává Josef Souček.
"Nikdo nesmí klamat spotřebitele, zejména uvádět nepravdivé, nedoložené, neúplné, nepřesné, nejasné, dvojsmyslné nebo přehnané údaje," říká zákon na ochranu spotřebitele ve svém osmém paragrafu a ve dvanáctém paragrafu to ještě upřesňuje: "Informace o ceně nesmí vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti." Celou věc oznámila MF DNES České obchodní inspekci.
"Meinl mne tak rozzlobil, že jsem později oběhla všechny tři okolní supermarkety a na základě toho se rozhodla, že kazety budu kupovat již jen v nedalekém Plusu," dodává Hana Švédová. Tam totiž prodávali kazety Konica za necelých dvacet korun. V Plusu sice nabízeli levné kazety jiné značky, to však nemusí zákazníky mrzet. Testy audiokazet otištěné v posledních třech letech v Testu DNES totiž prokázaly, že rozdíly mezi jednotlivými značkami jsou pro běžného posluchače minimální