Místo papíru displej. České obchody přecházejí na digitální cenovky

  12:22aktualizováno  12:22
Do regálů v obchodech se dere digitalizace. V Česku zavádějí elektronické cenovky například prodejny Tchibo, v trendu pokračuje také síť hypermarketů Kaufland. Přes bezdrátovou síť wifi lze cenu zboží změnit v podstatě ihned. Papírové či křídou psané cenovky ale úplně nezmizí. Lidem se líbí, že jsou „handmade“.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Displeje do regálů začal před rokem zavádět například tuzemský obchodní řetězec Kaufland. V současné době jsou elektronické cenovky v polovině jeho českých prodejen.

„Zákazníci se s nimi mohou setkat v oddělení ovoce a zeleniny. Digitální cenovky šetří životní prostředí a čas zaměstnanců. Úpravy cen díky nim můžeme provádět lehce a efektivně,“ přiblížila tisková mluvčí Renata Maierl. Také slovenský Kaufland v těchto dnech zavedl ve svých zmodernizovaných prodejnách digitální novinku.

Digitální cenovky se osvědčily i v prodejně Tchibo ve Zličíně, a rozšířují se do dalších obchodů této značky.

Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Inovace pronikla i do Datartu. Český prodejce elektra otevřel novou prodejnu v Jablonci nad Nisou v obchodním centru Central Jablonec. Jde o první realizaci konceptu Prodejna 21. století v severních Čechách, ve kterém je podle společnosti hlavní motivací humanizace prostoru s cílem nákup zákazníkům co nejvíce zpříjemnit a usnadnit. Také podle Datartu je nejvýznamnějším přínosem elektronických cenovek to, že urychlují přeceňování. „Ceny aktualizujeme přes wi­fi. Díky tomu máme ihned ve všech prodejnách novou cenu, jakmile ji centrálně změníme,“ uvádí ředitel prodeje společnosti Martin Heřmánek.

Mezi e-shopy s vlastními kamennými prodejnami je jedním z průkopníků trendu SpokojenýPes.cz. Majitelka Soňa Fialková tvrdí, že mezi internetovými obchody s kamennými prodejnami byla první, kdo digitální cenovky využil.

Řada obchodních řetězců s převahou potravin zatím technologickou novinku nezavádí. Důvodem mohou být nemalé náklady na její implementaci. Elektronické cenovky nemá Lidl, ani Globus, který patří k nejinovativnějším řetězcům a spustil už před lety například službu nakupování se skenery Scan & Go. „O zavedení elektronických cenovek zatím neuvažujeme,“ sdělila mluvčí Pavla Hobíková.

O krok pozadu

V jiných zemích však postupuje trend rychleji.Třeba Carrefour v domovské Francii udává směr ostatním maloobchodníkům. Elektronické cenovky jsou na tamním trhu už téměř standard a nikomu nevadí, když se na některé z nich sem tam objeví otazník, protože se cena zrovna tvoří.

Ale nemyslete si, že digitalizace vytěsnila starou dobrou tabuli s křídou. Naopak – i v ultra moderních obchodech se tento „old school“ formát drží. Zejména v sekci čerstvých potravin. Zákazníci jej totiž vnímají jako designový prvkek. Tradiční cenovky zkrátka začínají patřit do kategorie „handmade“, rukodělné tvorby.

Autor:

Nejčtenější

Pilot otočil let v půlce Atlantiku zpět do Bruselu. Do cíle to měl stejně daleko

Airbus A330-301 společnosti Brussels Airlines na letišti v Bruselu

Na první pohled je to těžko pochopitelný manévr. Pilot airbusu aerolinek Brussels Airlines v polovině trasy téměř...

Penze v 67 letech. Experti ministerstva spočítali vyšší důchodový věk

Ilustrační snímek

Čtyřicátníci by měli jít do důchodu o rok a pětadvacátníci dokonce až o dva roky později, než je dnes nastavený...

Americký sen Made in China končí. Kvůli obchodní válce výroba ze země mizí

Ilustrační snímek

Kvůli obchodní válce Čína přestává být „továrnou“ USA a Donald Trump částečně dosáhl svého cíle. Byť celní válkou...

Kdo „podojil“ Slušovice. O konci družstva s kriminálním pozadím se mlčí

JZD Slušovice - socialistický zázrak 80. let

Konec známého socialistického jednotného zemědělského družstva v obci Slušovice na počátku 90. let měl kriminální...

Propuštěn po 30 minutách. Agrofert mění šéfa pekáren United Bakeries

Ilustrační snímek

Agrofert ihned po skončení převzetí pekáren United Bakeries propustil ředitele firmy Ivana Fleka. V čele pekáren byl...

Další z rubriky

Google vydělává na osobních údajích a porušuje zákon, říkají spotřebitelé

(Ilustrační snímek)

Americká internetová společnost Google bude nejspíš v Evropě čelit dalšímu vyšetřování kvůli nakládání s osobními údaji...

Mandlovice se nepálí z mandlí. Musí se proto přejmenovat, velí Brusel

O mandlovici a produkty z mandlí je v České republice rostoucí zájem. Rodinná...

Hustopečská mandlovice vyrobená z vinného lihu a přírodního mandlového výtažku, se pod svým současným názvem bude...

TEST DNES: Úplné výsledky testu nanuků

Ilustrační snímek

MF DNES otestovala třiadvacet vzorků nanuků. Do výběru jsme zařadili zmrzliny na dřívku, které jsou uvnitř bílé a mají...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz