Tesco vyvíjí novou značku. Cenově se chce vyrovnat Lidlu

  9:14aktualizováno  9:14
Skupina Tesco chce vyvinout samostatnou značku, díky které by se svými cenami přiblížila velkým konkurentům, jaké momentálně představují Lidl a Aldi. O zavedení diskontní značky, která by pro Tesco podle odborníků znamenala velkou investici, se přitom řetězec už v minulosti neúspěšně pokoušel.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Aneta Čapková pro iDNES.cz

Největší britská supermarketová skupina plánuje rozjet nový projekt, díky kterému by se vyrovnala konkurentům, jakými jsou Aldi a Lidl. Tesco tvrdí, že vyvíjí samostatnou značku, která by cenově odpovídala německým diskontním prodejcům a zabránila posunu zákazníků směrem k nim. Nový řetězec by ale nabízel mnohem omezenější nabídku výrobků. Těch by oproti klasickým 25 tisícům byly jen tři tisíce. Informoval o tom server The Guardian.

Tesco letáky

Navštěvujete rádi 
prodejny Tesco? Všechny aktuální letáky Tesco a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Prodejce hlásí, že najal poradce z Boston Consulting Group, aby pracovali na nových plánech. Podle periodika The Sunday Sun po nich také požadoval, aby podepsali dohodu o mlčenlivosti. Tesco odmítlo komentovat jakékoli kroky, ale minulý týden oznámilo, že plánuje vyvíjet nové formáty pro lepší obsluhu zákazníků.

Aldi a Lidl stahují zákazníky čtyř velkých supermarketů, jakými jsou Tesco, Asda, Morrisons a Sainsbury, především díky svým nízkým cenám. Aldi se v roce 2017 navíc stal pátým největším obchodníkem v Británii. Nejnovější informace od analytiků potravinářského průmyslu Kantar Worldpanel ukazují, že tržní podíl společnosti Aldi během 12 týdnů dosáhl 6, 9 %, což je oproti loňsku o necelé procento více. Lidl zvýšil svůj podíl ze 4,5 % na 5 % ve stejném období. Pro srovnání, Tesco, Sainsbury, Asda a Morrisons v minulém roce podíl na trhu ztratily.

Tiskový mluvčí Tesco v ČR Václav Koukolíček zprávu označil za spekulaci a odmítl ji dále komentovat. 

Předchozí pokusy selhaly

Předchozí pokusy o zavedení slevových značek do prodejen Tesca selhaly. Odborníci však tvrdí, že nedávné spojení Tesca s velkoobchodním prodejcem Booker, který vlastní slevové výrobky již nabízí, může být velkou výhodou. 

Diskontní značku vyzkoušelo Tesco naposledy zavést pod vedením Terryho Leahyho. Od kroku ale bylo nakonec upuštěno, protože se manažerský tým společnosti obával, že by tímto způsobem podkopl hlavní značku.

„Nová značka by byla velkou investicí,“ tvrdí odborníci. Způsob, jakým spotřebitelé nakupují potraviny, se navíc rychle mění. Jen málokdo v současnosti dělá velký týdenní nákup v supermarketech mimo město. Raději nakupují jídlo pravidelně poblíž svého domova. Velké supermarkety byly mimo jiné zasaženy i zavedením nákupů přes internet.

Autor:

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Demagogie, na kterou doplatí všichni, kritizují umělci návrh autorského zákona

Petr Janda

Senát v prosinci schválil návrh změny autorského zákona, podle kterého by za užití hudby už nemusely některé provozovny...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

Značka Prim patří firmě Elton hodinářská, rozhodl soud

Výroba hodinek značky Prim v Novém Městě nad Metují (Elton hodinářská).

Výrobce náramkových hodinek Elton hodinářská z Nového Města nad Metují vyhrál u Krajského soudu v Hradci Králové spor o...

Neumíme dřevo v Česku zpracovat, jen vyvézt, říká obchodník

V lesích kolem Jihlavy je poslední měsíce rušno (na snímku práce u Lesnova)....

Mají se lépe, ale hojí si horší léta. Tak hodnotí dopad kůrovcové kalamity na zpracovatele Tomáš Pařík, předseda...

Reklamní fúze roku je prozatím u ledu. Dlouhodobí rivalové se nedohodli

Nově vzniklý podnik by vedl stávající šéf BB Richard Fuxa.

Měl to být reklamní byznys roku, jenže z něj sešlo. Česká jednička na trhu s venkovní reklamou BigBoard vyjednávala...

Najdete na iDNES.cz