ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: BAT

Nikotinovým sáčkům VELO pomohl rebranding, prodej stoupl o 70 procent

  • 0
Počet uživatelů alternativních nikotinových výrobků celosvětově i v Česku roste. Specifickou kategorií představují nikotinové sáčky, mezi kterými dominuje VELO z dílny British American Tobacco. To se pět měsíců po rebrandingu stalo globální jedničkou na trhu orálních nikotinových produktů, kde jeho prodeje představují přibližně polovinu.

Ze statistických dat v rámci Key Account Indexu společnosti Nielsen zveřejněných v listopadu 2021 vyplývá, že VELO v segmentu orálních nikotinových produktů dominuje. Značka se přitom stala jedničkou na trhu po pěti měsících od představení spotřebitelům. Na konci loňského roku její prodeje představovaly celých 49 % celkových prodejů v orální nikotinové kategorii, přičemž v užší kategorii tzv. bílých nikotinových sáčků dosáhl podíl 72 procent.

„Alternativní nikotinové výrobky se těší stále větší oblibě. Uživatelé tabákových výrobků je čím dál více upřednostňují před klasickými cigaretami. Tento trend dokládá, že naše snaha A Better Tomorrow, v jejímž rámci usilujeme o navýšení nabídky produktů s potenciálně nižším rizikem, má smysl nejen z hlediska uspokojení spotřebitelské poptávky, nýbrž i našeho úsilí o společenskou odpovědnost,“ říká Štěpán Michlíček, generální ředitel British American Tobacco pro Českou republiku a Slovensko.

Samotná značka VELO je relativně mladá, její historie sahá teprve do roku 2020. Nejedná se ovšem o první počin společnosti v segmentu bílých nikotinových sáčků - VELO navazuje na dřívější značku LYFT.

Od té doby si k nikotinovým sáčkům našli cestu i další kuřáci, kteří chtěli vyměnit tradiční cigaretu za některou z nikotinových alternativ. Z interních modelů British American Tobacco je patrné, že se v roce 2021 podařilo zvýšit prodeje nikotinových sáčků o 70 procent  oproti předchozímu roku.

„Meziroční nárůst prodejů VELO je skokový. Potvrzuje nám, že se rebrandingem podařilo trefit do nálad zákazníků. Ti na sáčcích oceňují hlavně jejich jednoduchý způsob užívání a pestrý výběr, který se nadále snažíme rozšiřovat novými intenzitami a příchutěmi. Ty jsou často i součástí našich limitovaných sezónních edic,“ dodává Štěpán Michlíček.

Motivace, která vede kuřáky ke stále častějším přechodu na nikotinové alternativy, jsou různé. Výsledky podzimního průzkumu veřejného mínění, který realizovala British American Tobacco ve spolupráci s agenturou Ipsos, však potvrzují, že je ke změně návyků v největší míře vedou obavy o vlastní zdraví.

Snížení zdravotních rizik uvádí za hlavní důvod k přechodu na nikotinové alternativy 61 procent respondentů. Podobný počet z nich se tímto způsobem snaží eliminovat další negativní průvodní jevy kouření, například intenzivní a nepříjemný zápach. Mezi dalšími důvody figuruje i možnost produkty užívat na místech, kde není kouření povoleno, nebo zákaz prodeje mentolových a dalších ochucených cigaret.