- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Evidentne necekaji, ze by buranos se svyma Koktavkama na dvorecku procitli.
Při stoupajících cenách, je třeba stoupat s platem. I odbory se musí starat při podepisování nového kontraktu se zaměstnanci a výrobou. Z|ajistit jim slušné pracovní podmínky a platy. Mělo by se tak dít JEDNOU za kontrakt tedy asi 4 roky!!!! a nikoliv každý druhý rok. To je pak vydírání.
UAW v Americe se drží reality. Tedy stoupání platů závisí na chodu fabriky a zisku. Jako řemeslník jsem měl 35 USD/hod + přesčasy.
Za rok to dělalo mezi 100 až 120,000 dolarů hrubého. Dělníci na linkách přiměřeně méně.
Během 16 let co jsem tam dělal, mi stoupl plat víc než o třetinu.
Tahle lakovna nové generace se spalováním výparů při vsokých teplotách funguje ve Fordu už skoro 20 let. Energie získaná spalovním se vrací do procesu.
Ford má nejmodernější techniku a robotiku na světě. Dnes už defacto veškeré roboty a technika na linkách běhají na IP adresách, a přenosy mezi čidly (i na robotech) jsou bezkontaktní. Roboti slouží i jako fixtures kam vkládá pracovník díly a nebo si je bere robot rovnou sám z jakkoliv uskladněných nebo v bedně naházených výrobních dílů. Zkoušely se i práškové barvy, a vrchní bezbarvý nástřik je ve 3 vrstvách. Prováděl se i kdysi populární dvoubarevný nástřik. Základem je elekro "E coat" ale to funguje v amerických automobilkách co já vím asi 40 let.
V lakovnách nepracuje mnoho lidí. Nejvíc jich je na kontrole kvality. Robotika je vesměs Kawasaki, Fanuc nebo starší ABB, ještě starší KUKA. Většinou nástřik barev a nebo tmelu. Robot si otevře postupně dveře a nanáší barvu okolo vnitřních dveří.
Pracoval jsem na různých místech výroby vozidel ve Fordu asi 16 let jako elektrikář a programátor. Musel jsem zvládat to nejmodernější co do Forda přicházelo doslova skoro denně. Včetně PLC programů, RS Logix i nej 5000, Linky které běhaly samy bez lidí a za tmy, Dělaly se ve Wayne, MI Lincoln Navigátory a Expeditions, později Focusy, C max, a další.
Lakovna III generace je flexibilní a během max 2 týdnů lze rozjet v celém závodě (nejen lakovně) výrobu jakéhokoliv vozidla Ford. Programy jsou v záloze. Taktéž při výpadku jednoho robotu, převezme jeho práci jiný robot. Ale to jsou prkotiny.
No to video. Sorry, ale musel jsem se tlemit.
třetí šroubek od robota nic moc - pak se divíme, že jsou ochcávky a fóbie tak poruchový.
Opravdu kvalita když vypadne šroubek i v promo videu.
Dostali 11% přidáno a furt budou pitschovat
nebýt jich, tak pracuješ za stravu a obydlí 15 hodin denně