Brněnská firma působí ve 28 zemích, za uplynulý rok se rozšířila do dalších čtyř, a to do všech tří pobaltských států a také do Irska. I přesto zůstal podíl obratu pocházející od zákazníků v Česku na 14 procentech.
Tržby rostly ve všech zemích, nejrychleji ve Velké Británii, na více než dvojnásobek. Největším zahraničním trhem je Polsko a po něm Německo. Do budoucna plánuje firma expanzi do dalších zemí a nové zahraniční distribuční centrum.
Zisk firma neuvedla. Poslední výroční zprávu zveřejnila ve Sbírce listin za účetní rok 2017/18 a tehdy vykázala zisk přes 114 milionů při tržbách přes sedm miliard korun.
Pandemie mění i byznys se zkrášlováním. Notino se vrhne na péči o zdraví |
Nejvíce se prodávaly loni parfémy, což je sortiment, se kterým firma pod názvem Parfums.cz v roce 2004 vstupovala na trh, loni se jejich prodej zvýšil o třetinu. Rostly prodeje i dalších druhů kosmetického zboží, což jsou pro společnost klíčové položky.
„Tato čísla potvrzují, že boom poptávky po kosmetice a přípravcích osobní péče, kterou spustila pandemie koronaviru, stále trvá,“ uvedl generální ředitel Zbyněk Kocián.
Od konce loňského roku prodává firma i volně prodejné léky a potravinové doplňky, sportovní výživu či zboží pro matky a děti. Loni také v Brně otevřela v České ulici kamennou prodejnu, celkem jich má v devíti zemích téměř 30. Zaměstnává 1 700 lidí.