Síť maloobchodních prodejen Můj obchod letos slaví deset let svého působení...

Síť maloobchodních prodejen Můj obchod letos slaví deset let svého působení v České republice. (2. května 2022) | foto: Makro

Můj obchod slaví deset let. Koncept staví na službách, nakopla je pandemie

  • 0
Síť maloobchodních prodejen Můj obchod, prodejní koncept velkoobchodu Makro, letos slaví deset let svého působení v České republice. Maloobchodní síť již nyní čítá více než 580 obchodů a letošní ambicí je překonat hranici 600. K dalšímu růstu sítě přispívá nejen zavedený koncept, ale také modernizace a vylepšená úroveň spolupráce.

Tradiční český maloobchod prošel během pandemie znovuzrozením. Zákazníci zůstávali častěji doma, začali více vařit, a proto pro ně bylo pohodlnější nakupovat průběžně v blízkosti jejich bydliště, tedy v menších obchodech.

Síť maloobchodních prodejen Můj obchod

funguje na celém území České republiky již od roku 2012.

Aliance Můj obchod, pod záštitou Makro ČR – největšího velkoobchodu na trhu, sdružuje prodejce v maloobchodní síti a poskytuje jim podporu v jejich podnikání.

Velkoobchod Makro, který má zhruba dvacetiprocentní podíl na tradičním trhu, vnímá, že má tato změna v nákupním chování trvalejší charakter.

„Český maloobchod má na trhu své nezastupitelné místo, z toho důvodu stojí za to ho dále rozvíjet. Naše řešení pro podporu tradičního maloobchodu v ČR je partnerská aliance Můj obchod. Díky tomu jsou menší obchody schopné lépe konkurovat modernímu retailu svým vzhledem i kvalitou služeb,“ vysvětluje Miroslav Pácl, vedoucí aliance Můj obchod.

Koncept Můj obchod neustálé rozšiřuje nabídku služeb, jež velkoobchod svým partnerům v rámci aliance nabízí. Kromě běžného zboží může zákazník využít také služeb cash back, možnost zaplatit složenku, zapojení do výdejní sítě Zásilkovny nebo sortiment léků a výživových doplňků.

Rychlé občerstvení v prodejně

Kromě přidávání nových doplňkových služeb patří mezi další aktuální trendy v českém maloobchodě také prodlužování otevírací doby či velmi rychlý rozvoj kategorie takzvaných „Ready to eat“ a „Ready to heat“ artiklů.

Příkladem jsou hotová chlazená jídla a polévky, mražené pokrmy, instantní jídla v kelímku, která se pouze zalijí vodou a jsou připravená ke konzumaci, a taktéž konzervovaná jídla, jež se jen ohřejí.

Můj obchod

„Budoucnost městských obchodů vidíme ve spojení maloobchodní prodejny s fastfoodem. Růst bude počet artiklů, jako jsou sendviče, obložené bagety, saláty, a budou se objevovat i teplé pulty. V menších městech a na venkově budou změny pozvolnější a sortiment bude více zaměřen na základní suroviny. Ale i zde počítáme s přibýváním polotovarů a hotových jídel jak v mraženém sortimentu, tak v čerstvém,“ popisuje Pácl budoucnost českého maloobchodu.

Partnerům nyní Makro nabízí dvě formy zapojení do aliance Můj obchod – základní zelenou úroveň a od roku 2020 nově představenou černou úroveň spolupráce.

Loni skončilo nejméně vesnických prodejen, pomohla modernizace

„Obě varianty se od sebe liší nastavením obchodních podmínek, které jsou ve vyšší úrovni pro partnery výhodnější jak z hlediska nákupních podmínek, tak například v oblasti investic Makro do brandingu obchodu,“ doplňuje Pácl.

Nyní je součástí sítě Můj obchod celkem 585 prodejen po celé České republice. A makro očekává, že na podzim tohoto roku jejich počet překročí hranici 600.