Kofola koupila síť fresh barů. Ovoce a zeleninu lisuje i do plastu

  8:52aktualizováno  8:52
Přední tuzemský výrobce nealko nápojů Kofola se vrhl do nového byznysu. Firma koupila v Česku a na Slovensku síť patnácti barů s nabídkou lisovaných ovocných a zeleninových šťáv. Spolu s nákupem rodinné firmy UGO juice zahájila Kofola ofenzivu také s novou produktovou řadou - čerstvé šťávy plní i do PET lahví.

Marek Farník, majitel sítě UGO juice barů | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Kofola získala v rodinné firmě UGO juice 75procentní podíl, zbytek si ponechal ředitel Marek Farník, který firmu zakládal se ženou před sedmi lety po návratu z Austrálie. Tehdy se rozhodl Čechy naučit pít nápoje, které by se podobaly u protinožců oblíbeným "smoothies", a myšlenka, od níž ho mnozí odrazovali, měla úspěch.

Prosperující bary, jejichž zisk v posledním roce dosáhl 1,4 milionu korun, prodává, údajně však nikoli kvůli penězům, ale proto, aby dál rostly pod silnou značkou. Kolik Kofola za dvanáct barů v Česku a tři na Slovensku zaplatila, obě strany tají.

Jednu z nejstarších sítí fresh barů v Česku čeká po vstupu Kofoly vizuální proměna a další expanze na rušná místa ve velkých městech. Návštěvníky barů jsou především ženy. O ty se UGO dělí s dalšími konkurenty, především se zhruba dvacítkou barů Frutisimo.

Základním kamenem dalšího růstu barů UGO zůstanou franšízy. "Chtěli bychom přirozeně růst. Ne agresivní cestou. Chceme pozvolně budovat dál místa, která budou mít ekonomický smysl," říká Marek Farník. Na licenci se podle něj ptají desítky lidí měsíčně.

Podle Martina Klofandy, který má značku UGO na starosti, by se v budoucnu počet barů mohl počítat na desítky. "Na trhu jsou tři čtyři hráči. Povědomí lidí je ale strašně nízké, nevzpomenou si na konkrétní fresh bar. Nikdo pořádně nepoužívá komunikaci značky, to chceme změnit. Chceme propojit svět lahviček a barů," popsal Klofanda.

Češi nechtějí velké změny

Jednou ze změn bude vzájemná podpora a barový prodej nově vyráběných ovocných a zeleninových šťáv v plastu. Lahvičky s obsahem 200 ml jsou už k dostání v kavárnách Paul Cafe, vybraných prodejnách zdravé výživy Country Life nebo některých pumpách OMV. Doporučená cena je 30 korun.

Kofola si razí cestu i do vybraných prodejen supermarketů, na univerzity a do obchodních center. Zatímco bary navštěvují spíš ženy, lahvičky cílí spíš na muže, kteří si na vlastnoruční lisování šťáv moc nepotrpí.

Bary by neměly projít radikální proměnou a firma nemá v úmyslu na nich prodávat výrobky, jako je kofola. Češi podle šéfa UGO barů navíc agresivní změny nechtějí. "Už dříve jsme zkoušeli na barech prodávat i kávu, zmrzlinu a zavést sekci s krabicovými džusy, zkrátka jít více komerční cestou. Nicméně Češi velmi kladou důraz na to, aby tam nebylo nic kromě fresh džusů," popsal zkušenost.

Do nových technologií k výrobě přírodních šťáv už Kofola investovala stovky milionů korun. UGO šťávy se od šťáv na barech kromě omezených příchutí (kombinace jablka s řepou, celerem, mrkví a zelím) liší jen technologickým procesem zvaným paskalizace. Ten extrémně vysokým tlakem ničí nežádoucí látky a prodlužuje trvanlivost nápoje až na tři týdny. Lahviček se zatím vyrábí desítky tisíc měsíčně, cílem je dostat se na statisíce a exportovat na Slovensko nebo do Polska.

Podívejte se, jak se vyrábí Kofola

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Američané zaplavují trhy ropou z břidlic. Hrozí klimatická katastrofa

Těžba břidlicové ropy.

Díky těžbě ropy z břidlicových podloží Spojené státy překonaly Saúdskou Arábii i Rusko a staly se světovým lídrem v...

Demagogie, na kterou doplatí všichni, kritizují umělci návrh autorského zákona

Petr Janda

Senát v prosinci schválil návrh změny autorského zákona, podle kterého by za užití hudby už nemusely některé provozovny...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Nový bodový systém přinese velké změny, telefonování už „neukecáte“

Ilustrační snímek

Kdo na silnici nemyslí, zaplatí na pokutách zase o něco více. Ministr dopravy Dan Ťok připravil revoluční změnu...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

Batman a Bumblebee na nákupech. Poznáte všechna auta ze známých filmů?

Reklama Walmartu s filmovými auty.

Největší světový obchodní řetězec Walmart rozjel novou reklamní kampaň, která má zvýšit počet zákazníků, kteří nakupují...

KOMENTÁŘ: Apple je paralyzovaná firma. Akcie mohou dále klesat

Ilustrační snímek

Akcie technologického gigantu Apple se minulý týden sklouzly jako po sjezdovce. Mnozí investoři i analytici, zejména po...

Značka Prim patří firmě Elton hodinářská, rozhodl soud

Výroba hodinek značky Prim v Novém Městě nad Metují (Elton hodinářská).

Výrobce náramkových hodinek Elton hodinářská z Nového Města nad Metují vyhrál u Krajského soudu v Hradci Králové spor o...

Najdete na iDNES.cz