Kofola koupila síť fresh barů. Ovoce a zeleninu lisuje i do plastu

  8:52aktualizováno  8:52
Přední tuzemský výrobce nealko nápojů Kofola se vrhl do nového byznysu. Firma koupila v Česku a na Slovensku síť patnácti barů s nabídkou lisovaných ovocných a zeleninových šťáv. Spolu s nákupem rodinné firmy UGO juice zahájila Kofola ofenzivu také s novou produktovou řadou - čerstvé šťávy plní i do PET lahví.

Marek Farník, majitel sítě UGO juice barů | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Kofola získala v rodinné firmě UGO juice 75procentní podíl, zbytek si ponechal ředitel Marek Farník, který firmu zakládal se ženou před sedmi lety po návratu z Austrálie. Tehdy se rozhodl Čechy naučit pít nápoje, které by se podobaly u protinožců oblíbeným "smoothies", a myšlenka, od níž ho mnozí odrazovali, měla úspěch.

Prosperující bary, jejichž zisk v posledním roce dosáhl 1,4 milionu korun, prodává, údajně však nikoli kvůli penězům, ale proto, aby dál rostly pod silnou značkou. Kolik Kofola za dvanáct barů v Česku a tři na Slovensku zaplatila, obě strany tají.

Jednu z nejstarších sítí fresh barů v Česku čeká po vstupu Kofoly vizuální proměna a další expanze na rušná místa ve velkých městech. Návštěvníky barů jsou především ženy. O ty se UGO dělí s dalšími konkurenty, především se zhruba dvacítkou barů Frutisimo.

Základním kamenem dalšího růstu barů UGO zůstanou franšízy. "Chtěli bychom přirozeně růst. Ne agresivní cestou. Chceme pozvolně budovat dál místa, která budou mít ekonomický smysl," říká Marek Farník. Na licenci se podle něj ptají desítky lidí měsíčně.

Podle Martina Klofandy, který má značku UGO na starosti, by se v budoucnu počet barů mohl počítat na desítky. "Na trhu jsou tři čtyři hráči. Povědomí lidí je ale strašně nízké, nevzpomenou si na konkrétní fresh bar. Nikdo pořádně nepoužívá komunikaci značky, to chceme změnit. Chceme propojit svět lahviček a barů," popsal Klofanda.

Češi nechtějí velké změny

Jednou ze změn bude vzájemná podpora a barový prodej nově vyráběných ovocných a zeleninových šťáv v plastu. Lahvičky s obsahem 200 ml jsou už k dostání v kavárnách Paul Cafe, vybraných prodejnách zdravé výživy Country Life nebo některých pumpách OMV. Doporučená cena je 30 korun.

Kofola si razí cestu i do vybraných prodejen supermarketů, na univerzity a do obchodních center. Zatímco bary navštěvují spíš ženy, lahvičky cílí spíš na muže, kteří si na vlastnoruční lisování šťáv moc nepotrpí.

Bary by neměly projít radikální proměnou a firma nemá v úmyslu na nich prodávat výrobky, jako je kofola. Češi podle šéfa UGO barů navíc agresivní změny nechtějí. "Už dříve jsme zkoušeli na barech prodávat i kávu, zmrzlinu a zavést sekci s krabicovými džusy, zkrátka jít více komerční cestou. Nicméně Češi velmi kladou důraz na to, aby tam nebylo nic kromě fresh džusů," popsal zkušenost.

Do nových technologií k výrobě přírodních šťáv už Kofola investovala stovky milionů korun. UGO šťávy se od šťáv na barech kromě omezených příchutí (kombinace jablka s řepou, celerem, mrkví a zelím) liší jen technologickým procesem zvaným paskalizace. Ten extrémně vysokým tlakem ničí nežádoucí látky a prodlužuje trvanlivost nápoje až na tři týdny. Lahviček se zatím vyrábí desítky tisíc měsíčně, cílem je dostat se na statisíce a exportovat na Slovensko nebo do Polska.

Podívejte se, jak se vyrábí Kofola

Nejčtenější

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Cibule z konce světa. České řetězce ji vozí 18 000 km z Nového Zélandu

Cibule z konce světa. Řetězce nakupují zeleninu až na Novém Zélandu.

Cibule z Řecka, Egypta, ale i z Nového Zélandu, nejvzdálenější země na planetě od České republiky. Tuzemské řetězce...

Další z rubriky

Od rejžáků k čištění zubů. Kartáčky od Spokaru si razí cestu do Evropy

Zubní kartáčky pod značkou Spokar se vyrábí od roku 1991.

Pelhřimovská značka Spokar chce těžiště výroby přesunout od výrobků, které konkurují levné asijské produkci ke zboží, s...

Pět podprsenek ve skříni už je dnes málo, říká ředitel Astratexu

Miroslav Tesař, obchodní ředitel společnosti Astratex

Spodní prádlo už není takové tabu, ženy nosí čím dál více odvážnější outfity. „Dá se říct, že v dnešní době se prádlo...

Zaměstnance Škody čekají díky zvýšení mezd a prémiím stotisícové výplaty

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách

Většina zaměstnanců automobilky Škoda by s příští výplatou měla dostat i rozsáhlé prémie. Díky nim částka na výplatní...

Najdete na iDNES.cz