(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: DM

Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

  • 6
Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila obrat o 678 milionů korun na 8,5 miliardy korun. Výrazně jí rostou prodeje biokosmetiky a biopotravin.

„Plánujeme spustit e-shop. Je to velmi aktuální. V tuto chvíli se nacházíme ve vývojové fázi, ke spuštění by mělo dojít začátkem roku 2018,“ přiblížil jednatel společnosti Gerhard Fischer. Domácí konkurence Rossmann a Teta přes internet zatím neprodávají, na trhu se však v poslední době objevují noví, čistě internetoví prodejci se zaměřením na drogistické zboží.

Po Německu a Rakousku se tak Česká republika stane v pořadí třetím trhem, kde se společnost opře také o on-line prodeje. Řetězec drogerií, který je v tuzemsku od roku 1992, působí včetně ČR ve dvanácti evropských zemích. Zaměřuje se především na Německo, Rakousko, Česko a trhy východní Evropy. Ze sousedních států není jen v Polsku. Svůj byznys rozjíždí i v Itálii, kde však zatím neotevřela žádnou prodejnu, na spuštění se však připravuje. První prodejny otevřou na začátku prosince.

Drogerie dm má v tuzemsku 224 kamenných obchodů (loni otevřela tři nové) a 2830 spolupracovníků - tedy zaměstnanců, pracovníků s kratšími úvazky a brigádníků. Meziročně navýšila obrat o 8,6 procenta, ze 7,85 na 8,53 miliardy korun.

Podle jednatelky Martiny Horké k tomu přispívá razantní růst podílu privátních značek a politika dlouhodobě snížených cen, kdy síť drží nižší ceny minimálně čtyři měsíce. Tato strategie je nástrojem tvrdého konkurenčního boje například mezi německými drogistickými řetězci, v tuzemsku se spíš stále uplatňují slevové akce.

„Věnovali jsme se zejména rozšiřování sortimentu přírodní kosmetiky,“ uvedla Horká. Drogerie má přes 4 tisíce produktů privátních značek. Segment biokosmetiky zároveň patří k nejrychleji rostoucím artiklům. Prodeje se meziročně zvýšily zhruba o 70 procent. O třicet procent více síť dm prodala i biopotravin.

Společnost v tuzemsku za rok investovala 183 milionů korun, mimo jiné do modernizace prodejen, přemístění vybraných obchodů, ale i na podporu privátních značek a strategie dlouhodobých cen. V příštím roce proinvestuje 190 milionů.