Kritériem úspěchu je podle Enomota především cena, termíny dodávek a kvalita. Právě ta je prý u masové výroby českých firem nevyrovnaná, což dělá největší problémy.
Čeští subdodavatelé by měli zajistit zhruba 40 procent komponentů, stejný díl bude pocházet od dodavatelů z dalších států střední Evropy.
"Vývoj vozů, které začneme vyrábět v roce 2005, bude hotov do konce letošního roku včetně provozních testů," uvedl Enomoto.
Prezident nevyloučil, že by se v budoucnu mohli na dalším vývoji aut pro TPCA podílet i čeští konstruktéři. Za vývoj vozu nyní odpovídá Toyota, PSA zajišťuje nákup dílů.
Platforma vozů vyráběných v Kolíně bude stejná, lišit se budou designem jednotlivých značek Toyota, Peugeot a Citroën. Benzinové motory bude dodávat Toyota, naftové Peugeot.
Ročně by mělo kolínskou výrobní linku opustit na 300 tisíc kompaktních vozů s cenou kolem 240 tisíc korun. Většina z nich bude určena na export.
Letos firma přijme zhruba 270 zaměstnanců, do konce příštího roku 1300 lidí. U subdodavatelů by mělo vzniknout dalších až 7000 míst.