OTÁZKA:
Dobrý den, pane Kysilko. 1.) Kdy Vašíma očima vidíte dobu, kdy by se mohly začit konečně zlepšovat hodnoty podílů v podílových fondech (např. smíšených, ale nejen v nich)? 2.) Co říkáte na to, že bankovní systém Symbols působí stále až příliš problémů klientům (máme zkušenosti), kterých se týká a jsou z něj místy frustrovaní i zaměstnanci banky, kteří pak neúměrně často musejí "žehlit" a řešit problémy a bere jim to obrovské penzum času z jejich "původní" práce, o nervech nemluvě (tímto bych se jich z pohledu klienta chtěl zastat)? Děkuji za případné odpovědi.
Alois
ODPOVĚĎ:
Globální recese, která postihla akcie na celém světě a nízkoinflační prostředí, které srazilo výnosy z obligací, postihly celosvětově výkon podílových fondů. Současné problémy řady významných světových firem včetně účetních problémů ve Spojených státech, pomalé oživení v Evropě a chronická krize v Japonsku stále odsouvají začátek úspěšnější fáze ekonomického vývoje. Takže počítejme spíše s tím, že i výkon podílových fondů se zlepší nejdříve v příštím roce. A to samozřejmě pod podmínkou, že nedojde k nečekaným scénářům. Z tohoto pohledu a to i díky vývoji kurzu koruny jsou v současnosti vhodnější investice do korunově nominovaných aktiv a fondů, v nichž svoji váhu mají vybrané české akcie, jejichž výkon překonává vývoj ve světě. Pokud sledujete i výkon fondů Investiční společnosti ČS, víte, že i v současnosti nabízejí řadu dobrých a zajímavých investičních příležitostí.
Za svoji praxi jsem nepoznal žádný bezproblémově fungující bankovní informační systém. V případě Symbols navíc působí fakt, že jeho implementace v ČS si vyžádala řadu vývojových zásahů tak, aby implementovaná verze odpovídala našim a českým specifikům. Také vždy trvá určitý čas, než pracovníci nabudou důvěrnou zkušenost s novým systémem. Na druhé straně Symbols mají celou řadu předností, jak z hlediska banky, tak jejích klientů, je to jeden z nejmodernějších bankovních systémů a po jeho usazení budou i naši klienti pociťovat jeho výhody a našim pracovníkům umožní efektivněji reagovat na měnící se potřeby zákazníků a vnitřího chodu banky. Rád bych Vás poprosil o trpělivost i za přijetí omluvy za problémy, které zmiňujete.
16.7.2002 12:28