- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
základní problém je chybějící návaznost na železniční dopravu. Nové závody se staví na zelené louce, nemají sklady, kamion si naporoučení na určité hodiny a druhý třetí den stojí zboží u zákazníka v DE, NL, F atd.. S tímto může železnice těžko soupeřit, chybí překladiště na nádražích, technika, lidé a především fakt že to musí zas nějaký kamion na nádraží přivést, tam přeložit a podobně na konci hovoří jasně proti požadované rychlosti. Železnice by měla jasně dominovat v přepravě uhlí, kontejnerů, dřeva. Systém Ro-La by byl zajímavý nicméně jde jen o částečné převedení kamionů na železnici a nikoli o překlopení dopravy zboží jako takové
No vzhledem k tomu,že kolová nákladní doprava je velice pružná a operativní lze ji zařadit před dopravu po kolejích.Kdyby byla udělaná koncepce,tak jako má Rakousko.Pokud by se udělal terminál na Rozvadově a v oblasti Břeclavi či Ostravy.Pro tranzitní dopravu by bylo výhodné jak pro dopravce tak pro řidiče.Řidič si udělá pauzu,odpočne si a když bude cena stejná jako kdyby kamion projel na naftě přes republiku.Mohly by se tu i rozvinout i skladovací,překladové terminály a mohutné parkoviště se zázemím pro řidiče.Tím by případně mohli v těchto lokalitách najít práci mnoho lidí.Nemuseli by kamiony poskakovat v kolonách na D1.Je nyní ale otázka za jak dlouho by byli schopna dráha dopravit kamion z jednoho terminálu na druhý a hlavně také za kolik.Tímto by mohla vzniknout symbioza dopravy nákladní po ose a po kolejích.Ministerstvo by pak mohlo kápnout nějakou dotací v případě,že by si na sebe nevydělali.Není to ale projekt na pár let a vzhledem k tomu že se tu politici mění jako fusakle a každý má svoje pojetí a předešlé koncepce se ruší a dělají se zase jiné podle toho kdo vyhraje koryto daného ministerstva.
Úplatky od železničářů politici nedostanou - jasný výsledek!
Asi hodne lidi zklamu, ale to, ze clanek vysel 1.dubna neznamena, ze jde o april. Pracuji u jednoho z uvedenych dopravcu a vim, ze je to mysleno uplne vazne.
Bylo by to jenom dobře, nicméně publikovat takovýto článek (pokud je pravdivý) 1. dubna může jen trotl...
Čistě teoretická otázka: Vlak má normální rozchod 1435mm. Což vychází z původního anglíckého prototypu a ten vychází z původního rozchodu římských cest a ten byl stanoven prostě "na dva koňské zadky". Nyní se ale dost často staví izolované trati. Nebylo by praktičtější stavět koleje na mnohem širší rozchod třeba něco jako 3-4 metry? Pohodlí ve vlaku by se zvětšilo a prřepravit by se dalo mnohem víc rozličného nákladu.
To je dost nesmysl. trať by zabírala o hodně víc místa, totéž nádraží, bourala by se kvůli tomu zástavba a vůbec. Na to už je pozdě.
Vážení příznivci železnice, nebál bych se, kombinovaná přeprava jednou bude, v budoucnosti. Až bude stát nafta 100Kč/l, nebudou peníze na stavbu dálnic, a do práce budou všichni zase jezdit na kole a pro jídlo na venkov. Předpokládám, že to bude za nějaké další světové války.
Milí pane asi nečtete zprávy nafta nebude stát 100 Kč neboť ropy přebytek a zájem minimální.
Takže kromě toho že to je apríl, je potřeba srovnávat srovnatelné. To znamená poplatek za dálnice, proti poplatku za kilometr po kolejích. Proti tomu náklady na silnice a náklady na údržbu a výstavbu železnic.
V těchto číslech zjistíte že silnice je na tom výrazně lépe než železnice a bylo by dobré s tím něco udělat.
Proc myslite? Je to naprosto pravda (vznik onoho sdruzeni).
A mohl by někdo napsat kolik platí státu vlaky? Jezdil jsem kamionem a jen co jsem si hrubě spočet podle toho, koli jsem najezdil měsíčně, kolik jsem najel po dálnici, to dělalo za silniční daň, mýto a daň z PHM 800 000 CZK za JEDINÝ kamion za rok. To je málo na opravy dálnic? předpokládám, že výše uvedené platby by měly jít do fondu dopravní infrastruktury...
Možná vás to překvapí, ale spotřební daně platí vlaky taky.
Lidi, co fňukáte a nadáváte na kamiony? To, že jich je tolik je jen naše společná poptávka. Ti řidiči a majitelé dopravních firem nejezdí pro svoji zábavu. Tak nedělejte nájezdy na obchodní centra, nechtějte všechno teď hned, just in time a až na místo, počkejte si třeba týden, zaplaťte včasné neodebrání zboží a zajeďte si pro to na nádraží....
To není problém, jelikož dnes je řetězec výrobce - spotřebitel doplněn o množství meziskladů. Takže není problém to od výrobce do skladu dovézt vlakem a z nejbližšího skladu k zákazníkovi to dovézt autem.