leo Express má ve flotile pět jednotek Stadler Flirt

leo Express má ve flotile pět jednotek Stadler Flirt | foto: Leo Express

Leo Express je po šesti letech poprvé v zisku. Vydělal 2,5 milionu

  • 13
Leo Expres je po šesti letech mnohamilionových ztrát poprvé v zisku. Společnosti založené Leošem Novotným mladším skončilo po odečtení daní a odpisů za vozidla za loňský rok na účtech 2,5 milionu korun.

Přehoupnutí dlouhodobě ztrátového hospodaření do mírného zisku podle firmy způsobil nárůst cestujících a návrat poslední soupravy poškozené při nehodě v Přerově do provozu.

Výsledky Leo Expressu

(v milionech Kč)

  • 2018:  2,5
  • 2017:  -28,3
  • 2016:  -75,3
  • 2015: -75,4
  • 2014: -135,4
  • 2013: -159
  • 2012: - 78,1

Velkou většinu roku přitom společnost jezdila pouze se čtyřmi soupravami. Pátá jednotka se z oprav po nehodě z června 2017 na koleje vrátila až na závěr loňského roku. Větší vliv tak měl růst obsazenosti nebo provozní úspory.

„Dlouhodobě stoupá obsazenost našich vlaků, autobusů a minibusů. Promítlo se také zahájení přímého vlakového spojení do Krakova a úsporu z rozsahu a vylepšená efektivity. Na rozdíl od jiných českých dopravců například provádíme zahraničí výkony na Slovensku, v Polsku nebo v Německu s vlastním personálem, čímž dochází k výraznému synergickému efektu,“ řekl mluvčí společnosti Emil Sedlařík.  

Loni společnost provozující autobusovou a železniční dopravu zaznamenala nárůst cestujících o zhruba 300 tisíc na 1,8 milionu pasažérů. Za letošní první pololetí pak ohlásila 1,25 milionu přepravených cestujících s tím, že za celý rok očekává nárůst na zhruba dva miliony cestujících. 

Nové vlaky Leo Express hledají jméno. Jezdit začnou koncem příštího roku

Společnost založená Leošem Novotným mladším vstoupila na český trh na sklonku roku 2012, když zahájila s pěticí vlaků provoz mezi Prahou a Ostravou. Kromě železničního spojení, které se rozrostlo o slovenský úsek do Košic, firma provozuje autobusová spojení do rakouského Lince, německého Lipska, nebo ukrajinského Lvova.

Pro německý Flixbus provozuje železniční spojení mezi Berlínem a Stuttgartem. Od příštího roku se rovněž zapojí do provozu dotované železniční dopravy v Pardubickém a Zlínském Kraji.