- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Poněkud prehanite nákladních vlaků v době kdy se vozidly ryby, zelenina, elektronika, šrot, obilí a hlavně uhlí, ruda v daleko větším množství atd atd téměř vše přešlo na kamiony, takže je to zavádějící článek jemně řečeno.
Tam kde těch vlaků jezdí hodně se tak moc neděje, snad jen u toho Brodu, ale to už bylo v době, kdy provoz taky nebyl nejvyšší. Ovšem koledování je pak, když se všechno z Morav do Prahy pošle přes Nymburk, kde to na to není absolutně stavený
Stavěný to tam na to je, ale nesmí být výluka Lysá - Čelákovice. Náklady nechají pokud možno stát a holt jezdí odklonové rychlíky...
Pitomost. Už základní statistika Drážní inspekce vyvrací zamýšlené vyznění článku.
1) Celkový počet mimořádných událostí na železnici: Za I. pololetí roku 2019 bylo zaznamenáno 632 MU se 107 mrtvými a 115 zraněnými. Za I. pololetí roku 2020 to bylo 548 MU (o 13 % méně) se 112 mrtvými a 106 zraněnými. Čili pokles!
2) Celkový počet nedovolených jízd ("projetí červené") včetně následné srážky či vykolejení: Za I. pololetí roku 2019 bylo zaznamenáno 87 NJ, z toho 62 na trati a 25 při posunu. Za I. pololetí roku 2020 to bylo 76 NJ (opět o 13 % méně), z toho 54 na trati a 22 při posunu. Čili pokles!
.
Domnívám se, že kdyby to současné dění na železnici bylo systémovou chybou, že by ta čísla rostla pořád.
Asi by nerostla v době silně omezeného provozu během karantény.
Roste počet vlaků a jejich kapacita spíš klesá. Zcela nesmyslně jede po koridoru těsně za sebou několik krátkých vláčků různých dopravců, když by v pohodě stačil jeden dlouhý. Např. jako v Rakousku mezi Vídní a Salzburgem. Jezdí tam státní ÖBB a soukromá Westbahn, ale ne ve skoto stejném čase, ale mají to rozdělené. Intervaly mezi vlaky jsou rovnoměrnější, cestující nejspíš spokojenější a provoz nesrovnatelně plynulejší. U nás je to jeden velký chaos hodný rozvojové země.
Jezdil jsem pravidelně trasu na Hradec s ČD. U Jaroměře rekonstrukce. Takže výluky, autobusy, přestupy, o poznání delší a komplikovanější cestování.
Pak mě zarazilo, že rychlík ČD, co jede se zpožděním (vlastním i dík rekonstrukci), zůstane stát v Praze před Hlavním nádražím a musí ho předjet rychlíky soukromých dopravců a zastavit na Hlaváči jako první.
Čekal bych, že má jít o bezpečnost. Ale dráhy si hrají na nějaké upřednostňování "Jančurů" na úkor ČD. Situace jak kdysi se žlutými autobusy. Na to je prostor? Nechat stát rychlík v polích a pustit na nádraží druhý rychlík přednostně?
Jestli s nehodami není zakopaný pes tady? Že se ČD a SŽCZ (SŽDC) věnují byznysu se soukromými dopravci a poskytování placených služeb, zatímco interní služby ČD na úkor toho častěji selžou?
Tak to asi nebude, spíš dostanou přednost vlaky, které ještě jedou přibližně podle grafikonu, před těmi, co už jsou hodně zpožděné.
Hezký titulek, ale trochu zavádějící. O kolik se zvýšil provoz třeba proti roku 1918?
A o kolik se zvýšil provoz proti 80. letům? Mám Atlas ČSSR z roku 1984, kde jsou zobrazeny intenzity provozu tloušťou příslušného úseku trati. Bylo by velmi hořké zjistit, že tehdy byl provoz stejný nebo dokonce větší ...
ČD by měly snížit cenu jízdenek a doplnit je nápisem: Jízda na vlastní nebezpečí.
No, aby expert přišel na to, že hustší provoz má za následek vyšší riziko nehod, tak na to musel dlouho studovat.
Jestli to takhle půjde dál, budou cestující při dojezdu do cílové stanice nadšením tleskat....
3 nehody za týden, když loni byly 3 nehody za rok. to by byl 12ti násobný nárůst a to tedy tenn provoz nekopíruje
Vloni 3 nehody za rok? To bude podstatně víc...