Diskuze

Více vlaků, více nehod. Provoz na kolejích se zvýšil o desetinu

Železniční doprava v Česku každoročně roste, zejména pak v posledních pěti letech. Loni osobní i nákladní dopravci najezdili dohromady téměř 175 milionů vlakokilometrů. Za posledních pět let se tak na kolejích ujetá vzdálenost zvýšila téměř o desetinu. Stoupá i počet dopravců působících na státních kolejích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Poněkud prehanite nákladních vlaků v době kdy se vozidly ryby, zelenina, elektronika, šrot, obilí a hlavně uhlí, ruda v daleko větším množství atd atd téměř vše přešlo na kamiony, takže je to zavádějící článek jemně řečeno.

0 0
možnosti

J38a11n 16L25a18k81o11m38ý

17. 7. 2020 13:47

Tam kde těch vlaků jezdí hodně se tak moc neděje, snad jen u toho Brodu, ale to už bylo v době, kdy provoz taky nebyl nejvyšší. Ovšem koledování je pak, když se všechno z Morav do Prahy pošle přes Nymburk, kde to na to není absolutně stavený

1 0
možnosti

Stavěný to tam na to je, ale nesmí být výluka Lysá - Čelákovice. Náklady nechají pokud možno stát a holt jezdí odklonové rychlíky...

0 0
možnosti
Foto

J75i19ř21í 43E45r72b62e89n

16. 7. 2020 17:33

Pitomost. Už základní statistika Drážní inspekce vyvrací zamýšlené vyznění článku.

1) Celkový počet mimořádných událostí na železnici: Za I. pololetí roku 2019 bylo zaznamenáno 632 MU se 107 mrtvými a 115 zraněnými. Za I. pololetí roku 2020 to bylo 548 MU (o 13 % méně) se 112 mrtvými a 106 zraněnými. Čili pokles!

2) Celkový počet nedovolených jízd ("projetí červené") včetně následné srážky či vykolejení: Za I. pololetí roku 2019 bylo zaznamenáno 87 NJ, z toho 62 na trati a 25 při posunu. Za I. pololetí roku 2020 to bylo 76 NJ (opět o 13 % méně), z toho 54 na trati a 22 při posunu. Čili pokles!

.

Domnívám se, že kdyby to současné dění na železnici bylo systémovou chybou, že by ta čísla rostla pořád.

1 0
možnosti

M81i89l42a68n 96V14o23l73e93k

16. 7. 2020 17:58

Asi by nerostla v době silně omezeného provozu během karantény.

2 0
možnosti

Roste počet vlaků a jejich kapacita spíš klesá. Zcela nesmyslně jede po koridoru těsně za sebou několik krátkých vláčků různých dopravců, když by v pohodě stačil jeden dlouhý. Např. jako v Rakousku mezi Vídní a Salzburgem. Jezdí tam státní ÖBB a soukromá Westbahn, ale ne ve skoto stejném čase, ale mají to rozdělené. Intervaly mezi vlaky jsou rovnoměrnější, cestující nejspíš spokojenější a provoz nesrovnatelně plynulejší. U nás je to jeden velký chaos hodný rozvojové země.

2 0
možnosti

K38a14r22e27l 42D61r91d94a

16. 7. 2020 17:10

Jezdil jsem pravidelně trasu na Hradec s ČD. U Jaroměře rekonstrukce. Takže výluky, autobusy, přestupy, o poznání delší a komplikovanější cestování.

Pak mě zarazilo, že rychlík ČD, co jede se zpožděním (vlastním i dík rekonstrukci), zůstane stát v Praze před Hlavním nádražím a musí ho předjet rychlíky soukromých dopravců a zastavit na Hlaváči jako první.

Čekal bych, že má jít o bezpečnost. Ale dráhy si hrají na nějaké upřednostňování "Jančurů" na úkor ČD. Situace jak kdysi se žlutými autobusy. Na to je prostor? Nechat stát rychlík v polích a pustit na nádraží druhý rychlík přednostně?

Jestli s nehodami není zakopaný pes tady? Že se ČD a SŽCZ (SŽDC) věnují byznysu se soukromými dopravci a poskytování placených služeb, zatímco interní služby ČD na úkor toho častěji selžou?

1 1
možnosti

M80i71l18a47n 47V37o59l58e32k

16. 7. 2020 17:27

Tak to asi nebude, spíš dostanou přednost vlaky, které ještě jedou přibližně podle grafikonu, před těmi, co už jsou hodně zpožděné.

2 0
možnosti

Hezký titulek, ale trochu zavádějící. O kolik se zvýšil provoz třeba proti roku 1918?

2 0
možnosti

A o kolik se zvýšil provoz proti 80. letům? Mám Atlas ČSSR z roku 1984, kde jsou zobrazeny intenzity provozu tloušťou příslušného úseku trati. Bylo by velmi hořké zjistit, že tehdy byl provoz stejný nebo dokonce větší ...

1 0
možnosti

P18a26v25e64l 77Š33i41m71o66n

16. 7. 2020 16:31

ČD by měly snížit cenu jízdenek a doplnit je nápisem: Jízda na vlastní nebezpečí.

4 0
možnosti
Foto

No, aby expert přišel na to, že hustší provoz má za následek vyšší riziko nehod, tak na to musel dlouho studovat.

4 0
možnosti

Jestli to takhle půjde dál, budou cestující při dojezdu do cílové stanice nadšením tleskat....

3 2
možnosti

J81i56ř31í 26S31l90u94k77a

16. 7. 2020 16:05

3 nehody za týden, když loni byly 3 nehody za rok. to by byl 12ti násobný nárůst a to tedy tenn provoz nekopíruje

0 0
možnosti

J61a27n 85M80a74r65e36k

16. 7. 2020 16:10

Vloni 3 nehody za rok? To bude podstatně víc...

2 0
možnosti