- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kolik rychlíků jezdících po koridorech si objednávají kraje? Na zbytku tratí jsou rádi, když vlaky jezdí 100 km/h, tam je zbytečné vyhazovat takové peníze za nové vozy. A už jste vyřešili, kde bude mít RegioJet v Praze základnu?
Pokud jednotlivé tratě bude provozovat jedna společnost, tak tím na té trati bude mít nezdravý monopol!
A ta vlakopůjčovna je ještě větší nesmysl. Za peníze daňového poplatníka koupíme vlaky a ty pak půjčíme, aby na nich někdo mohl vydělávat!
Jak monopol? Sluzba je zajisteni prepravy za danych podminek, a na tu sluzbu bude vyberko a vybere se nejlevnejsi firma, s monopolem to nema nic spolecneho....
Myslím, že dopravci by si měli konkurovat i vozovým parkem, nejen tím, za kolik jsou schopni ten vlak provozovat.
Smysl má i investice do vozidel, nejen do infrastruktury. Pokud jedete starou neklimatizovanou špinavou popelnicí, pak vlak opravdu může konkurovat jen rychlostí a cenou. Pokud ale jedete v novém čistém klimatizovaném voze s wifi a zásuvkami, pak můžete během cesty dělat i něco na notebooku.
Je třeba počítat nejen s tím, že cesta autem trvá 30 min, zatímco vlakem 45 min, ale i s tím, že ve vlaku 35 min můžete dělát i nějakou jinou činnost.
O tom, čím člověk pojede, rozhoduje rychlost, cena a pohodlí, přičemž to pohodlí je u vlaků očividně často pod akceptovatelnou hranicí.
Problém je, že všude koleje nevedou. A také spoje ne vždy na sebe navazují.
Já přitom vlak využívám dost, jezdím s ním do hokny a na výlety. Přesto máme auto.
Takže to je jasné - zase špatně!
Nadávat pořád na všechno, za všech okolností.
Tak je to správné to je správně české.
Tyhle vlaky se nekupují proto, že se neví o zastaralých tratích, kde by se mělo investovat především, ale proto, že na ně dostaneme peníze z evropských fondů a ty je potřeba vyčerpat, Je do další důkaz nelogičnosti evropských dotací, kdy se bude investovat jen proto, aby se proinvestovalo a tak budou vlaky, u kterých se zdaleka nevyužijí jejich parametry, protože to trať nedovolí. Tak, jak zde léta jezdí pendolino max 160 i když je stavěné na mnohem vyšší rychlost a asi se její využití nedočká ani do konce své životnosti.
A to si představte, že moje auto po našich dálních jezdí max kolem 140, přestože je stavěné na asi 250. Co navrhujete v tomto případě?
Jojo, to je zase privatizační úlet. Podnikatel se stane provozovatelem drážní dopravy, aniž by k tomu potřeboval cokoliv jiného než půjčený vlak. To je, jako kdybych si půjčil pokladač asfaltu a šel stavět dálnicu.
spousta stavebních firem na tomto modelu ovšem funguje
K čemu jsou moderní vlaky, když můžou jet maximálně rychlostí, kterou by zvládla i parní lokomotiva a někde dokonce i kůň?
Pokud na té trati ani 50 let starý vlak nevyužije svůj výkon naplno, pak výměnu vlaku nepomůže.
Jenže ta vlaková souprava má životnost 50 let a je k dispozici skoro hned, zatímco na rekonstrukci tratě (která se v průběhu let bude dělat tak jako tak) je potřeba neuvěřitelné množství razítek - podmíněných tím, že se proti tomu kterému kroku neodvolá kdejaký hejhula z druhého konce republiky.
Vlaky určitě taky nové, ale i ty tratě by to chtělo stavět nebo aspoň obnovovat.
Nové vlaky jsou super, ale na mnoha místech jezdí po sto padesát let starých kolejích.
Kde například? Nevím o úseku, kde by mezi lety 1960-2017 nedošlo alespoň k dílčí modernizaci svršku a zabzař. Rád se nechám poučit.