Diskuze

Vlaky v Česku čeká modernizace za 50 miliard. Stát si na ni půjčí z Evropy

Ministerstvo dopravy hodlá významně investovat do omlazení tuzemských vlaků. Plánuje, že do obnovy rychlíkových vozidel postupně nalije zhruba 50 miliard korun. Na pořízení železničních vozů má směřovat až polovina peněz, které si chce resort dopravy půjčit od Evropské investiční banky (EIB).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

Kolik rychlíků jezdících po koridorech si objednávají kraje? Na zbytku tratí jsou rádi, když vlaky jezdí 100 km/h, tam je zbytečné vyhazovat takové peníze za nové vozy. A už jste vyřešili, kde bude mít RegioJet v Praze základnu?

0 0
možnosti
PN

To si musí vyřešit regiojet, ne?

1 0
možnosti
FM

Pokud jednotlivé tratě bude provozovat jedna společnost, tak tím na té trati bude mít nezdravý monopol!

A ta vlakopůjčovna je ještě větší nesmysl. Za peníze daňového poplatníka koupíme vlaky a ty pak půjčíme, aby na nich někdo mohl vydělávat!

1 1
možnosti
MK

Jak monopol? Sluzba je zajisteni prepravy za danych podminek, a na tu sluzbu bude vyberko a vybere se nejlevnejsi firma, s monopolem to nema nic spolecneho....

0 0
možnosti
DD

Myslím, že dopravci by si měli konkurovat i vozovým parkem, nejen tím, za kolik jsou schopni ten vlak provozovat.

Smysl má i investice do vozidel, nejen do infrastruktury. Pokud jedete starou neklimatizovanou špinavou popelnicí, pak vlak opravdu může konkurovat jen rychlostí a cenou. Pokud ale jedete v novém čistém klimatizovaném voze s wifi a zásuvkami, pak můžete během cesty dělat i něco na notebooku.

Je třeba počítat nejen s tím, že cesta autem trvá 30 min, zatímco vlakem 45 min, ale i s tím, že ve vlaku 35 min můžete dělát i nějakou jinou činnost.

O tom, čím člověk pojede, rozhoduje rychlost, cena a pohodlí, přičemž to pohodlí je u vlaků očividně často pod akceptovatelnou hranicí.

4 0
možnosti
RJ

Problém je, že všude koleje nevedou. A také spoje ne vždy na sebe navazují.

Já přitom vlak využívám dost, jezdím s ním do hokny a na výlety. Přesto máme auto.

0 0
možnosti
VF

Takže to je jasné - zase špatně!

Nadávat pořád na všechno, za všech okolností.

Tak je to správné to je správně české.

2 0
možnosti
JS

Tyhle vlaky se nekupují proto, že se neví o zastaralých tratích, kde by se mělo investovat především, ale proto, že na ně dostaneme peníze z evropských fondů a ty je potřeba vyčerpat, Je do další důkaz nelogičnosti evropských dotací, kdy se bude investovat jen proto, aby se proinvestovalo a tak budou vlaky, u kterých se zdaleka nevyužijí jejich parametry, protože to trať nedovolí. Tak, jak zde léta jezdí pendolino max 160 i když je stavěné na mnohem vyšší rychlost a asi se její využití nedočká ani do konce své životnosti.

0 0
možnosti
FS

A to si představte, že moje auto po našich dálních jezdí max kolem 140, přestože je stavěné na asi 250. Co navrhujete v tomto případě?

2 0
možnosti
TT

Jojo, to je zase privatizační úlet. Podnikatel se stane provozovatelem drážní dopravy, aniž by k tomu potřeboval cokoliv jiného než půjčený vlak. To je, jako kdybych si půjčil pokladač asfaltu a šel stavět dálnicu. :-P

1 1
možnosti
VB

spousta stavebních firem na tomto modelu ovšem funguje

1 1
možnosti
RM

K čemu jsou moderní vlaky, když můžou jet maximálně rychlostí, kterou by zvládla i parní lokomotiva a někde dokonce i kůň?

2 2
možnosti
PN

Pokud na té trati ani 50 let starý vlak nevyužije svůj výkon naplno, pak výměnu vlaku nepomůže.

2 0
možnosti
Foto

J68i84ř58í 32E59r87b49e59n

5. 1. 2018 10:16

Jenže ta vlaková souprava má životnost 50 let a je k dispozici skoro hned, zatímco na rekonstrukci tratě (která se v průběhu let bude dělat tak jako tak) je potřeba neuvěřitelné množství razítek - podmíněných tím, že se proti tomu kterému kroku neodvolá kdejaký hejhula z druhého konce republiky.

0 0
možnosti
BG

Vlaky určitě taky nové, ale i ty tratě by to chtělo stavět nebo aspoň obnovovat.

1 0
možnosti
KS

Nové vlaky jsou super, ale na mnoha místech jezdí po sto padesát let starých kolejích.

1 1
možnosti
Foto

J20i81ř77í 78E28r50b69e10n

5. 1. 2018 10:18

Kde například? Nevím o úseku, kde by mezi lety 1960-2017 nedošlo alespoň k dílčí modernizaci svršku a zabzař. Rád se nechám poučit.

1 0
možnosti