- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Asi není správné vypočítávat pravděpodobnost zpoždění spoje, ale pravděpodobnost zpoždění cestujícího. Jde o to, že poloprázdné nevytížené spoje (noční, víkendové, příměstské, které se v pracovní den ráno vracejí z města či večer do města) zpoždění nemívají, ale to je cestujícím jedno, protože uvnitř sedí pár lidí.
Proto ta čísla vypadají mnohem lépe, než je reálná zkušenost cestujících.
A kdo přijede do své cílové zastávky včas, dostane pusu
"Paradoxně platí, že čím vyšší je kategorie vlaku, tím déle si na něj cestující na peronu počkají"
---
To není žádný paradox. V článku je zmíněno, že mají delší trasu, což samozřejmě vliv má.
Ale vliv má také čekání na přípoje. Nejčastější příčinou zpoždění v ČR je čekání na zpožděný přípojný vlak.
Ale nejvyšší podíl mezi osobáky má příměstká doprava, která jezdí často, a na přípoje tak často nečeká, předpokládá se že cestující prostě pojede dalším spojem.
Mě by zajímalo kolik vlaků dnes čeká na jiný vlak.
Mám letité zkušenosti z trati Brno - Vyškov - Olomouc. Často se nabírá zpoždění ve Vyškově, kde se čeká na rychlík (z OL) z protisměru. Dalším místem, kde se dá nabrat zpoždění, jsou Ivanovice - tam se čeká na rychlík od Bohumína. A pak Nezamyslice, kde se často čeká na zpožděný osobák od Prostějova. Být na této trase dvoukolejná trať, je zpoždění přece jenom o něco méně časté.
A jak tu už někdo psal - na papíře vypadá krásně, když se zkracuje jízdní doba, ale celkem často se zapomíná na to, že výstup a nástup cestujících taky nějakou dobu trvá...
ČD jsou pro mě v úrovni služeb na dohled za službama ČP.Že je zázrak když přijede včas je tady standard.Nenaděláš nic.Ale jako aby přijel přijel ranní vlak od Kolína s třema vagónama,když jezdí normálně se šesti a nikdo neřekne ani "sorry jako" protože se tam nacpe tak pětina lidí a další můžou začít vymýšlet co dál (o náhradní dopravě nemluvě) tak to jsme vážně hodně daleko.
A do vlaku se 6 vagóny se vejdou všichni?
Kontrolní otázka: Jak spočítáte zpoždění při cestě autem po D1?
194 km / maximální povolená rychlost 130 km/h = správně byste to měl z nultého kilometru u Prahy zvládnout na sjezd Brno-centrum za 1,49 h. Kdokoliv to osobním autem zvládne pomaleji, má zpoždění. Tedy více než 99 % řidičů není schopno dojet včas
Asi mám kliku že na mě ten sedmý vlak nevychází.
Každé hlášení na trati Praha – Kolín začíná slovy „ Vážení cestující omlouváme se za zpoždění vlaku.....je způsobeno předjížděním vlaku rychlíkem. Ještě by měli hlásit – poloprázdným rychlíkem ČD. Ty tam nacpaly České dráhy, aby se na trať nevešla konkurence a protože tam bylo podle ČD ještě trochu místa a konkurence by mohla zavětřit, tak tam letos nacpaly ještě dva Spěšné ráno a dva Spěšné odpoledne. Co na tom, že se tam nevejdou, ale konkurence už nemá šanci. A tak se někdy Spěšňák zruší bez náhrady, nebo jede párkrát do Holešovic, párkrát na Masarykovo nádraží a nyní zrovna jezdí na Hlavní nádraží. Z Českého Brodu můžete jet do Prahy například v 7h55, 8h08, 8h10, 8h25, 8h38, 8h55...... to je téměř jako v Praze tramvají a to mezitím musí projet ještě několik rychlíků. Nakonec to všechno zaplatí i ti, co vlakem nikdy nejeli, jako například loni, když ČD dostaly na vyrovnání předchozího roku 14mld korun. A to si šéfové ČD ještě rozdali odměny za dobré hospodaření se ziskem 1mld. Úplně zapomněli, že -14mld + 1mld = -13mld, naštěstí je potom vyházeli.
Spěšňáky objednává kraj. Ty si nikam samy ČD necpou.
A do toho ještě někdo navrhuje cpát na koleje víc nákladních vlaků... na ty prostě není místo.
Nedávno tu byla zpráva, že japonský rychlovlak nabral zpoždění 30 sekund a žilo tím průšvihem celé Japonsko. To u nás nikdy nebude :-) ....