Diskuze

Každý sedmý vlak loni přijel pozdě. Nejpřesnější jsou osobáky

Rozkopané koridory a dlouhá čekání na zpožděný vlak. Jen málo lidí v Česku nemá k fungování železnice výhrady, přitom statistiky ukazují, že si tuzemská železnice ve srovnání s okolními státy nevede výrazně hůře. Paradoxně platí, že čím vyšší je kategorie vlaku, tím déle si na něj cestující na peronu počkají.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Asi není správné vypočítávat pravděpodobnost zpoždění spoje, ale pravděpodobnost zpoždění cestujícího. Jde o to, že poloprázdné nevytížené spoje (noční, víkendové, příměstské, které se v pracovní den ráno vracejí z města či večer do města) zpoždění nemívají, ale to je cestujícím jedno, protože uvnitř sedí pár lidí.

Proto ta čísla vypadají mnohem lépe, než je reálná zkušenost cestujících. :-/

0 0
možnosti

A kdo přijede do své cílové zastávky včas, dostane pusu ;-D

0 0
možnosti

"Paradoxně platí, že čím vyšší je kategorie vlaku, tím déle si na něj cestující na peronu počkají"

---

To není žádný paradox. V článku je zmíněno, že mají delší trasu, což samozřejmě vliv má.

Ale vliv má také čekání na přípoje. Nejčastější příčinou zpoždění v ČR je čekání na zpožděný přípojný vlak.

Ale nejvyšší podíl mezi osobáky má příměstká doprava, která jezdí často, a na přípoje tak často nečeká, předpokládá se že cestující prostě pojede dalším spojem.

0 0
možnosti

Mě by zajímalo kolik vlaků dnes čeká na jiný vlak. ;-)

0 0
možnosti

Mám letité zkušenosti z trati Brno - Vyškov - Olomouc. Často se nabírá zpoždění ve Vyškově, kde se čeká na rychlík (z OL) z protisměru. Dalším místem, kde se dá nabrat zpoždění, jsou Ivanovice - tam se čeká na rychlík od Bohumína. A pak Nezamyslice, kde se často čeká na zpožděný osobák od Prostějova. Být na této trase dvoukolejná trať, je zpoždění přece jenom o něco méně časté.

A jak tu už někdo psal - na papíře vypadá krásně, když se zkracuje jízdní doba, ale celkem často se zapomíná na to, že výstup a nástup cestujících taky nějakou dobu trvá...

1 1
možnosti

J42i56ř46í 17H12o13r33á69k

16. 5. 2019 12:07

PArdon, minus omylem.

0 0
možnosti

T34o84m 50M51a80y97e83r

16. 5. 2019 9:16

ČD jsou pro mě v úrovni služeb na dohled za službama ČP.Že je zázrak když přijede včas je tady standard.Nenaděláš nic.Ale jako aby přijel přijel ranní vlak od Kolína s třema vagónama,když jezdí normálně se šesti a nikdo neřekne ani "sorry jako" protože se tam nacpe tak pětina lidí a další můžou začít vymýšlet co dál (o náhradní dopravě nemluvě) tak to jsme vážně hodně daleko.

1 1
možnosti

A do vlaku se 6 vagóny se vejdou všichni?

0 0
možnosti

Kontrolní otázka: Jak spočítáte zpoždění při cestě autem po D1?

1 1
možnosti
Foto

J83i80ř25í 82E38r50b80e34n

17. 5. 2019 10:58

194 km / maximální povolená rychlost 130 km/h = správně byste to měl z nultého kilometru u Prahy zvládnout na sjezd Brno-centrum za 1,49 h. Kdokoliv to osobním autem zvládne pomaleji, má zpoždění. Tedy více než 99 % řidičů není schopno dojet včas ;-D

0 0
možnosti

J44i73ř60í 24F25o17g50e59l

16. 5. 2019 8:52

Asi mám kliku že na mě ten sedmý vlak nevychází.;-)

0 0
možnosti

Každé hlášení na trati Praha – Kolín začíná slovy „ Vážení cestující omlouváme se za zpoždění vlaku.....je způsobeno předjížděním vlaku rychlíkem. Ještě by měli hlásit – poloprázdným rychlíkem ČD. Ty tam nacpaly České dráhy, aby se na trať nevešla konkurence a protože tam bylo podle ČD ještě trochu místa a konkurence by mohla zavětřit, tak tam letos nacpaly ještě dva Spěšné ráno a dva Spěšné odpoledne. Co na tom, že se tam nevejdou, ale konkurence už nemá šanci. A tak se někdy Spěšňák zruší bez náhrady, nebo jede párkrát do Holešovic, párkrát na Masarykovo nádraží a nyní zrovna jezdí na Hlavní nádraží. Z Českého Brodu můžete jet do Prahy například v 7h55, 8h08, 8h10, 8h25, 8h38, 8h55...... to je téměř jako v Praze tramvají a to mezitím musí projet ještě několik rychlíků. Nakonec to všechno zaplatí i ti, co vlakem nikdy nejeli, jako například loni, když ČD dostaly na vyrovnání předchozího roku 14mld korun. A to si šéfové ČD ještě rozdali odměny za dobré hospodaření se ziskem 1mld. Úplně zapomněli, že -14mld + 1mld = -13mld, naštěstí je potom vyházeli.

0 9
možnosti

Spěšňáky objednává kraj. Ty si nikam samy ČD necpou.

5 0
možnosti

A do toho ještě někdo navrhuje cpát na koleje víc nákladních vlaků... na ty prostě není místo.

0 2
možnosti

Nedávno tu byla zpráva, že japonský rychlovlak nabral zpoždění 30 sekund a žilo tím průšvihem celé Japonsko. To u nás nikdy nebude :-) ....

2 2
možnosti

Na našich "koridorech" ne.

0 0
možnosti