Student Petr Stibor by rád začal provozovat v Týně nad Vltavou městskou dopravu.

Student Petr Stibor by rád začal provozovat v Týně nad Vltavou městskou dopravu. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Student chce v Týně nad Vltavou provozovat městskou dopravu

  • 14
S odvážným návrhem přišel na radnici v Týně nad Vltavou dvacetiletý student Petr Stibor. Starostovi nabídl, že bude ve městě provozovat vlastní autobusovou veřejnou dopravu. Vytvořil už dokonce i 11 kilometrů dlouhou okružní trasu s 31 zastávkami.

Dvacetiletý Stibor žije v Týně nad Vltavou na Malé Straně, odkud to má blízko do centra, na nákupy i na autobusové nádraží. Ví ale, že za přáteli na sídliště Hlinky potřebuje minimálně půlhodinu ostré chůze. Podobně jsou na tom i lidé z dalších okrajových částí města – z Podskalí nebo Čihovic. Proto Stibor nabídl radnici osmitisícového Týna provozování městské veřejné dopravy.

"Přinesl jsem starostovi kompletní projekt městské dopravy v Týně. Okružní trasa je dlouhá 11 kilometrů a obsluhuje 31 zastávek. Jízdní řád jsem navrhl tak, aby se lidé ze všech částí mohli dostat ke svému cíli pohodlně a včas," uvedl Stibor.

Student pražské Dopravní fakulty ČVUT má geny pro autodopravu po svém pradědovi. Jeho předek byl v roce 1927 jedním z prvních zakladatelů soukromé autobusové dopravy ve středních Čechách a podnik ho živil až do roku 1949.

Jeho pravnuk Petr od září nabízí vlastní autobusovou dopravu StiBus. K zájezdové karose pro 47 lidí získal teď i nový minibus pro 16 cestujících.

Student Petr Stibor by rád začal provozovat v Týně nad Vltavou městskou dopravu.

Student Petr Stibor by rád začal provozovat v Týně nad Vltavou městskou dopravu.

Pro městskou dopravu ale podle něho nejsou tato vozidla vhodná. Pokud radnice na jeho projekt kývne, budou řidiči StiBusu vozit lidi po Týně nízkopodlažním autobusem. Tak, aby problémy s cestováním neměli ani maminky s kočárky, senioři nebo handicapovaní lidé.

V pracovních dnech nabízí radnici 30 spojů, o víkendu osm. Cenu jízdenky pro dospělé na 45 minut navrhuje na osm korun, zlevněné jízdné za polovic.

Týnský starosta Milan Šnorek dal studentův projekt posoudit odboru dopravy. Čeká také na výsledky průzkumu mezi obyvateli, zda budou mít o pravidelnou dopravu po městě zájem.

"Předložený projekt mi připadá příliš rozsáhlý a potřebuji zjistit, zda je pro lidi tato služba důležitá," podotkl Šnorek.

Předpokládá, že radní posoudí návrh městské dopravy zohledňující pravidelné spoje z autobusového a vlakového nádraží, ale také ordinační hodiny polikliniky, školní vyučování a pracovní dobu ve firmách do konce ledna.