- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Z článku vyplývá, že zabezpečení železničních přejezdů je předražené!! To že tratě získala firma AŽD je dobře, může testovat na větších úsecích.
To je dobrá zpráva, aspoň to AŽD nezlikviduje. Měli by obnovit na trati i pravidelné vlaky, vždyť Dětenice jsou se středověkým pivovarem a zámkem turistickým trhákem a do hospod se má jezdit vlakem nikoli autem. I na trati Lovosice-Čížkovice-Obrnice -Most by se dala obnovit osobní doprava- vede kolem center obcí, vlaky do zrušení ze strany želznici nepřátelského Ústeckého kraje jezdily využívané, rozhodně více než autobusy. Všude, kde se zrušily vlaky tak lidé nepřešli do autobusů, ale do auta a zacpávají svým dojížděním města.
tady je podstatné, že AŽD trati kupuje a hodlá i nadále udržovat a provozovat pro své komerční účely, které jsou zcela jiné, než provozování dopravy - a v době, kdy je pro tyto účely nepotřebuje, může je přenechat jiným k provozu jejich vlaků, ať už linkových nebo výletních, aniž by jí nějak extra záleželo na tom, kolik za to vybere peněz. že je SŽDC nechtěla udržovat, když na nich jezdilo pár spojů denně a těchto pár spojů bylo jediným důvodem existence trati, je pochopitelné.
bohužel pokud se zastaví provoz na dalších lokálkách, už takové štěstí nejspíš mít nebudou, protože nelze v ČR mít 80 testovacích tratí.
to je ale blbý titulek. to je jako pohoršovat se, že byt v Chomutově stojí to, co v Praze garáž - přijde to někomu divné?
Salámová metoda likvidace železnic ve prospěch automobilek.
Jako když si vezmete chobotnici a budete zkoumat které chapadlo má navíc - nakonec usekáte všechny, protože jen ve velkém celku má smysl.
to je ale pěkná pitomost. asi jste si nevšiml, že od doby, kdy se ty železnice stavěly, se situace v dopravě dost změnila? proč např. neplatí úplný zákaz bourat staré domy? neměly by být zachovány jako památky? některé trati zrušit je prostě racionální řešení. a mimochodem - tu železnici nikdo nelikviduje, koleje tam zůstanou. jestli chcete proti něčemu protestovat jakožto 'likvidaci železnice ve prospěch automobilek', tak proti zastavení pravidelné osobní dopravy, nikoliv proti prodeji do soukromých rukou.
Čekal bych , že pan Jančura do toho půjde. On, ale dává přednost rychlíkovým tratím, čím to asi je.
pan Jancura dava prednost jistym kseftum :) at uz jsou to rychliky na Ostravu, nebo ZDO.
Postavil bych tam staré vagóny a udělal ubytovnu pro bezdomovce. Já bych si zamluvil nějaký vagon s otevřenou plošinou. Večer bych si dal na plošinu židli a stolek, zapálil cigárko, otevřel pivko, Rexik by mi ležel u nohou a bylo by nám fajn. Lidé co mají a hromadí majetky, vůbec netuší co znamená svoboda.
Ne každý je tak bohatý, aby si mohl koupit celý plošinový vůz.
Na co to prodávat? Automaticky bych tam postavil cyklostezku a hotovo. Jednak to místní vždy a všude využijí minimálně na dopravu ze vsi do vsi, do hospody či na úřad, jednak jak už někdo psal níže, v takovém případě se to dá vždy v případě potřeby zase obnovit.
Proč tam stavět cyklostezku , když tam mohou jezdit vlaky.
Apropo..k čemu cyklostezka absolutně nezajímavou oblastí jako je oblast mezi Dolním Bousovem a Koplidlnem..
Opravte si titulek. Již před mnoha léty byly prodány úzkokolejky z Jindřichova Hradce do Obrataně a Jindřichova Hradce do Nové Bystřice. Dlouhou dobu prosperovaly, ale nyní se stal vlastníkem jistý zlatokop a s úzkokolejkami to jde z kopce.
Ono jich bude asi více. Neznám podrobnosti, ale buď dali zadara, nebo jinak dnes cyklotrasu Mutěnice - Kyjov.
zachovat trať v provozuschopném stavu 5 let - k čemu má být taková podmínka dobrá?, budoucnost delší pěti let nás nezajímá?, neznám podmínky, ale celý prodej je z podstaty naprosto fatální chyba, jediná správná cesta by byla dát na pozemky věčnou závoru, aby zůstaly v celé trase a prakticky včetně pozemků nádraží zachované pro potřeby nějakého druhu komunikace, spojení, produktovodu...;
málokdo si to dneska uvědomuje, ale ani éra nynějších silnic a automobilismu tu nemůže zůstat navěky (a vzhledem k její absurdní nehospodárnosti jí dávám čas do prvního společenského posunu (ať už jakéhokoliv)) - komunikační trasy vytvořené v nepatrném sklonu můžou mít za pár desítek let naprosto nepředstavitelnou cenu, zablokovat si je (absolutně zbytečně) soukromým vlastnictvím a nich postavenými stavbami je z dlouhodobé perspektivy šílenost
(a pro případ nějaké bližší krize bych uvažoval ještě o jedné krátkodobější pojistce - pokud by provoz na trati skončil, měly by se koleje a další infrastruktura ohrožená krádeží a přirozenou destrukcí demontovat a s potřebnou dokumentací umístit v zabezpečených areálech - v případě zhoršené dostupnosti PHM by bylo možné potřebné tratě obnovit možná (za změny bezpečnostních postupů) v řádu týdnů; jen naprostý pitomec může tvrdit, že situace, kdy by bylo velice žádoucí i lokální tratě rychle obnovit, v příštích letech určitě nenastane)
zbavujeme se v budoucnu prakticky nenahraditelné dopravní páteře naprosto zbytečně a prakticky za nulovou hodnotu i nulový společenský zisk
S tím se počítá, nemějte obavy. Pokud by státu teklo do bot (např. válka), tak může rekvírovat prakticky bez omezení. I soukromé majetky.
Z Dolního Bousova do Kopidlna už několik let funguje o prázdinách víkendový provoz - "S lokálkou kolem Humprechtu". Sice asi není tolik známý jako třeba na Šveskové (či jiné) dráze, ale občas se v něm vyskytla i vozidla nového vlastníka dráhy.