Sekundy před srážkou. Správa železnic chce kampaní snížit počet nehod

  • 20
Správa železnic přišla s novou kampaní upozorňující na nebezpečí spojené s nedodržováním pravidel silničního provozu či neopatrností. Chce tak upozornit na rizika neopatrných chodců a řidičů a zároveň ukázat zármutek pozůstalých, kteří po obětech zbudou.

Kampaň, skládající se ze čtyř spotů, je inspirovaná novozélandskou reklamou, která v roce 2014 upoutala pozornost po celém světě. V původní reklamě je natočena scéna, kdy těsně před srážkou automobilů dojde k „zastavení“ času, oba řidiči vyjdou z auta a hovoří spolu o tom, zda nejde nehoda odvrátit, jelikož v autě nabouraného je i jeho malý syn.

Na stejném principu stojí i videa od Správy železnic. Ve čtyřech různých situacích se před střetem zastaví čas a nepozorné, spěchající či přehnaně sebevědomé oběti hovoří se svými blízkými a litují toho, že svojí neopatrností přijdou o život a způsobí jim utrpení.

Bezpečnostní spoty zatím kolují po sociálních sítích a sklízí pozitivní ohlasy. „Spoty byly připraveny speciálně pro sociální sítě, postupně se v průběhu července zveřejnily na Facebooku, Instagramu a YouTube. Medializovali jsme je také prostřednictvím Twitteru či LinkedInu. S vysíláním v televizi nepočítáme, ale všechny spoty využíváme také v rámci preventivních akcí s mládeží,“ říká mluvčí Správy železnic Kateřina Šubová.

Krev a kusy těl. Železnice bojuje proti zbytečným úmrtím drsným videem

Kampaň, kterou Správa publikovala v loňském roce vzbudila mnoho reakcí především kvůli velmi drsným záběrům z reálných nehod. Ve spotu byly vyobrazeny kusy těl a krev. letošní kampaň, která je mnohem méně grafická a působí spíše na emocionální stránku však rozhodně není poslední. „Určitě plánujeme za rok další, opět bychom cílili na sociální sítě,“ dodává Šubová.

Při srážkách automobilu s vlakem či neopatrném přecházení trati v místech, která k tomu nejsou uzpůsobená, zemře každý rok mnoho Čechů. „Bohužel se jedná o desítky případů ročně, “ uvedla pro iDNES.cz Šubová.