- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na internetu jsem našel odhadovanou cenu za tu trať: 5 mld EUR, tedy cca 135 mld Kč ovšem v Českém provedení by to mohlo být někde mezi 160-170 mld. Není v tom započítána cena vlaků (zase údaj z internetu, cena kolem 800 milionů ... ale teď si nejsem, jistý, zda to není cena jednoho vlaku)
Jsme zvědav, co se vyrojí za problémy při stavbě toho tunelu ... tedy pokud by se vůbec začalo stavět
A kdo na te trati bude jezdit? DB nebo CD? Ja jen, ze kdyby chteli CD si koupit vlak ICE - Siemens Valero, tak jeho cena v rpce 2006 byla 34.500.000 €
Ja bych chtel E5 nebo E6 od Hitachi...
tricetikilometrovy tunel .... damy a panove, to se teda vsichni v praci zapotime, nez to v ceskych podminkach vykopeme a hlavne zaplatime .... takovy tunel
Proč by ne? V Rakousku jsou teď rozestavěné hned tři takové dlouhé tunely. A nezapomeňte, že se jedná o společný projekt s Němci, tunel prochází státní hranicí.
Jako super, ale pro trať Přerov - Brno nebylo potřeba s žádným jiným státem jednat a stát stejně přešlapuje na místě a neví, jestli rychlovláček na 200 nebo na 300 km/h. A jelikož se neumí rozhodnout, tak raději nepostaví nic :)
No prave. Dokud v tom budou zamotani nemci tak je aspon nejaka sance, ze to dojde k realizaci.
To zas bude ostuda až budou mít Němci hotovo včetně 20km dlouhého tunelu a u nás se teprve začno vykupovat pozemky.
V Německu jsou při stavbých VRT podobné problémy jako u nás - zdlouhavá příprava, hustě obydlené území.
Rychle VRT díky organizaci a legislativě umí stavět Španělsko a částečně i Francie.
Ta věc na obrázku vypadá hnusně...
Až to u nás konečně dostaví tak se zjistí že kabely nejsou odolné proti vodě a troleje ze dřeva ...
VRT je jedna věc. Druhá je, aby tím někdo jezdil... Už ted vlak vyjde na 1700 zpáteční ve dvou lidech.. Radši nechci vidět kolik se bude účtovat za VRT...
Resp pokud vezmu německé ceny tak cca 200 km s ICE začíná na 29 EUR, ale spíš tam svítí cena 59 - 79 EUR...
Navíc naplní se pokud bude vlak stát v Praze a pak až v Ústí?
Cena nemůže být větší než je teď, protože se těmi tunely zkrátí a bude více efektivní.
Rychlovlaky Dresden-Praha bohužel NEJSOU blíže. Protože tak jako skoro kdekoliv jinde, brzdou v dopravní infrastruktuře budou Češi.
I kdyby Němci nakrásně už začali stavět, my teprve budeme přemýšlet, jestli projektovat 200 nebo 300kmh a marně dumat, jak nepohnojit územní plán, stavební řízení anebo výběrová řízení na zhotovitele.
V tomhle pripade jedine dobre.
Ale kdyz jde o dalnice tak souhlas.