- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jel jsem ICE z Vidne do Würzburgu, 604 km za 6 hodin, autem to jde take, ale komfort v ICE je nesrovnatelny s proudy aut ve frontach na dalnici.
Co je za bláboly. Rychlovlaky ICE jezdí v Německu už od roku 1991, zajišťují cca 60 % dálkové dopravy.
I sebelepší výrobek může mít závady, tím spíše že tyhle soupravy řídí v podstatě počítače a doma se taky PC někdy - mnohdy často - kousne.
Na rozdíl od parní lokomotivy, kde stačilo kladivo a klíč, na rozdíl od elektrických lokomotiv "první" generace z 50. let minulého století, kde si strojvedoucí poradil kusem drátu, krokosvorkou, tak na "moderních" vozidlech může strojvedoucí udělat jen RESET počítače, případně vynulovat paměti úplným vypnutím baterií a novým startem "PC".
To nic nemění na tom, že moderní vozidla, ač se nedají opravit kladivem, jsou provozně spolehlivější.
Uz sobotni...
Uz patecni...
Jezis to se spatne cte, cekal jsem zpravy a informace, misto toho je styl clanku jako by byl vystrizeny z blasku, uz jen vykricniky chybeji...
Poněkud mne zaráží ten povýšený nadhled pana novináře. Evidentně mu ušlo. že podílet se na vývoji něčeho takového jako je rychlovlak představuje píli a úroveň znalostí o jaké si kterýkoli novinář může nechat jen zdát.
Němci mají postaveno. Ty dětské nemoci za pár týdnů vychytají, ale u nás se o VRT jen hezky povídá. Politici se předhánějí kdo u toho bude jako první, ale skutek utek. Současný železniční síť na koridorech jede na limitu a každá drobnost má za následek zpoždění(stačí aby zafoukalo, nasněžilo nebo zapršelo)
"...má zdvojnásobit počet cestujících mezi oběma městy" To je nějaký plán pětiletky nebo co? Nebo recept na štěstí?
U každé větší dopravní stavby se dělá takový plán. Dokonce povinně, pokud na to mají jít peníze z EU.
radsi nejaky zpozdeni ted nez aby se to za pul roku nekde vysypalo jak v Eschede kde pak byla stovka mrtvych.
Koukám, že už-ne-lupa-idnes převedla ilustrativní fotky a popisky už i do fotogalerie. Informace o tom že "od října začne testovací provoz" je trošku zastaralá, ne?
průměrná rychlost 150, to není na rychlovlak nijak moc extra
Protože zcela nová VRT s maximální traťovou rychlostí 300 km/h je jen cca v polovině délky trasy Berlin-München. Zbytek je modernizovaná původní trať (160 až 230 km/h).
Dále je třeba si uvědomit rozdíl mezi maximální traťovou rychlostí a průměrnou cestovní rychlostí. Tu snižuje řada faktorů
- max. traťová rychlost nikdy není na 100% délky (podobně jako není na dálnici povoleno 130 km/h v celé délce)
- tato rychlost není dosažena při jízdě do kopce
- vlak má nějaké zastávky (brzdění+pobyt+rozjezd)
- konstrukce jízdního řádu se nedělá "na doraz" ale aplikují se rezervy. V praxi se tak při jízdě málokdy jede maximání rychlosti. Ta se využije, když je třeba krátit zpoždění.
- vliv může mít i to, že ne všechna vozidla plánovaná na danou linku umí takovou rychlost využít. Pokud se na daném spoji prabidelně vyskytují i vozidla s vmax 280 km/h, je třeba jízdní řad s tímto vědomím zkonstruovat.
"...stojí někde u Polomy, zamrzly mu všechny cd romy..."